Fysiotherapie bij dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biene, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    A.s. maandag heeft mijn ventje zijn eerste fysiotherapie. Hij is nu 14 1/2 maand en is een supervrolijk binkie. Zijn fijne motoriek is prima. Alleen zijn grove is voor hem wat moeilijker.
    Hij tilde zijn hoofd pas goed op met 4 maanden, ging zelf zitten met een jaar en trekt zich nu op tot zijn knietjes. Staan vind hij duidelijk niet leuk en draait zijn voetje helemaal naar buiten. Hij tijgert wel en kruipt bijna niet. Ik heb het gevoel dat hij ergens last van heeft bij staan en heb daarom de kinderfysio gebeld. Kunnen zij er eens onafhankelijk naar kijken. Als er niets is prima dan is mijn binkie gewoon een laatbloeier. Is er wat wat dan kan hij geholpen worden toch?

Iemand ervaring met fysio bij dreumesjes?

2. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Hoi hoi,

Ik heb nog niet echt ervaring maar toevallig heb ik gisteren een verwijsbrief gekregen voor de fysio omdat mijn dochter ook nog niet staat. Zij wil het echter wel maar het lukt haar gewoon niet. Ze trekt zich op tot op haar knieen. Lopen aan de handen en aan de tafel staan vind ze wel geweldig. De stand van haar rechter voetje is naar buiten bijna dwars.
    Ik kon gisteren gelijk bij de fysio terrecht voor een eerste kennismaking en diagnose. Hun denken dat er verder niks aan de hand is maar ze gewoon even een "boost" nodig heeft om te leren staan. Dat ze zelf al op de knieeen kon gaan zitten was heel positief want blijkbaar vinden kleine kinderen het niet leuk om te leren op de knieeen te gaan zitten.
    3 april heeft ze de eerste keer echt fysiotherapie.
    Ik lees dus even mee voor ervaringen.

groetjes Mik

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter was ook laat in de grove motoriek. We hebben de fysio net afgerond en het gaat nu hardstikke goed. Ze loopt zelfs al los, dat hadden we echt niet verwacht.
    Tijgeren deedt ze een week voor haar 1e verjaardag. Daarna is ze gaan billenschuiven. Uiteindelijk heeft ze (met hulp van fysio) leren kruipen en daarna is het heel snel gegaan.

4. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Dit verhaal is wel heel herkenbaar zeg. En toevallig zijn ze zo goed als even oud.
    Van wie heb jij de verwijsbrief gehad? Ik heb het op eigen initiatief gedaan. Gewoon mijn moedergevoel gevolgd. het is ook mijn derde kindje en ik zie andere dingen als bij mijn oudste twee.
    Binkie zit ook al op zijn knieën en loopt op zijn manier zelfs op zijn knietjes.
    Ik wacht het af en ben erg benieuwd.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter heeft vanaf ca. 18 maanden fysio gehad. Zij liep motorisch erg achter. Uiteindelijk bleek er bij haar meer aan de hand (o.a. spraak/taalontwikkeling die achterbleef en -blijft) en zijn we via de fysio terecht gekomen bij een ka.

Maar goed, die fysio dus ;). Onze dochter heeft het goed geholpen, zo heeft ze geleerd te kruipen en zich op te trekken en te gaan staan. Lopen deed ze uiteindelijk pas toen ze semi-orthopedische schoenen kreeg. Daarvoor liep ze op haar knieën.

Ik heb nu voor 8 april voor mijn zoontje ook een afspraak... We kunnen zo ongeveer wel eens om gezinskorting gaan vragen :cool:.

6. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Jeetje @ Amethist, en die afspraak voor je zoontje is dat voor dezelfde reden als voor je dochtertje?

Ik vraag me af hoe ze dan aan de "gang" gaan met een dreumes? Ik ben wat dat betreft wel erg benieuwd. Ik neem aan dat niet ieder kind zomaar meewerkt enzo?

7. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Hi,

Ik heb de verwijsbrief van het CB gekregen.
    Izzy is trouwens ook een billenschuiver. De fysiotherapie gaf aan dat ze normaal eerst dan de kindjes kruipen leren maar aangezien izzy er zo klaar voor lijkt om te gaan staan en lopen slaan we dat over.
    Gelukkig dat ze per individu kijken en niet alleen maar naar de richtlijnen :)

Groetjes mik

8. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Min zoontje is ook van billen schuiven direct naar lopen gegaan. Toen zijn zusje ging kruipen, ging hij met haar mee kruipen om het haar te leren. Geen enkel probleem, en superschattig!

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, gelukkig niet. Mijn zoontje loopt wel aan de hand en langs de bank etc., maar hij durft niet los te lopen. Dus ik ga eigenlijk vooral om te bekijken of zij hem kan stimuleren om wel wat los te lopen. En ik wil dat ze even naar de stand van zijn voetjes kijkt.

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.298
    1.463
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje is iets jonger (word morgen 1 jaar) maar hij is ook niet erg snel. Hij rolt eigenlijk alleen nog maar. Hij gaat niet zelf zitten, niet tijgeren, niet kruipen, niet optrekken tot staan, hij zwaait niet, klapt niet in zijn handjes, zwaait niet dag dag. Op zijn buik draait hij om zijn as en speelt vliegtuigje verder niet. Wat ik wel nog zag is dat hij wel probeert zijn beentjes onder hem te trekken, dus dat is wel positief. Hij zit wel goed op zijn kont en komt zo een klein beetje vooruit en achteruit, een beetje een billenschuiver. Geef je hem iets in de hand wat hij kan onderzoeken met knopjes en je hebt geen kind aan hem, dat vind hij echt leuk.

Hij raakt erg gefrustreert omdat hij niet veel kan maar het wel lijkt te willen. Daarom heb ik ook de fysio gebeld en die komen aanstaande woensdag kijken.

Mijn oudste liep met 10 maanden langs de tafel dus daar kan ik niet mee vergelijken.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Onze dochter zit al bij de fysio sinds ze 6 weken is. Ze heeft een Erbse parese, dus een andere reden als jouw kindje. Maar ze heeft er heel veel baat bij.we zitten ook bij een fysio die alleen met kinderen werkt. Wat we ook erg fijn vinden.

Sterkte, ik hoop dat jullie er ook heel veel baat bij gaan hebben.

12. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Klinkt eigenlijk t zelfde als mijn dochtertje. die is ook zelfde leeftijd. met 10 md kon ze zelf stevig zitten. ze kruipt sinds een week.. en vanaf 1 jaar ong begon ze met tijgeren. Doordat ze dus veel moeite had met dr hoofd optillen en rollen e.d. kwamen we bij de fysio.. die constateerde hypermobiliteit. Super soepele gewrichten.. waardoor de spieren extra kracht moesten zetten om de tegendruk op te vangen.. we hebben veel fysio gehad en ik zie haar nu echt vooruit gaan en sterker worden. Ik ben benieuwd wat de fysio zegt over jouw zoontje..

13. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Wat een lieve reacties allemaal. Ik ben ook erg benieuwd. Vooral hoe die fysio gaat met van die kleintjes.
    Vandaag eerst maar feesten want mijn oudste wordt 13. (hihi dat was ff oftopic:D)

14. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik heb een nieuwe topic gestart en hoop mensen tegen te komen om ervaringen te delen. Mijn binkie is overgevoelig voor aanrakingen ed. Er ging een wereld voor ons open.

Deel Deze Pagina