ik ben nu bijna 12 weken zwanger.. maar heb nog geen buikje ofso..ik weet dat het nog wel ff duurd voor dat ie te voor schijn komt ik ben nog wel erg misselijk enzo..heb gisteren weer zitten overgeven..(dat is toch een goeie teken)maar ik ben zo bang dat ik weer een miskraam krijg..omdat ik er al 2 heb gehad..ook al ben ik bijna 3 maanden..
Dat buikje kan nog wel even duren. Bij de 1 komt het snel en bij de ander duurt het langer. Ik kan me voorstellen datje onzeker bent, door de miskramen. Heb je al een echo gehad?
ja ik heb ongeveer 2 weken geleden een echo gehad..alles zag er goed uit..het hartje klopte alles zat er aan..
Ik zie net op je site dat je een kloppend hartje hebt gezien en dat de lengte klopte met de duur van de zwangerschap. Als dit het geval is, is de kans op een miskraam sterk afgenomen. (volgens mij zo'n 3%). Dus nu lekker gaan genieten meis. In ieder geval proberen.
dat kan ik me heel goed voorstellen hiervoor heb ik ook een miskraam gehad en kreeg ook pas een buikje met 23 week maar als het niet goed geweest was dan zat het er nou niet meer =) en de zwangerschap gaat sneller dan je denkt dus hup genieten
ik praat nu met een meisje die ook een echo heeft gehad met 9 weken en 3 dagen later was het kindje overleden al kwam ze er paas achter toen ze 14 weken was..vandaar ik zo bang ben
Hey meid, ik begrijp jouw angst heel goed. Probeer je eroverheen te zetten, echt waar dit is het beste! Je bent nu al bijna 12 weken en dan gaat het echt niet meer zomaar mis. Je zit nu al een stuk veiliger dan in het begin van je zwangerschap. En tot ongeveer de 12e week zit je baarmoeder achter je schaambeen, dus dan kun je nog niet eens een buikje hebben. Ja, van je darmen/maag die iets omhooggedrukt worden maar niet van de beeb zelf hoor. Ik kreeg een buikje met 15 weken, en volgens mij is dat nog vrij snel ken er genoeg waarbij er t/m 5 mnd helemaal niets te zien was! Maak je niet te druk meid, het komt echt goed!
Ja dit soort verhalen moet je vermijden. Je zult nu en de rest van je zwangerschap meer horrorverhalen horen, over vroeggeboortes, doodgeboortes, horrorbevallingen die meer dan 24 uur duren, keizersnedes en vrouwen die hierna niet meer uit hun narcose kwamen, keizersnedes die de vrouw ondanks de verdoving voelde, wiegendood...en ga zo maar door. Gelukkig gebeuren dit soort dingen vaker niet dan wel. Ik ben er ook pas sinds kort overheen dat ik doodsbang werd van de verhalen die ik las bij de VlinderLounge etc. Natuurlijk, het is verschrikkelijk als zoiets je overkomt, een en al verdriet en ellende, maar je moet je er niet op focussen. Dat heb ik ook geprobeert en het lukt echt steeds beter! Onthoud 1 ding goed...mensen praten eerder over hun NEGATIEVE ervaringen, dan over de positieve. Kijk maar in de wachtkamer bij een gyn. of verloskundige. Het klinkt veel interessanter als je hoort: "Ik lag 30 dagen lang te bevallen" dan wanneer je hoort "het was binnen 1,5 uur gepiept zonder complicaties". HET GAAT VAKER GOED DAN FOUT, echt waar. Sterkte, en nogmaals zet je eroverheen.
Bedankt.. ja ik ga me er ook niet meer mee bezig houden.. gelukkig moet ik begin november weer naar de verloskundige..er word dan weer een echo gemaakt..
hoi hoi Chulita, Ik vind het logisch dat je je zorgen maakt, het is immers al 2 keer mis gegaan. Maar bedenk dat je nu op 12 weken zit, dat is toch wel al een goed teken! Volgens mij zei iemand dit eerder ook al. Je zal je misschien de hele zwangerschap nog wat zorgjes maken, maar blijf proberen ook de fijne en positieve dingen te ervaren! Succes ermee!
ik kreeg pas echt een buikje met zo 22 weken en bij 25 weken zeiden mensen pas he pssst ben jij zwanger. en dan ben ik nog geen eens echt dik van me eigen dat je het niet snel ziet. ben nu bijna 32 weken en met 209 weken was ik pas 4 kilo aangekomen. kan alle kanten op
volgens mij moet je proberen te genieten. Ik heb weleens gehoord dat als je misselijk bent het betekent dat je zwangerschapshormoon heel hoog is wat betekent dat het wel goed zit. Weet niet of het waar is maar heb het al eens vaker gehoord.