Hallo dames. Ik heb ff advies nodig. Ik werk als gastouder en heb 2 gezinnen met in totaal 4 kinderen. Met 1 gezin loopt het sinds begin dit jaar al niet lekker meer. De ouders zijn laks en geven dingen steeds te laat door. Al een hele tijd zit ik erover na te denken om te stoppen met dit gezin omdat het me veel energie kost. Dinsdag is eigenlijk de druppel geweest. Ik stond om 7 uur klaar om ze op te vangen maar niemand kwam. Ik heb geprobeerd te bellen maar kreeg moeders niet te pakken. Ik moest dus de hele dag thuis blijven omdat ze misschien nog konden komen wat dus niet het geval is geweest. Na vragen van mijn kant hoe dit kon hebben ze besloten dat het mijn fout is geweest. Ik zou iets niet goed hebben begrepen, maar mijn man was erbij en weet net zoveel als ik. Er is veel spanning in huis omdat we het hele jaar al zonder loon van mijn man zitten door een conflict met de werkgever, maar op dit moment ben ik erachter gekomen dat ik meer spanning heb door het gezin. Ik ga er ondertussen aan onderdoor maar weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil het liefst stoppen met het gezin zodat ik mezelf weer een beetje word ( ik ben namelijk geen leuk mens meer na contact met dit gezin ). Probleem is dat ik momenteel de enige ben die geld binnen brengt en dit gezin mijn grootste inkomsten zijn. Een ander gezin is er momenteel niet voor me en mijn man zit momenteel in de ww. Ik moet nu dus de keuze maken tussen een gespannen skatjuh en veel ruzie met mijn hierom, maar wel inkomsten. Of de leuke skatjuh weer worden en minder inkomsten hebben. Een gesprek hebben met het gezin werkt niet, dit heb ik al geprobeerd. Wat zouden jullie doen? Liefs
Kunnen jullie het redden zonder de inkomsten van dit gezin? Dan zou ik zeggen, zeg die nare mensen lekker op, want je gezondheid is meer waard! En als je niet zonder kan, kijk waar je op kan bezuinigen. Toen ik zwanger werd, was het duidelijk dat ik degene ben die thuis blijft. Omdat mijn man en ik graag willen dat er in elk geval 1 ouder thuis is. Wij hebben toen ook veel moeten inleveren. Kijk eens naar de mobile telefoon uitgaven, loterij e.d. en vooral de boodschappen. Ik wens je veel succes met je keuze!
Doe je dit werk via een gastouderbureau? Je zou hun in kunnen lichten, misschien kunnen zij in gesprek gaan met dit gezin.
Volgens mij heb je eigenlijk de beslissing al genomen. Ik snap dat de inkomsten een belemmering zijn om ze nu al op te zeggen. Maar wie weet is er inderdaad nog wat te besparen. En weet je 100% zeker dat er geen ander gezin is voor jou..?!
Ik zou voor je eigen gezondheid en geluk kiezen. Daarnaast eventueel hier en daar al oproepen plaatsen in de hoop dat je een nieuw gezin krijgt.
Wij redden het normaal gesproken net. Dat is dus met dit gezin. Omdat we dit jaar geen loon hebben gehad van mijn man hebben we schulden. Nu zit hij in de ww en hopelijk krijgen we daar snel geld van maar alleen met dat verschil zouden we het al niet redden. Zonder dit gezin dus helemaal niet. Ik weet zeker dat er nu geen gezin is. Er word al langer voor me gekeken. Ik heb een tijdje geleden wel een kennismaking gehad en kreeg hoop maar daar heb ik niks weer van gehoord. Meer besparen op vaste lasten gaat nie, we hebben alles uitgezocht en zo goedkoop mogelijk gemaakt. Ook voor de boodschappen hebben we een vast bedrag per week. Dat de bemiddelaar een gesprek aan gaat werkt ook niet want zij mag geen partij kiezen. Ze mag er alleen bij zitten en zorgen dat het gesprek niet uit de hand loopt. Maarik heb eerder een gesprek gehad en dan gaat het 1 week goed en daarna weer niet. Liefs
Heel rot meid. Maar je zegt zelf dat je het financieel niet redt zonder dit gezin. Dan zou ik dus verder zoeken naar een ander gezin en als je dat gevonden hebt dit gezin opzeggen. Financiele problemen maken meer stress en zorgen dan onaardige mensen..
