Me meisje groeit niet :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eden28, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Overigens; huisartsen hebben ook niet al te veel kennis over baby's, dus ik zou ook je ha niet van alles laten proberen; daarvoor is een kinderarts. Mijn ha wist niks over baby's, geloofde niet in kma bij borstvoeding, geloofde niet in reflux, maar gelukkig hebben we aangedrongen op een doorverwijzing en merkten we bij de ka meteen een groot verschil.

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0

Mee eens. Wij hebben gelukkig een huisarts die meedenkt. Ik heb als baby ernstige KMA gehad, eczeem en als kind astma dus ver zoeken hoeven we hier ook niet zeg maar. Ze heeft ook eczeem alleen is KMA hier niet de oorzaak maar is te erfelijk, beide zoons hebben dit niet gehad, pure pech dus. Alleen ze huilt dus wel als ze de gewone nutramigen drinkt en bij de AA heeft ze dit nooit gedaan

3. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Had ze eerst andere melk en is dit pas gekomen sinds de nutramigen?
    Nutramigen is echt heel vies van smaak, misschien dat ze het heel vies vind?

Nu heeft ze natuurlijk geen keus met allergie, maar misschien moet ze aan de smaak wennen?

4. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Nee ze had het ook met de gewone melk en krijgt nu al sinds ze 3 weken is nutramigen

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

@TS wanneer moet je weer naar het cb?

6. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Er hoeft ook helemaal niets aan de hand te zijn, maar als je het echt niet vertrouwd kan het natuurlijk geen kwaad om het even bij de ha of ka te overleggen.

Als ze normaal gesproken wel gewoon goed groeit op de AA, kan het misschien ook zijn dat ze afgelopen weken veel meer / anders is gaan bewegen en daardoor niet is aangekomen, of heeft ze misschien door de warmte gewoon geen honger (met dit weer moet ik mezelf ook echt dwingen om wat te eten).

Mijn zoon zat de eerste maanden na de geboorte boven de +1 lijn, en vanaf het moment dat hij echt is gaan bewegen, zo rond de 4 maanden kelderde zijn gewicht naar beneden, zelfs een keer dat hij bij een meting lichter was dan de meting ervoor, volgens mij was dat bij 7,5 maand. Momenteel was hij bij de laatste meting met 2 jaar 83 cm en 10.6 kilo, volgens mij ergens rond de -1 lijn. Geen enorme jongen, maar zeker niet te klein en de dun.
    Eten is bij hem vanaf het begin erg afwisselend geweest, de ene dag eet hij als een bouwvakker, om de volgende dag met veel stimulance mondjesmaat wat binnen te krijgen. Dit hoort gewoon bij hem, maar in het begin heb ik ook wel eens in de stress gezeten als hij echt een halve fles laat staan.

Bij de huisarts helemaal laten doorlichten, maar afgezien van regelmatig verkouden en af en toe een beetje last van zijn bovenste luchtwegen en een klein griepje is hij kern gezond en een vrolijk mannetje, waardoor ik niet de noodzaak zag om naar de kinderarts te gaan.

Ik zou gewoon goed naar je dochter kijken, vind je haar ziek / suf / hangerig / veel huilen, dan zou ik zeker naar de kinderarts gaan. Is ze gewoon vrolijk, lekker aan het bewegen, en laat ze niet al haar flessen staan, zou ik het gewoon rustig afwachten, grote kans dat ze dan ineens weer een sprong maakt en flink is aangekomen.

7. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Heb gister Forlax gekregen en benieuwd of ze daar beter van gaat poepen en wellicht beter gaat drinken. Heb een doorverwijzing naar de KA.

Cb word ik serieus niet goed van. Mijn oudste ruim 4 moet nog zijn prik hebben van 3 jaar en 9 maanden maar dat lukt niet voor september omdat er zieken zijn! Afspraak maken is erg moeilijk. Heb thuis een weegschaal en ga dit met de KA bespreken laat het cb erbuiten

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat die prik later komt, maakt niet uit hoor!
    Maar groei en gewicht lekker met KA bespreken. Is bij kids met medische problemen altijd handiger dan CB :)

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Cb zal toch weinig kunnen betekenen, behalve doorgeven dat je naar een ka moet..

Slecht trouwens dat ze het zo laten verlopen met de afspraken en inentingen. Kan mij niet voorstellen dat je nu al 4 maanden zieken hebt zonder daar iets mee te doen..

Kan je snel bij de ka terecht?

Deel Deze Pagina