Zoals de titel het al zegt, viel de echo me echt tegen Ik denk dat ik er teveel van verwacht had. In elk geval berekende de gynaecoloog via zo'n draai kaartje hoever ik zou zijn. Volgens haar zou ik nu 6 weken en 2 dagen zijn. Volgens mijn berekening (via internet) zou ik nu 6 weken en 6 dagen zijn Toen ik een inwendige echo kreeg, was het embryo zo moeilijk te zien dat ze 'm een paar x uitvergrootte. Toen ze dat eenmaal gedaan had, en het embryo wilde meten, zei ze dat ze dat niet kon omdat het te klein was. Wel hebben we het hartje zien kloppen en gehoord . De hartslag was volgens haar traag maar dit hoorde bij zo'n prille zwangerschap vertelde ze ons. Ze zei ook verder wel dat het er goed uit zag, maar toch...je zou toch meer moeten zien? Ik moet over 4 weken pas weer terug komen dus dat duurt nog wel ff Wel had ik trouwens een volle blaas en heb haar dat ook gezegd maar volgens haar maakte dat niet uit, en op internet had ik weer ergens gelezen dat het dan wel weer uitmaakt. Beetje tegenstrijdig dus, vandaar dat ik nu ook weer zo'n twijfel heb... Liefs van Sabrina
hey sabrina, dat is heel normaal hoor dat je nog niet veel ziet.. als het goed is zie je nog maar een klein stipje , dat snel beweegt.. dat is dan het hartje.. heb het zelf ook gehad met een 6 weken echo.. maar maak je geen zorgen.. is heel normaal.. voor je het weet ben je al weken verder.. en over 4 week dan zie je al een groot erschil met de 6 weken echo.. geniet er nou maar van , als de verloskundige heeft gezegd dat het er verder goed uit ziet.. voor je het weet ben je al weer weken verder.. en de berekeningen dat kan een paar dagen verschillen.. maar ik zelf moest ook met een volle blaas komen , bij mijn verloskundige heeft dat wel invloed voor de echo.. meid , je verder geen zorgen , is heel normaal !
Ok. laat ik er dan maar van gaan genieten Ik heb bij die vorige twee zwangerschappen nog nooit enige onzekerheid gehad, en nu? Oooh niet normaal meer! Bedankt voor je lieve berichtje Liefs van Sabrina
Heej mammie. Inderdaad, bij ons moest het ook uitvergroot worden, maar dat is (was) logisch. Het is nog zooo klein. (er staat trouwens een foto ervan in mn album) Ik moest wel een lege blaas hebben, maar dat was een inwendige echo. Dat schijnt ook nog uit te maken. Of het inwendig was of uitwendig.
Scheelt heel veel inwendig en uitwendig. Zoals ik al zei, bij uitwendig was er niks te zien.. paniek natuurlijk (bij mij ) en aangezien ik in t ziekenhuis werk kon ik gelukkig heel snel terecht voor een inwendige echo... daarop was mn mini wormpje al te zien Bij een uitwendige echo is een volle blaas belangrijk, bij een inwendige echo een lege blaas
Ok, dus dat maakt toch wel uit? Ik had een volle blaas met een inwendige echo... Ooh ik heb net ff gespiekt in je album maar is idd ook piep klein. Trouwens ik heb het wel af en toe iets groter gezien op de echo maar ik snap niet dat ze dan het kleinste zichtbare gedeelte meet? Er staat dat het nu 2.9 mm is alleen kon ze me niet vertellen hoever ik nu precies was , maar 2,9 mm kan toch nooit bij 6 weken en 2 dagen? Liefs van Sabrina
Nee 2.9mm is wel erg klein.. ik weet t ook niet! Maar meiden niet te druk maken, als het verkeerd zat hadden ze dat echt wel gezegd
Ik heb gewoon een afsraak gemaakt bij een echobureau en daar kan ik a.s maandag terecht. Het is wel uitwendig en ik moet komen met een volle blaas... ben benieuwd! Want het is irritant om niet te weten hoe ver je precies bent. Ik hoop alleen wel dat er uitwendig dan al wel wat te zien is, inprincipe ben ik dan wel alweer een weekje verder mja.
Hoi Sabrina, ik heb vandaag een (inwendige) echo gehad n.a.v. wat bloedverlies. Ook bij mij was het heeeel klein en moest er flink ingezoomd worden. De vk dacht dat ik ook iets minder lang zwanger zou zijn dan ik zelf had gedacht, maar ze voegde er aan toe dat het bij zo'n prille zwangerschap ook erg moeilijk meetbaar is. Wat voor mij van allergrootste belang was, was dat ik een hartje zag kloppen. Ik was zo bang en ongerust na mijn miskraam van 3 maanden geleden dat ik bij het het beetje bloedverlies wat ik had totaal in paniek raakte. Volgens mij is een kloppend hartje een van de belangrijkste dingen. En dat het dan met de milimeters wat onduidelijk is, maakt misschien niet zo veel uit. Ik heb er niet echt verstand van, want het is mijn eerste zwangerschap waarbij het hartje klopt, maar ik denk dat dat gewoon goed is! Heel veel succes verder met je zwangerschap en ik hoop dat je ervan kan genieten. Liefs Ellen
heyy ik eb maandag me echo gehad, dacht dat ik 7w6d was maar volgens de echo een week minder 6w6d de afmeting op de echo is 8.4mm. die 2.9mm lijkt me dan wel beetje klein, dan is dat misschien iets anders ofzo, en jstzd jij zei dat jij het rond die tijd in cm had, maar is dat niet weer heel veel voor 6w2d? ik maak me ook wel beetje druk maar de gyn zei dat het niet veel uitmaakt, ik heb over een week nog een echo en dan kijken ze hoever ik nou precies ben. liefsss
haai, ik heb ook een inwendige echo gehad met 6 weken en 3 dagen en de baby was 6,5 mm! het hartje heb ik ook heel duidelijk zien kloppen en ook bij mij werd het beeldje uitvergroot. ik vond het niet tegenvallen, was eerder sprakeloos! het was wel voorbij voordat ik er erg in had, dat vond ik wel jammer.. as dinsdag heb ik weer een tweede echo en ben ik 12 weken en een paar daagies, ik ben erg benieuwd! ik denk dat ook alles goed is met jou kindje hoor. misschien lag het wel gedraaid en keek jij op dat moment gewoon tegen zijn of haar miniscule billetjes aan !? maak je maar niet al te ongerust, want dát is pas slecht voor je mini mensje. believe me, ik weet dat t moeilijk is, maar alles wat je kan doen (de komende 8 maanden ) is afwachten! dus nogmaals, no stress en goed voor jezelf zorgen
Bedankt voor jullie gerusstellende antwoorden Ik heb a.s maandag gelukkig weer een echo bij zo'n echobureau en hoop dan wat meer te weten te komen. Ik heb ook sinds de inwendige echo rare afscheiding dus maak mij zoiezo ongerust. Het is net of er wat bloed bij zit ofzo, heel typisch mja er zit niks anders op dan af te wachten. Ik denk zelf dat het trouwens wel groter moet zijn want heb het zelf gezien Liefs van Sabrina
Zo zie je maar, dat het bij iedereen anders is, bij ons wat het met 6w2d 4,9 mm. En heb nu toch echt een kerngezonde dochter! Zolang het hartje maar klopt toch?
ja idd... wat ik hiervoor al zei.. niet te druk maken! Als het echt opmerkelijk was, hadden ze er wel wat over gezegd