Baby van 8 maanden is zo snel moe!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anieteke, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Femke slaapt 's nachts van 7 tot 6, dus niet slecht, maar overdag is ze steeds zo snel moe!

Meestal moet ze nog 3 keer per dag een uur of 1 1/2 uur slapen!
    En soms is ze dan na 1 uur wakker alweer moe!

De tijd die ze wakker is, is ze ook snel "mieperig" noem ik het maar...ze eet goed trouwens.

Er lijkt niet echt iets aan de hand te zijn qua tandjes o.i.d. dus is dit normaal of heb ik gewoon een slaapkop?

2. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Hier hetzelfde hoor, alleen is ons zoontje een beetje jonger. Hij slaapt 's nachts ook zo'n 12u en als ik moet werken 10u. En na zo'n 1,5u - 2u wakker te zijn moet hij terug een tijdje slapen (soms is dit een uurtje, soms 2). En om half 8-8u 's avonds is hij echt doodop!
    Ik heb dit op controle ook al gevraagd of het wel normaal is en ze zeiden dat het niet abnormaal is hoor! Liever zo dan een kindje dat steeds huilt of niet wil slapen zou ik zeggen. :)

3. Kindjes zijn ook gauw moe van alle indrukken die ze opdoen.
    Ik weet niet of Femke ook snel is met allerlei dingen, bv kruipen of al staan, want ook dat kost gigantisch veel energie van die kleintjes.

En ze hebben al veel energie nodig om alleen al te groeien, dus als ze ook heel druk zijn en veel indrukken opdoen, dan is het logisch dat ze sneller moe zijn.

En het ene kindje is nu eenmaal sneller moe als het andere

4. Marlous

Marlous Niet meer actief

Eva is ook zo, altijd al. Ze slaapt van half zeven tot acht, dan om uur of negen weer naar bed tot 10.00. Dan na middageten weer naar bed, en meestal eind van de middag ook nog even. Langer dan tot 18.30 houdt ze niet uit, dan is ze zoooo moe, hoe kan het he? Wel heerlijk hoor, zo'n slaapkop, is alleen maar goed voor ze.

5. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Nee ze is niet echt snel...zitten kan ze al wel een poos, maar omrollen en kruipen nog niet hoor!

Vaak wrijft ze direct na het wakker worden (of 15 minuutjes later ) alweer in haar oogjes en geeuwen...

Vanavond is ze wakker geweest vanaf half 4 tot krap 7 uur, maar dat was echt even rekken en dus niet goed de laatste fles drinken dan...gewoon te moe...

Ze graaide vandaag wel opeens weer naar haar oortje .... hmmm even aankijken maar, vorige keer was dat een tandjesaankomst...

Bedankt voor de reacties hoor!

6. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Mijn zoontje is 9 maanden en die wordt na ongeveer anderhalf uur weer moe. Meestal probeer ik het te rekken tot 2 uur wakker zijn maar dan gaat ie gewoon weer naar bed. En bijna altijd valt ie dan als een blok weer in slaap!

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Volgens mij is het normaal hoor op deze leeftijd.
    Mijn kleine meid slaapt ook van half 7 's avonds tot half 8 's ochtends.
    Om negen uur gaat ze weer naar bed.
    En rond half 1 weer.
    Deze twee slaapjes zijn bij elkaar zo'n 3 uur.
    Totaal slaapt ze dus 16 uur van de 24 uur.
    Heerlijk, mijn oudste was niet in bed te krijgen (nog steeds niet trouwens), dus ik vind dit heerlijk. Ben zelf ook zo gek op slapen!

8. Anieteke

Anieteke Actief lid

21 apr 2007
    301
    0
    0
    Toch fijn om te lezen dat het normaal is! Ik begon al te denken dat ze misschien ziek zou kunnen zijn...ook gezien het feit dat ze de eerste 12 weken alleen maar gehuild en zeer weinig geslapen heeft. Ze bleek een verborgen reflux te hebben (gehad).
    Ze gaat alleen maar meer slapen ipv minder zoals dat volgens de boekjes gaat...
    ;)

Bedankt hoor! Ik geniet er maar van ;)

9. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Thor sliep de eerste 2 maanden ook nauwelijks hoor, was niet moe te krijgen. En nu...
    Heerlijk :D

Deel Deze Pagina