Ik moet soms mijn meisje echt wel 4/5 keer roepen en ik kan er niet goed bij waar het aan ligt. Ze is vaak heel aandachtig aan het spelen met iets, misschien dat ze mij daardoor minder goed hoort? Ze reageert dan echt pas na een paar keer roepen, maar ook tijdens het eten, in de auto enz enz. De hoortest vlak na de geboorte was goed, zou dat nog kunnen veranderen? Ze heeft verder geen last van haar oortjes oid.... Zal ik eens naar de HA gaan hiermee?
Bij ons werd er na de gehoortest gezegd: 'Dat ze goed kunnen horen, is geen garantie dat ze ook luisteren' hihi Maar ontopic, als je er zorgen over maakt, zou ik zeker naar de HA gaan of misschien eerst even contact opnemen met CB?
ja volgens mij kan dat wel hoor. Er zijn zat kindjes waarbij ze pas later achterkomen dat ze minder goed kunnen horen. Een afspraak maken met de HA kan nooit geen kwaad.
Die hoortest zegt volgens mij alleen iets over of ze aanleg hebben om te gaan praten tenminste dat is mij eergisteren verteld bij de test van mijn jongste zoon. Dus afspraak HA kan altijd beter x teveel dan te weinig maar misschien is ze gewoon geconcentreerd bezig en is er niks aan de hand. Heeft ze een favo tv programma? Want je kam doen als ze bijvoorbeeld in de keuken is deze opzetten en geluid normaal zetten en kijken of ze hier gelijk op reageert. Mijn oudste laat namelijk alles vallen als hij Bumba hoort
zo stond hier de tv nog wel eens aan met haar favo programma, maar dan keek ze niet meer, maar zodra ze het afsluitingsliedje hoorde, kwam ze aanrennen, en moest hij opnieuw aan ook al keek ze niet.
De hoortest test volgens mij of het oor "in aanleg" goed is, dus goed is aangelegd bij de groei in je buik. Of daarachter alles goed werkt kun je niet zo testen (zenuwen voor het doorgeven van het geluid in de hersenen etc), het is dus geen garantie. Misschien goed dus om haar nog eens te laten controleren. Heb je wel het idee dat haar spraakontwikkeling normaal verloopt?
Kindejs zijn vaak zooo geconcentreerd bezig dat ze je inderdaad niet "horen" wanneer je wat zegt/roept/vraagt. Ze zijn ook nog niet zo ver dat ze meerdere dingen tegelijkertijd kunnen, qua concentratie. Dus het kan gewoon een concentratie-probleem zijn. Maar als je het niet vertrouwt... je weet vast de HA wel te vinden
Hoortest controleert inderdaad de aanleg van de gehoorgang en zegt dus niet alles over het gehoor zelf! Is ze niet vaak verkouden of zo? Je hoort ook wel vaker als kindjes buisjes krijgen (om volgelopen holtes te ontlasten) dat ze in een keer een stuk beter horen! Kan opvallend verschil zijn... Misschien toch iets om na te laten kijken?? Zeker als het je zo opvalt...
Inderdaad doorverwijzing vragen naar KNO-arts. Zelf ben ik licht/matig slechthorend en mijn moeder heeft al vanaf mijn eerste verjaardag het gevoel gehad dat ik minder hoorde. Pas na jaren kwamen ze erachter dat ze toch al die tijd gelijk had gehad. Excuses van de huisarts erbij. Mijn vriend is een ander verhaal. Op zijn eerste verjaardag werd hij uitgebreid audiologisch getest, want hij reageerde nooit op aanspreken. Diagnose: Oost-Indisch doof Dus het kan alle kanten op. Maar als jij het toch niet helemaal vertrouwt: vraag om een doorverwijzing. Succes!
Hmm, zal toch eens ff een date met de HA maken! Ze praat inderdaad ook nog niet echt veel, ook heel onduidelijk nog! Maar daarentegen snapt ze wel alles!! Dat van die tv is een goeie tip, ze heeft wel een favo filmpje dus kan ik morgen ff proberen. Ik vind het heel lastig inschatten, maar soms moet ik haar zo vaak roepen! Bedankt voor de reacties!