je kunt via de stichting adoptie voorzieningen een brochure opvragen over de combinatie adoptie en hechting als dat tenminste je insteek is??? bio kids kunnen uiteraard ook een hechtingsstoornis hebben bijv een vorm van autisme. onderstaand wordt aangekaart in de brochure van de SAV; Adoptie en hechting als proces Veel (aspirant-)adoptieouders hebben vragen over hechting en het hechtingsproces in het gezin. In deze brochure biedt informatie over wat hechting is, welke fasen het hechtingsproces kent, het onderscheid tussen veilige en onveilige hechting en het specifieke rondom hechting bij adoptie. Daarnaast wordt ingegaan op het signaleren van hechtingsproblemen en leest u welke mogelijkheden er zijn als de hechting niet vanzelfsprekend verloopt. grtjs, mama1977
Hi Brusje, dat klinkt behoorlijk ernstig zeg! Is de hechtingsstoornis vastgesteld of het kindje kenmerken van een hechtingsstoornis? Soms kunnen de symptomen immers ook wijzen op andere problemen. Het is in ieder geval niet misselijk als een kindje hieraan lijdt. Zo te lezen kun je niet meer info verstrekken? Ik ben het even kwijt, doe jij nou pleegzorg? Ja toch??? Dan zou ik je aanraden om op een afgesloten forum je aan te melden; pleegoudercontact :: Index Hier zijn veel meer mensen die hier dagelijks mee om moeten gaan. Mocht je geen pleegzorg doen en wel met meer mensen hierover van gedachten willen wisselen kun je naar een open forum gaan wat in eerste instantie voor pleegzorg is, maar ik denk niet dat het een bezwaar is als je om deze reden informatie vraagt; pleegzorgforum :: Index
nee het gaat niet om een pleegkindje, maar omdat ik van adoptie kinderen weet dat dat wel eens voorkomt dacht ik het hier te kunnen posten. Mijn vraag hiernaar is er een jongetje is waarvan ik toch echt denk dat hij het heeft, het vermoeden van de ggz was in eerste instantie een hechtingstoornis, maar omdat de moeder er tegeninging is het gegooid op adhd. Nu ken ik kinderen met adhd, maar kan dit gedrag er niet mee identificeren. Ik heb het wel kenbaar gemaakt van wat ik dacht en de vraag van misschien toch nog wat nader onderzoeken, zou zo jammer zijn als hij de verkeerde behandeling krijgt, maar ontkenning is ontkenning.
Tsja ik denk dat als 'leek' hoe goed bedoeld ook, je hier niet aan zou moeten wagen om een kindje een dergelijk etiket op te plakken. Het is een zeer complexe stoornis die echt door gedegen onderzoek zou moeten worden vastgesteld. Het is dusdanig ernstig dat ik me zelf hier niet gauw aan zou willen wagen. Wel kun je evt hechtingsstimulerende middelen gebruiken. Hiervan denk ik niet dat je zomaar kunt schaden. Google eens op Truus Bakker. Wellicht vind je dan meer informatie.
maar dat is het hem ook, bij hem is dat ook geconstateerd, maar moeder zit in ontkenning. ps de banden zijn closer dan gewoon iemnd die ik ken, maar wegens prive redenen zeg ik niet alles natuurlijk
Dit dacht ik ook tussen de regels door te lezen hoor Brusje. Ik bedoelde het niet als aanval. Je moet gewoon heel voorzichtig zijn op een publiek forum. Stel anders je vragen op het forum dat ik je aangaf. Dan kom je misschien wat verder. Sterkte!