Ben ik in de speeltuin met de kleine dame, maar dan echt een speeltuin met van die zachte tegels en erom heen gras. Zit ik rustig op een bankje te kijken hoe ze aan het glijden is. Loop ze van de glijbaan naar mij toe komt er een hele groep wel 6 of 7 kinderen van uit het niks om de hoek keihard maar dan echt heel hard zaten elkaar achterna ofzo iets gillend en lachend aan. Zo tussen de glijbaan en het bankje (3meter ofzo) mijn meisje stond echt verstijft stil en is gelukkig net niet omver gereden het scheelde echt een haartje ! Ik vind dit echt niet kunnen in een speeltuintje hoor Schrok me echt rot
Uuuh, dat waren spelende kinderen toch? Speeltuin, het woord zegt het al. Spelen. Je hebt niet alleen recht op een speeltuin als je er met een kleintje zit. Over een paar jaar, zal die van jou ook lachen, rennen en spelen. Heurt dr bie
Dat je geschrokken bent, kan ik me wel voorstellen, maar dat je andere spelende kinderen treft in een speeltuintje dat hoort erbij.
Oh ja fietsen, dat is wel schrikken. Maar wel iets van de gemeente om een speeltuintje een beetje af te schermen tegen fietsers, vind ik dan. Maar goed, fietsende kinderen vindt je ook gewoon op straat, of op de stoep. Ik hou mijn hart soms vast, maar het hoort er wel een beetje bij.
Spelend is logisch, maar nu fietste ze allemaal echt superhard dwars door het speeltuintje. Ik vind dat je als 7 jarige wel een beetje op moet passen daarmee ze zag mijn dochtertje echt te laat. Het is dat ze stil bleef staan anders weet ik niet hoe het was afgelopen
Pff das schikken meid. Is de kleine alweer een beetje over de schik heen ? Vind ook dat ze wel een beetje kunnen uitkijken!
Tja 7 jarigen die spelen hebben dat allemaal echt nog niet in de gaten hoor! Als je ze er op wijst op dat moment wel. Maar zodra ze bezig zijn zijn ze alles vergeten en laten zich meeslepen in het moment. En op dat moment was het gillen en schreeuwen en kijken wie het hardst kan op de fiets. Kan me voorstellen dat je je dood geschrokken bent. Maar kan me ook voorstellen dat die kinderen niet eens door hadden dat er bijna wat gebeurt is.
denk ik dus ook.. Ik heb het hier ook als het pauze is op school en ik met mn kinderen naar huis loop, krijg dan ook de ballen om mn oren maar ze zien me volgens mij niet eens.
Klopt op die leeftijd zien ze het niet, en dan ook nog eens letterlijk. Pas vanaf een leeftijd van 8 jaar zijn de hersenen van een kind in staat om de dingen die voor hun en tegelijkertijd naast hun samen te registreren en daarop te reageren. Daarvoor zien ze allen of wat voor hun gebeurt of wat naast hun gebeurt. Wat betreft het fietsen over een speeltuin even contact opnemen met je gemeente en je klacht daar neer leggen. Hier zijn de speeltuintjes in onze wij ook met fietsen begaanbaar. Maar de grote speeltuin is geheel afgeschermt en niet met een fiets te betreden (of ze moeten het ding over een 2 meter hoog hek weten te gooien)