Haha, heel erg herkenbaar! Ik ben blij om te lzen dat anderen dit probleem ook hebben. Mn man heeft het zelf namelijk helemaal niet en vindt het juist altijd fijn als ik onverwachts thuis werk. Daarom voel ik me soms extra schuldig wanneer ik daar anders over denk, wanneer hij een dagje extra thuis werkt. Ik heb het huis zelden voor mezelf op dagen dat ik zelf niet hard moet werken, maar als het wel zo is kan ik daar zoooo van genieten. Daaagen van te voren kijk ik er al naar uit en fluitend loop ik s ochtends naar de opvang. Sweet bliss, dat vooruitzicht van het hele huis voor mezelf en gern stressvolle werkdingen die af moeten. Lekker als een idioot met mn ipod op door het huis rennen en dansen, terwijl ik klusjes die zijn blijven liggen opknap. Lekker even een uurtje doelloos op de bank hangen met kansloze middag tv aan (we hebben interactieve tv, maar uit principe kijk ik dan ook alleen wat er op dat moment speelt ) of als het lekker weer is lekker even een uurtje op het dakterras hangen in een ligstoel met een groot glas drinken en een groot stuk chocolade. Juist nu dit soort dagen zel-den nog voorkomen, omdat ik eigenlijk altijd wel belangrijke werkdingen heb die afmoeten, baal ik dan echt als een stekker als mn man die dag ook thuis is.
Het kon slechter, het kon ook beter, maar heb wel bedacht dat ik morgen als m'n kleine man op bed ligt ik ook lekker ga slapen. Vandaag heb ik onze slaapkamer gedaan en die van de kleine man en alle ramen boven. Tevens 1 kast leeggehaald en samen met m'n man naar zolder gebracht. En daarna weer ingruimd. En toen gaf ik aan dat ik genoeg had gedaan en naar de primark ging (40 min verder op). Helaas wou meneer meteen een paar broeken en shirts, maar heb aangegeven dat ik eerst voor mezelf ging kijken. Uiteindelijk meer voor die twee mannen als voor mezelf gehaald, maar wel erg blij met m'n aankopen. En vanavond mag ik de hele avond op de ipad (heeft uiteraard niks te maken met dat er voetbal komt ofzo hoor
Ik zou het heerlijk vinden als mn man thuis was maar die geeft ook geen commentaar. Dat lijkt me ook niet prettig nee. Bespreek het gewoon.
Precies, dit zou ik ook zeggen. En dan wel de nadruk leggen op het feit dat je dus regelmatig in de werkkamer moet zijn.