Dit is dus momenteel niet het geval. De financien heb ik naast me neer kunnen leggen en het gezin zorgt ervoor dat ik gebroken ben en futloos. Het kan nog wel maanden duren voor er een nieuw gezin is en zolang ik houd ik het niet meer vol. En eerlijk gezegd redden we het ook niet met de ww en het gezin er wel bij. Liefs
ik zou op zoek gaan naar nieuwe kinderen, en daarna deze ouders netjes toelichten wat je gaat doen en waarom. zij moeten ook begrijpen dat als je je kinderen niet komt brengen om welke reden dan ook je gewoon kunt afbellen.... vervelend voor je hoor! ik zou ervoor kiezen om je vrolijke zelf weer te worden maar niet met minder inkomsten... hou dit gezin aan totdat je een nieuwe hebt..... en anders kan je daarna alsnog een gesprek aangaan en heel duidelijk je grenzen aangeven... en dat ze bij nog 1x geen afzegging doen niet meer gebruik kunnen maken van je gastgezin.... tot die tijd zou ik nog lekker even inkomsten uit deze mensen halen....
Reken de je uren wel gewoon door of niet? Zou ze lekker laten betalen en dan zo snel mogelijk een nieuw gezin zoeken waar je wel afspraken mee kunt maken. Ik heb ook weleens zo`n gezin gehad, smste ook `s morgens gerust af of smste om 22:30 nog dat ik de volgende dag wel moest komen. Druppel was voor mij toen ze tijdens mijn vakanrtie in Frankrijk smste dat ik de volgende dag moest komen. Heb terug gesmst dat ze wist dat ik in Frankrijk zat en dat ik het toch echt te ver vond om op te komen draven, nooit meer wat van gehoord.
ik zou er wel per direct mee stoppen, ze kosten teveel ( negatieve) energie. en op zoek gaan naar een ander gezin. ik kan me niet voorstellen dat die er niet zijn. zeker met de nieuwe regelgeving denk ik dat er veel mensen zitten te springen om een andere vorm van opvang dan het kdv.
kan je niet een "Andere" baan zoeken zolang je man in de ww zit? dat zou ik proberen. ik zou trouwens wel proberen mijn verstand op nul te zetten betreffende dit gezin en zodra ik wat anders heb dan gelijk opzeggen. met in mijn achterhoofd dat het tijdelijk is zou ik het wel volhouden.
En je hebt al schulden, en je wilt een bron van inkomsten opzeggen. Meid dan zou ik er helemaal de brui aan geven en gaan solliciteren naar een baan bij een winkel of hulp in de huishouding via sensire ofzo... Dat zie je toch zelf ook wel in dat je het zonder die inkomsten niet red, dan moet je wat anders gaan doen.
Ik reken de uren wel gewoon door ja, mits het niet op tijd word aangegeven. en ik krijg nog telefoontjes na 11 uur savonds en dinsdag een sms om 23.45 terwijl ik aan heb gegeven na half 10 niet meer gestoort te willen worden. Dat was overigens de schuld van de provider, dat het smsje zo laat is aangekomen. Het gastouderbureau weet precies van mijn situatie en geeft ook aan dat ik ermee moet stoppen. Omdat ze denkt dat ik er anders aan onderdoor ga. En hoe het ook kan, er zijn echt geen gezinnen momenteel. Ben al heel lang aan het zoeken. Heb ook gekeken naar parttime ander werk maar er is niks voor mij. Dit komt echt zo op het foute moment. Liefs
Gewoon de uren rekenen inderdaad! En er mee stoppen, want deze mensen zijn niet goed voor jou. Heb je al zelf actief gezocht op mp gekeken bijv. want niet alle gastouderbureaus zoeken goed voor je! Ik zoek al mijn vraagouders zelf of ze vinden mij en het gob weet dan van niets bijv.
Ook daarnaar heb ik al gezocht maar ook niks. En eerlijk gezegd is er momenteel niks wat me het laat volhouden. Ze putten me uit en dat gaat ten koste van mijn gezin. En ik ben nogal een piekeraar en ze zadelen mij op met hun problemen, dus verstand op nul vind ik erg moeilijk. Liefs
Ander wer gaan doen is op langer termijn ( vanaf dat mijn man werk heeft ) geen optie want de opvang kost ook geld. En ik wil geen 5 dagen hoeven werken om de eindjes bij elkaar te kunnen binden. Ik wil zelf mijn zoontje op zien groeien. Ik heb het allemaal al eens uit zitten rekenen maar met de opvang erbij zouden we het financieel nog slechter krijgen. Liefs
Ik verbaas mij over iedereen die stoppen roept... jullie redden het financieel niet en zitten al in de schulden dan kun je toch niet een inkomstenbron opzeggen! Ga anders op zoek naar een andere baan. Ik vind mijn baan momenteel ook vreselijk maar kan het geld niet missen.doe geen domme dingen meid, het is niet makkelijk om weer uit de schulden te komen!