Me hond bijt zich kaal door wrat

Discussie in 'De lounge' gestart door kim1990, 20 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ik zal het eerst maar is uitleggen .

We hebben een hond die zich de hele tijd kaal bijt aan de achterkant ,toen des tijds zijn we naar de DA geweest omdat ze door bleef gaan .

Bleek dat ze een vlooienallergie had , ze heeft allergie tabletten mee gekregen en toen was er ze er voorlopig vanaf .

Maar nu gebeurt het weer , we worden er s'nachts gewoon wakker van.

En de dieren hebben hier geen vlooien dat is het raarste.:(

Zijn we er sindskort achter gekomen dat ze zich kapot krabt/bijt vanwege een wrat op haar achterkant .

Wie heeft er misschien een oplossing voor of heeft dit ook wel is mee gemaakt en wat heb je er toen mee gedaan.

Mijn oma heeft ook een hond met een wrat maar is toen ook daar naar de DA gegaan , en die konden er niks mee .

Het wordt hier gewoon echt te gek voor woorden je kan haar blijven waarschuwen en wat dan ook maar het helpt gewoon niet .

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

misschien is het geen wrat, ik zou toch ff na laten kijken (ze kunnen ze verwijderen als ze er echt last van hebben)

3. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Het is wel degelijk een wrat het is namelijk heel erg duidelijk te zien :(

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Is het geen talgkliercyste? Die kunnen gevoelig zijn. Alleen een wrat zou je niet voelen toch? Of het moet jeuken? Als het een wrat was zou ik em ook even weg laten halen eerlijk gezegd, zeker als hij er aan zit.

5. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Wup , ik heb het even opgezocht want had er namelijk nog nooit van gehoord :)

Heb er even een foto van gemaakt :

Bekijk bijlage 60066

Misschien weet iemand anders wat het is :(

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Is het een hard knobbeltje?

7. Skye

Skye Niet meer actief

Gebruik je wel druppels tegen de vlooien. 1 vlooienbeet kan dit namelijk al veroorzaken. Ik hoor zo vaak "mijn hond heeft geen vlooeien", maar er hoeft er maar eentje te zijn die bijt en dan kan je dit al krijgen! Gewoon naar de dierenarts gaan om iets tegen de jeuk te krijgen. Dan kan het genezen en kan ze zo van de jeuk afkomen!

8. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Wup , ja het is een hard knobbeltje er is geen beweging in te krijgen .

Skye , ja ik gebruik vlooien druppels dat is me inderdaad ook aangeraden .

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Zou een talgkliercyste kunnen zijn. Onze had er eentje op haar rug en tussen haar teentjes. Was ook hard knobbeltje waarvan we eerst dachten dat het een wratje was, maar omdat het groeide zijn we er mee naar de DA gegaan en die heeft er in geprikt (wou even kweekje maken omdat het misschien een tumor was) maar er kwam allemaal prut uit en het was dus een cyste. Als ze er nu weer een heeft af en toe dan prikken we er zelf even in en is het weer klaar.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je kunt bij de dierenarts toch ook van die kappen krijgen, die je om zijn nek doet, zodat hij zichzelf niet kan bijten?

11. Skye

Skye Niet meer actief

Je kan anders ook gewoon even een oud t-shirt pakken (weet niet hoe groot je hond is). En dan gewoon achterpoten door de mouwen en aan de voorkant met veiligheidsspelden vast maken. Dan kan hij/zij er tijdelijk even niet bij en zal het op een gegeven moment genezen en zal de jeuk weg gaan! Anders bij de dierenarts even een prikje halen en wat pilletjes tegen de jeuk! Zijn trouwens redelijk goedkoop!

12. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Skye , het is niet zo een grote hond hoor ;)

Heb namelijk een kruising tussen dwerg tekkel en een boomer , dus die zijn niet heel groot .

Maar de tshirt zou ze denk er wel proberen af te halen :p

Zo eigenwijs is ze wel.

Ik denk dat ik inderdaad maar van de week opbel naar de DA .

13. schaapie123

bultje lijkt eerder op een talgkliertje die vertopt is. daar hebben ze wel last van.
    een wrat bij honden ziet er vaak toch anders uit (heb heel wat oude honden getrimd die zitten vaak onder de wratten)

14. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ik hoor het steeds vaker dat het een talgklier is die verstopt is .

Had verwacht dat het een normale wrat is , maar dat blijkt maar weer :p

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

ben het er mee eens dat het een talgklier is.
    ik zou toch kijken of de Da het even kan weghalen.
    wat ook nog kan.. het kan namelijk ook toeval zijn dat hij veel krabt bijt op die plek.
    er kan een eiwit in het voer veranderd zijn zonder dat je er iets van weet.
    ik zou eens proberen op een rijst+ kip of lam brok gaan voeren.
    dit kan heeeel veel van de problemen oplossen als het kliertje niet de oorzaak blijft te zijn

16. Skye

Skye Niet meer actief

Het achter op de kont krabben is meer een uiting van een vlooienallergie. Voedselallergie uit zich meestal aan de kop en oren!

En ik zou nog maar even geen conclusies trekken! Het kan nog alles zijn. Een wrat, een talgklier ed. Je moet gewoon even naar de DA. Het feit is gewoon dat die hond jeuk heeft en daar moet ie vanaf, of het nou door een wrat of door een talgklier komt.

TS, als je een klein hondje hebt, kan je ook eventueel een rompertje proberen. Dat is veel makkelijker. Hoef je alleen maar een gaatje voor de staart te maken!

17. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ skye.
    ik heb ook gezegt dat ze beter eerst naar de DA kan gaan.
    daarnaast heb ik heel veel allergieen gezien in de praktijk.
    en dit beperkte zich echt niet altijd tot kop en oren,
    heb er zelfs 1 gehad die tussen de zoolkussentjes beet.

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ga gewoon naar de dierenarts,als je zelf met zo'n ding rondloopt wil je er toch ook vanaf of dat iig de jeuk stopt.Ik bedoel het niet verveelend of aanvallend ofzo maar heb zelf 3 hondjes en als ze erg last van hebben ga je gewoon naar de DA en al helemaal als je niet weet wat het is of wat je er aan kan doen straks word het een complete ontsteking ofzo dan ben je verder van huis en voor de hond is het alleen maal heel verveelend!

19. schaapie123

bij westies zie je dat heel vaak, ontstoken oren en opgezwolle rode voetzooltjes(nouja tussen de voetzooltjes in) haar uitval en in de oksels en liezen, ontstaat vaak olifanten huid, heel zielig (langleve de hype dankzij secar reclame)

Deel Deze Pagina