Amoxicilline clavulaanzuur bij blaasontsteking

Discussion in 'Zwangerschap' started by Romymama, Mar 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Ik heb tijdens deze zwangerschap voor de tweede keer blaasontsteking.
    Ik heb daarom ook voor de tweede keer amoxicilline clavulaanzuur voorgeschreven gekregen. Nu lees ik heel veel verschillende verhalen op internet over deze antibiotica.
    De ene bijsluiter zegt dat dit veilig gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap, de andere zegt niet gebruiken.
    Dit maakt mij natuurlijk erg onzeker!

Het gaat volgens mij voornamelijk over het clavulaanzuur..

Heeft iemand ervaring met dit middel?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Deze heb ik ook tweemaal gebruikt, eerste keer was het voorgeschreven door de gyn in het ziekenhuis, tweede keer huisarts.

3. appelsap89

appelsap89 Actief lid

Aug 19, 2014
    292
    7
    18
    Female
    Ik kan dit recepje ook ophalen aan het einde van de middag, en toch vind ik het een beetje eng!

4. eefje1980

eefje1980 Actief lid

Jan 30, 2013
    127
    0
    16
    www.evelynspoppen.nl
    Augmentin (amoxiciline + clavulaanzuur) kan geen kwaad en kan gerust gebruikt worden. Tip die ik van mijn gynaecoloog heb gekregen zoek het medicijn op Lareb - Geneesmiddelen bij zwangerschap. Dit doen artsen ook en is de meest up-to-date site, die door de overheid bijgehouden wordt.
    Er mag qua medicatie vrij veel, maar op internet staan veel 'horror' verhalen die je onzeker kunnen maken. Je moet er eigenlijk vanuit gaan dat zowel de voorschrijvende arts en de apotheker controleert of je de desbetreffende medicatie mag gebruiken tijdens de zwangerschap.En bij twijfel dus eventueel de site van het lareb bezoeken.

Sterkte met je blaasontsteking!

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Bedankt!! Dat stelt me weer gerust!

6. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

Oct 3, 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb deze ook gebruikt.. En ook eerst stad en kans afgebeld, maar het jan echt gewoon. Het is veilig. Beterschap

7. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Dank je!! :)

Share This Page