wat moet ik doen.

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by hironobesh, Jun 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hallo,

Ik heb 2 vragen, ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Sanne in nu 11 dagen oud en ik heb het idee dat ze niet genoeg voeding binnen krijgt.
    Ik geef borstvoeding, maar als ik haar voeding geef is ze soms in korte tijd klaar met eten en valt in slaap aan de borst.
    Als ik haar dan in bed leg duurt het maar even en huilt ze.
    maak fles voeding klaar maar ze is dan moe en wil niet meer.
    zit dan soms 3 uur achter een met haar op de arm om maar de voeding binnen te krijgen (al een paar dagen)

hoeveel cc moet ze eigenlijk binnen krijgen?

Alvast bedankt.
    Hillegonda

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Inmiddels zijn we een poosje verder. Gaat het nu goed?

Ilja

3. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hai Ilja,

Eigenlijk is het nog steeds het zelfde, ik geef nu Friso fles voeding.
    Smorgens om 4 uur voed ik haar, na de voeding weer in haar bedje (gaat goed, ze gaat weer slapen)

de andere keren op de dag voed ik haar, laat haar boeren, schone luier enz. wil haar weg leggen (maakt niet uit of ik haar in de box of in bed leg)gaat ze huilen ( houdt niet op)

Alleen als we haar op de arm houden totdat ze moe is (duurd ong tot de volgende voeding) wil ze wel slapen.
    Wel erg vermoeiend.

Ik voed haar met een difrax flesje en ze krijgt Friso voeding.

Nog een vraagje...
    (krijgt ze trouwens wel genoeg slaap op deze
    manier?)

Bedankt alvast.
    Groeten,
    Hillegonda

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Krijgt ze nu volledige flesvoeding?
    Dat ze alleen bij jullie op de arm wil slapen zou je kunnen proberen te doorbreken. Geef haar structuur en regelmaat. Leg haar steeds weer op dezelfde plek te slapen. Desnoods verklein je de slaapplek wat zodat ze geborgenheid krijgt. Probeer haar dan niet steeds tijdens het huilen eruit te halen...als je de zoekfunctie gaat gebruiken en onder dit topic gaat zoeken staan meerdere tips hoe je hier mee om kan gaan. Het kost enige tijd en energie.
    Kleintjes kunnen ook oververmoeid raken waardoor ze niet meer kunnen / willen slapen.

Ilja

Share This Page