Wel of niet tempen??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ien, 20 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Hallo, ik heb even een vraagje ik ben vanaf april gestopt en (nog steeds) niet zwanger. :cry:
    Wordt er een beetje depri van. Anderen zeggen dat ik er teveel mee bezig ben en het te graag wil, maar zal niet weten hoe ik het mider graag moet willen. Maar nu vroeg ik mij dus af of het verstandig is om te gaan tempen of moet je dat pas gaan doen als je nog langer bezig bent???

2. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Het is nooit tevroeg om te beginnen met tempen. Je krijgt op deze manier beter inzicht over je vruchtbare dagen en dat kan wellicht helpen je "kansen"te vergroten. Je kunt het beste elke ochtend rond het zelfde tijdstip je temp. opmeten voor het opstaan.

Succes,
    Groetjes Mona

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Ien,

Dat is denk ik een persoonlijk beslissing. Ik ben begonnen bij 7 maanden. Ben nu in ronde 13..zucht.

Als je nu al vind dat je er te veel mee bezig bent, zou ik het persoonlijk niet doen. Dan word je toch elke morgen er mee geconfronteerd en ga je je misschien helemaal laten opfokken door je kaartje en veranderingen in je temp.

succes met het nemen van de beslissing.

4. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoi Ien,

Ik ben in de 3de ronde al gaan tempen, puur om te zien wanneer mijn eisprong was..en omdat het een zeer gezellig topic is!!

wat Natas zegt over het teveel mee bezig zijn als je gaat tempen kan ik van getuigen want toen ik dus zag dat mijn temp steeg...wist ik dat mijn ei geweest was...en manlief was niet op tijd thuis en ook niet net ervoor...daar kan ik dus nu ongeveer 2 weken van gaan *balen*

Maar gezellig is het zeker in het temp topic!

5. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hoi

ik ben gelijk begonnen met tempen toen we ervoor gingen... het heeft mij goed geholpen moet ik zeggen ik wist altijd wanneer mijn ei was en dus wanneer ik ongi werd en ik wist ook vrijwel gelijk dat ik zwanger was.. ook met een negatest..

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als je regelmatig ongesteld wordt dan zou ik zeker nog niet beginnen met temperaturen. Ik zelf ben dit na 8 maanden gaan doen, en pas in de laatste maand heb ik het ook daadwerkelijk opgeschreven. (Dat was maand 13).
    Ook deed ik dit echt voor inzicht, omdat ik elke maand niet wist wanneer ik ongesteld moest worden.

Je bent in april gestopt, dwz dat je nog geen half jaar bezig bent. Mijn advies: maak je niet druk, geniet van het leven, binnen het jaar worden de meeste mensen zwanger, en mocht je toch de ongelukkigen behoren waarbij dat niet lukt, dan heb je altijd nog de mogelijkheid om te tempen.

Dat je er veel mee bezig bent is redelijk normaal, en de gedachten blijven door je hoofd gieren. Maar echt je hebt nog tijd zat om het gewoon lekker zo te proberen.

Groetjes Daphne

Deel Deze Pagina