Belastingaangifte? Heb een vraag...

Discussie in 'De lounge' gestart door gelukkig, 20 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Wij hebben over het jaar 2009 elke maand onze hypotheekrente teruggekregen.
    Nu moeten we aangifte doen.

Hoe en waar vul ik in dat we dus de hypotheekrente al hebben ontvangen?
    We doen zelf aangifte via internet!

Alvast bedankt.

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Je moet bij "te verrekenen bedragen" onder het kopje 'voorlopige aanslag' invullen wat je hebt teruggekregen. Denk er om als je een fiscale partner hebt dat je de teruggekregen bedragen op één van beide namen zet en niet op beide namen. Dan denkt de belastingdienst dat je teveel terug hebt gekregen.

3. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je precies met die laatste opmerking? Wij hebben een voorlopige aanslag voor ons allebei aangevraagd en hebben dus allebei elke maand iets teruggekregen. Dan moeten we dat in de aanslag toch ook bij allebei invullen (er zijn ook 2 schermen voor..)?

4. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Wij hebben ook allebei apart iets terug gekregen, dus wij hebben dat ook apart ingevuld en niet bij elkaar opgeteld op een van onze namen.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ze bedoeld denk ik zoals bij ons , huis staat op naam van beide, maar de teruggaaf krijgt mijn vriend op de rekening

6. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik heb het gevonden, en ook ik heb voor ons allebei appart ingevuld wat we over het jaar 2009 elke maand terugkregen.

Snap dus ook niet zo goed wat ze bedoelde met op 1 naam zetten en niet op beide namen.

Als je alles hebt ingevuld kun je meteen zien wat je terugkrijgt of moet betalen, en wij kwamen beide op 0 euro uit.
    Dus ga ervanuit dat het klopt!

7. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Onze aangifte 2009 is al digitaal verstuurd door de boekhouder,
    maar nu blijkt dat er in de jaaropgave een fout staat zodat wij geld bij moeten betalen. De boekhouder heeft dus geen fout gemaakt, maar het bedrijf waar mijn man werkt. Kan dit nog teruggedraaid
    worden. Ik baal hier vreselijk van.

Deel Deze Pagina