Vlak voor ik ontdekte dat ik zwanger was ging het bedrijf waar ik al een aantal jaren als office manager werkte failliet. Achteraf gezien had ik toen misschien even in de ww moeten gaan en op mn gemak een nieuwe baan moeten zoeken, maar omdat ik niet thuis wilde zitten ben ik bij de hema gaan werken (daar kon ik meteen beginnen, ik werd vaak afgewezen bij sollicitaties omdat ik te hoog opgeleid was, maar niet bij de hema). Ik was van plan daar gewoon een paar weken (misschien maanden) te werken en intussen een 'echte' baan te zoeken. Maar toen bleek ik dus zwanger te zijn. Solliciteren als je zwanger bent vond ik toch wat lastig, dus ik ben maar bij de hema gebleven. Ik vind het vreselijk om daar te werken, word er echt ongelukkig van. Gelukkig had ik wel een aantal leuke collega's en heb heel erg uitgekeken naar mijn zwangerschapsverlof. Als ik niet zwanger was geweest en dus geen duidelijk uitzicht had op het einde had ik het daar echt niet volgehouden. Nu heb ik nog maar een aantal weken zwangerschapsverlof en dan moet ik gewoon weer terug! Word letterlijk misselijk als ik er aan denk. Het klinkt misschien heel raar maar als ik die hema-kleding weer aan moet voel ik me gewoon geen volwaardig mens meer. Ik wil dus niet meer terug. Het liefst zou ik tot ongeveer oktober helemaal niet werken en daarna ergens anders gaan werken. Wel weer iets wat bij me past en waar ik wel blij van word en nu gewoon lekker bij Boaz thuis blijven. Maar ik heb bij de hema een jaarcontract dat nog loopt tot en met december. Kan ik daar zo maar onderuit? In principe zou ik na mijn zwangerschapsverlof weer 4 dagen gaan werken, nu zit ik er ook aan te denken om daar eventueel 2 dagen van te maken. Maar zouden ze daar akkoord mee gaan denken jullie? Maar het allerallerliefst zou ik er gewoon helemaal mee stoppen. Wil tijdens mn verlof helemaal niet met werk bezig zijn en nu ben ik er eigenlijk elke dag mee bezig, baal daar van... Wat zouden jullie doen?
Als het goed is heb je een opzegtermijn, 1 maand denk ik? Staat in je contract vermeld als het goed is. Dus dan zou ik nu opzeggen, als je echt niet meer terug wilt. Je hebt dan alleen geen recht op ww. Dus als jullie het niet zonder jouw loon redden, dan is het nog ff doorbijten en NU direct op zoek gaan naar een andere baan. Misschien dat je minder dagen wel in overleg kan regelen, als je het uiteraard dan nog kan redden financieel, zou ik dat proberen. Succes!
heb je geen recht op ouderschaps verlof? want dan zou je dat zo kunnen doen dat je dan 2 dagen gaat werken en voor de andere 2 ouderschaps verlof aan vragen
Heb geen recht op ouderschapsverlof... We kunnen het wel redden zonder mijn salaris, maar ik red het op den duur niet zonder werk Voorlopig wel hoor, lijkt me heerlijk om nog een paar maanden lekker thuis te blijven. Maar ik heb een contract voor bepaalde tijd en die schijn je tussentijds niet op te kunnen zeggen.
Mbt je recht op OV.... werk je er niet lang genoeg? Want volgens mij kun je OV na een jaar in dienst bij deze werkgever al wel aanvragen. Contract bepaalde tijd: het moet vermeld staan in je contract dat je tussentijds mag opzeggen. Zo niet, dan zit je er idd tot aan december aan vast. Je kunt het uiteraard altijd proberen om minder uren te gaan werken.... maar ze mogen je ook houden aan het contract.
Ik heb een paar jaar geleden, met een jaar contract ook ontslag genomen. Ik heb dit in overleg gedaan, ik voelde me ook zo beroerd op mn werkplek, totaal niet op mn plek, melde me vaak ziek, moest ook echt huilen op 't werk, vond het vreselijk! Ik heb toen in overleg gewoon ontslag genomen en een nieuwe, leukere baan gezocht en gevonden!
Ja hoor, je hebt gewoon een opzegtermijn. En als ik jou was zou ik gewoon ontslag nemen en op zoek gaan naar een baan die je wel leuk vind.
Je hebt bij bepaalde tijd ook een opzegtermijn hoor.. kun je gewoon vanaf.. je baan opzeggen.. schriftelijk.. waarschijnlijk is het een maand opzegtermijn per ingang van de 1 e van de maand.. dus als je nu zou opzeggen dan zou je pas weg kunnen vanaf 1 juni.. want dan gaat de opzegtermijn 1 mei in.... als je echt zo ongelukkig bent op je werkplek en je zonder kunt zou ik er niet naar terug gaan..
Misschien dat ik in overleg wel ontslag kan nemen, maar in principe mogen ze me volgens mij toch echt aan mijn contract houden. Als ik niet wil dat mijn contract verlengd wordt moet ik 1 maand voor het einde van mijn contract mijn ontslag indienen. Dit omdat het een contract voor bepaalde tijd is, bij onbepaalde tijd is er meestal een opzegtermijn van een maand. Ik zie er zo ontzettend tegen op om daar weer naar toe te gaan. Echt afschuwelijk. Werd vandaag gebeld door mn baas (een nieuwe, ken hem niet eens) dat er dinsdag een curcus is waar ik heen moet. Ik ben nog met zwangerschapsverlof! En wat ga ik daar leren dan? Ja en amen zeggen tegen klanten? Gelukkig heb ik niet opgenomen en heeft hij mn voicemail ingesproken. Maar ik ga toch niet tijdens mn verlof een of andere suffe cursus bijwonen? Ben er gewoon weer helemaal ongelukkig van geworden. Letterlijk pijn in mn buik, terwijl ik gewoon nog lekker 6 weken thuis mag blijven...
