Baby onrustig tussen 8 en 12???

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Loveazra2, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ons zoontje is zo onrustig tussen 8 en 12 s avonds. Hij krijgt flesvoeding en boert hierna wel normaal. Overdag gaat hij na de.fles slapen maar na de voedifng van 8 uur niet hij kan kan niet inslaap vallen ook niet als we met hem lopen of wiegen. Hij krijst tot hij helemaal bezweet en overstuur is en maait veel met zn armen. Ik heb niet het idee dat hij kramp op honger heeft maar wat kan het zijn hijis nu 15 dgn en het is elke dag raak tussen deze tijden

2. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Misschien heeft hij gewoon behoefte aan mama... Clusteren of mama-honger even googlen?

Of gewoon proberen... Rustig samen (bloot of deels bloot) op bed/bank en gewoon genieten van je kindje!

Succes...

3. Maia

Maia Niet meer actief

dit komt heel vaak 's avonds voor, weet even niet meer hoe het genoemd wordt want ben er al een tijdje uit ;) maar na een paar maanden ging het beter. En tot die tijd gaf ik er gewoon aan toe als ze bij me wilde zijn 's avonds.

4. Dana

Dana Niet meer actief

Dit is inderdaad iets dat heel vaak voorkomt, je zou nog aan de kraamdeskundige op deze site kunnen vragen of zij tips heeft.

Ik nam mijn dochter die uren bij me in een draagdoek en dat hielp wel, als het na 22 uur doorging dan in bed tegen me aan tot ze rustig was.

5. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ons meisje is nu 3 weken en heeft het ook. Heb het nagevraagd op het consultatie bureau en volgens hen kan het inderdaad zijn dat ze behoefte hebben aan mama. Clusteren noemen ze het. s avonds houd ik haar lekker bij me en na 11 uur valt ze dan vaak lekker in slaap om vervolgens het grootste gedeelte van de nacht door te slapen.
    Bij je dragen in een draagdoekt help bij ons vaak ook.
    Het zou na een paar weken/maandjes vanzelf minder moeten worden.

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Die draagdoek was echt mijn tweede paar armen in die tijd. :D Een aanrader!

7. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Jep hier nog 1 hoor, mijn zoontje is nu 5 weken en na de voeding van 19.00/20.00 uur is niks goed en wil die alleen maar bij papa of mama liggen. Na de laatste voeding rond 23.00 uur leggen we hem in bed en is er niks aan de hand. Misschien was de kleine in je buik ook s´avonds wel wat drukker vaak zetten ze dat ritme nog even door. Wat hierboven al gezegd is, het gaat vanzelf over. Succes hoor!!!

8. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Nu je het zegt...mijn mannetje had dat ook! Ik dacht dat hij gewoon oververmoeid was, maar dat kan het best wel geweest zijn. Maar hebben flessenvoeding kinderen ook clustermomenten??
    Eigelijk wel zielig dat ik er niet aan toe heb gegeven. Tenminste ik probeerde hem iedere keer weer in zn bedje te leggen en dan ging hij weer huilen dus pakte ik hem maar weer op. Hij had net zo goed lekker op de bank bij ons kunnen liggen. Dat is de onwetendheid gewoon bij een eerste kind denk ik. Zo zal ik nog wel meer dingen tegen komen ben ik bang. Die je achteraf anders had willen doen.

9. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Onze kleine meid heeft dat soms ook.
    Wij geven dan minder snel aan toe. Wij gaan regelmatig naar boven bij haar kijken, en tegenwoordig wil ze de speen steeds beter pakken.
    Mijn ervaring: Het gaat steeds beter en ze gaat nu sneller slapen (door hebben dat je 's avonds op bed moet slapen.)
    Let wel, het ligt er ook aan hoe ze huilt hoor. Bij "gewoon" huilen kunnen we het af met een speen. Maar als er wat gebeurt is die dag, of ze heeft echt ergens last van, ja dan neem ik ze in mijn armen en wieg ik met haar op haar schommelstoel in haar kamer.

10. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Dat zijn de huiluurtjes...daarin verwerken ze wat ze de hele dag hebben meegemaakt. Voor een jong babytje zijn de indrukken van de hele dag echt wel overweldigend dat ze het 's avonds moeten verwerken. Dit doen ze door te huilen want veel anders dan huilen kennen ze nog niet ;).
    Op die momenten moet je er echt zijn voor je kindje...hem/haar geborgenheid, dicht bij je nemen. Zodat ze zich weer lekker 1 voelen met mama (of papa).

11. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hier ook gehad de eerste 3 a 4 weken. huiluurtjes noemen ze het hier. prikkels van de dag verwerken.
    erg zwaar in het begin maar echt, het gaat over!

12. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Meestal is het bij mijn zoontje van 18 tot 20 uur. Maar momenteel is die nu weer bezig.
    Ik probeer het eerst met troosten en als dat niet lukt pak ik vaak de kinderwagen en ga ff een stukkie met hem lopen.. maar ja het giet hier nu!

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    huiluurtje! Vooral onze jongste had het. Hele dag supermakkelijk kind en 's avonds was alleen rondlopen goed.
    Gelukkig waren we er al een beetje bekend mee. Gewoon bij je houden, ze hebben je nog zo hard nodig als ze net op de grote boze buitenwereld zijn!

Deel Deze Pagina