Oh man, wat herkenbaar!! Niet dat ik na mijn verlof niet meer aan het werk wilde, maar wel het deel van de HEMA. Lang geleden ook bij een HEMA gewerkt. En ook ik lag de avond voor ik weer moest werken met buikpijn in bed en huilbuien... En als ik de HEMAkleding aanhad (die overigens niet gemaakt is voor mij formaat...) dan voelde ik mij ook niet meer mens... Sorry voor de inbreuk maar ik schiet weer helemaal terug in de tijd! Achteraf gezien ben ik toen ook overspannen geweest (op mijn 16e he...) DUSSSS als het echt zo voelt, en jullie kunnen het zonder ook redden, dan zou ik denk ik toch proberen om er onder uit te kunnen! HEMA heeft ook niks aan een overspannen medewerker. Succes!
Oh ja, en dat van die cursus is natuurlijk onzin! Tuurlijk ga je niet naar die cursus, hoe verzint ie het!
Maar wat staat er letterlijk in je contract? Ik heb ook een jaarcontract, maar kan gewoon tussentijds opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn. Het is echt niet zo dat je bij een jaarcontract altijd je contractsduur moet uitdienen. En een cursus in je verlof? Ik denk het niet!!! Verlof = verlof en dan werk je dus niet en doe je geen werkgerelateerde dingen. Ik zou die manager even terugbellen en dat tegen hem zeggen. Misschien voorstellen dat ie zelf even een (opfris)cursusje gaat doen .
Gewoon terug bellen en zeggen dat je niet naar de cursus komt. Daarnaast zou ik ook tijdens dat gesprek aangeven dat je er niets voor voelt om nog terug te komen. Met een beetje geluk willen ze je dan ook niet meer terug hebben. En over zes weken, als je je echt te beroerd voelt bij het idee de volgende dag weer aan het werk te moeten gaan, dan kun je je altijd ziek melden. Verder is mijn voorzichtige inschatting dat je daar niet tot de goedkoopste werkkrachten behoort. Met een beetje geluk hebben ze liever een jonger iemand en hopen ze er eigenlijk op dat je er niet meer wilt werken. Ik heb jaren geleden ook per direct mijn weekend baantje bij de AH kunnen opzeggen, iedereen blij.
hoi, snap je hoor heb het ook ooit meegemaakt job in verkoop aan genomen om direct iets te hebben, moest er vooral kuisen en deed ni anders as er wenen werkte er ook alleen ik heb mijn ontslag gevraagd niet gekregen, ziek gemeld en wel ontslag gekregen mss niet zo mooi , maar hadden ze me ontslaan toen ik het vroeg wou ik blijven tot ze iem anders hadden, maar ja wouden ze niet heb het dus anders opgelost en na 2 w ziekenverlof op een toffejob begonnen gr
Precies, in vind ook nog dat je vaak door klanten als minderwaardig behandeld wordt daar. Net alsof je lucht bent. Maar de buikpijn herken ik ook en die hema kleding staat echt niemand goed hoor!
Haha, dat van die opfriscursus is wel een idee inderdaad! Maar in mijn contract staat dat ik als ik op wil zeggen dat een maand voor het einde van mijn contract moet doen. Ik weet ook dat een collega eerder weg wilde maar dat toen niet mocht en dat werd een heel drama.
Nee, ben inderdaad niet de goedkoopste en daar houden ze toch echt wel van bij de hema. Maar ik ben zo raar dat ik altijd en overal meer dan mn best doe. Dus ook bij de hema. Daarom wilden ze heel graag dat ik bleef en ik vond het eerlijk gezegd wel prettig dat zn mn contract gingen verlengen want dan had ik inkomen tijdens mijn verlof. En ziekmelden is wel een optie natuurlijk, maar daar ben ik dan weer helemaal niet goed in. Pfff...muts ben ik.
Ik ben daar inderdaad ook gaan werken omdat ik gewoon meteen werk wilde hebben, als ik toen geweten had dat ik zwanger was had ik het al nooit gedaan...maar goed, daar heb ik nu niks meer aan. Eerlijk gezegd denk ik ook wel dat als ik me ziek meld ze me uiteindelijk wel willen laten gaan, want dan hebben ze ook niks aan me natuurlijk. Maar dat vind ik zo'n vervelende gang van zaken. Ik zit er ook veel te veel over na te denken, ik moet gewoon een beslissing nemen en er daarna niet meer over nadenken, want het verpest heel mn verlof.
Oh meid, wat vreselijk dit En zo herkenbaar. Enerzijds dat je ongelukkig bent binnen een baan omdat dit helemaal niet bij je past. Anderzijds dat je er nu thuis constant aan moet denken en dit je behoorlijk dwars zit. Ik heb het in het verleden met bijbaantjes gehad, met name toen ik in de supermarkt werkte. Vreselijk! Heb ook echt ontzettend veel gehuild die tijd. Ik zou ten eerste een gesprek aanvragen met je leidinggevende en het hem/haar allemaal voorleggen. Misschien valt het mee en laten ze je makkelijk gaan. En als je je baan kunt opzeggen, doe het dan ook. Ook al hebben jullie het dan even niet ruim, dit is ook niets. En die cursus, niet naartoe gaan