maar stel nu he dat jij in het weekend bevalt en jou vk heeft geen dienst dan komt er ook een ander heeft je vk al een bevalling komt er ook een ander en zijn veel gevallen hoor dat je je eigen vk niets ziet. ik ben zaterdag bevallen. ik heb na 47 uur eindelijk mijn kleine gekregen. ik heb in totaal 8 vk's gezien en nog wat verpleegsters en daarna toch bevallen met hulp van een gyn. dit terwijl ik gewoon mijn eigen vk zou hebben maar alsnog doordat de weeën niet doorzette naar het ziekenhuis moest. ik heb heel erg veel gezichten gezien en weetje ik ben ook preuts hoor ik ga niet eens in een t-shirt lopen zomers maar als je aan het bevallen bent boeit het je echt niet hoor dan gaat die knop om.het enige wat ik wou was bevallen.
Nou ik ben in het ziekenhuis bevallen en heb mijn hele bevalling 3 wsselingen van de dienst gehad. Heel wat mensen om me heen gehad dus. Het maakt op het moment dat jij aan het bevallen bent echt niet uit wie jou helpt hoor! Groetjes bloem
Nee, Stephanie ging 2 weken naar haar bevruchting naar de VK! Maar ze is idd niet verplicht om het jou te melden, maar als zij had gemerkt dat je wat onzeker bent, had ze het jou in principe wel kunnen zeggen. Om je gerust te stellen! Ik heb hier ook een VK die ik erg graag wil, heb ik ook aangegeven! Ze houdt de datum voor me vrij. Maar ik weet ook dat dat kan veranderen! Misschien beval ik wel te vroeg, dan kan het zijn dat ze bij iemand anders is, of misschien is ze wel ziek! Tja, vind ik niet leuk, maar is niet anders. Nou ben ik ook wel wat preuts, maar ik denk niet dat ik daar met de bevalling last van heb. Ik denk dat als je zoveel pijn hebt, je spontaan je preutsheid vergeet en wil dat je kindje zo snel mogeljk geboren wordt! Dus leg het naast je neer, het is niet anders!
Als zij al meer dan 20 weken bent, zie jij die vervangster nog, want dan ga jij nog niet bevallen en moet je wel voor controle. Dus ik denk dat je wel kennis met haar gaan maken.
Haha, daar moest ik wel even om lachen hoor. Maar 4% van de babies wordt op de uitgerekende datum geboren, dus dat lijkt me tamelijk zinloos. En voor TO: als je verloskundige al langer zwanger is dan jij, dan zul je die vervanger tegen het eind van je zwangerschap al wel eens tegenkomen bij de controles. Is het toch geen vreemde meer. Hier ook 5 vk's in 1 praktijk en bij de oudste had ik de laatste precies 1 dag voor de bevalling ontmoet. Prompt kwam zij dus ook opdagen om me te verlossen. En ze had ook nog een stagiare bij zich die ik nog nooit gezien had (en die in feite heel de bevalling zelf deed). Kon me echt niks schelen op dat moment, al had Balkenende zelf mijn baby gehaald, haha.
nee als ik me vervanger eerder al ontmoet vind ik het inderdaag niet erg nee maar ik vind persoonlijk dat ze wel nu al had kunnen vertellen dat ze zwanger is ze is al meer dan 20weken dan weet ik toch ook dat ik een vervanger krijg etc nou moest ik er allemaal zelf om vragen en ik heb blijkbaar bloedarmoede want mn hb is van 7.1 naar 6.4 gegaan dus ik zeg dat is toch wel een heel stuk gedaald dan zegt ze eerst nee is niet zo laag en later moet ik recept ophalen en op het briefje staat onder de 6.8 heb je bloedarmoede ze legt de dingen heel slecht uit en dat vind ik slordig van der maar ja het is allemaal niet anders
Maar als jij nu 18 weken zwanger bent, dan ben je vorige keer waarschijnlijk een week of 4/5 geleden bij haar geweest. Toen was zij net 15 weken of zo. Ik kan me best voorstellen dat ze het toen nog niet heeft verteld, eigenlijk. Ik bedoel, je bent 'maar' een klant, geen vriendin of collega of zo. En omdat je nog niet zo heel ver bent, kom je er ook niet bepaald wekelijks natuurlijk, dus dan duurt het automatisch weer even voordat ze een nieuwe mogelijkheid heeft om haar afwezigheid te bespreken.
Ik zat bij een praktijk met 6 vk's, die ik allemaal om de beurt bij de controles heb leren kennen. Tijdens mijn bevalling kreeg ik de reserve (nummer 7 dus, kende ik niet) omdat de dienstdoende een andere bevalling deed. Werd ik ook nog op mediche indicatie overgedragen naar het ziekenhuis waar een gyn (die ik dus ook nog nooit had gezien) de bevalling zou doen. Hij heeft alleen maar 2 x getoucheerd en toen zat zijn dienst er op en moest een ander het overnemen. Tsja, het is soms niet anders. Het maakte mij ook niet uit op dat moment.
Nou ik ken haar toevallig heel goed, dus ze probeert het rond die tijd vrij te houden! Maar heb je niet gelezen wat ik daarna schreef dan? En ja gos ik weet ook wel dat maar een klein procent werkelijk op de uitgerekende datum bevalt! Wil zeker niet beweren dat ik alles weet, maar ben ook weer niet geheel ontwetend hoor!
Ik zie een banner van ts met een zwangerschapsduur van 18 weken en ts zegt: ik loop al 18 weken bij haar. Dan heeft de bevruchting 16 weken geleden plaats gevonden, dus kan ze niet met -2 weken al bij de vlos hebben gelopen! Normaal heb je je eerste consult tussen de 8 en 10 weken oid, dus was de vlos toen tussen de 10 en 12 weken zwanger, dan hoef je dat niet aan je clienten te vertellen vind ik, je hebt een zakelijke relatie, het is geen vriendin oid! Ik heb veel mensen ook pas na de 20 weken echo verteld dat ik zwanger ben!
nee is het ook niet was alleen ff stress achtig haha . en degene die elke x zegt je loopt tog nog geen 18wekee bij der nee indd bij 7wekee gingk naar der toe maar ze is nu al meer dan 20weken en heeft nix gezegd ik heb het gister zelf aan der gevraagd anders had zxe het nog niet gezegd ik vind als je al op de helft ben kan je het toch wel tegen je clienten gaan zeggen want dan weet de rest ook waar ze aan toe zijn maar zo denk ik...
Ik snap je wel, heb je iemand die je gaat begeleiden tijdens je zwangerschap, en dan kan dat toch weer niet, ongeacht of je op de dag van de bevalling je eigen vk krijgt of niet, dit om de vele redenen die hier al genoemd worden. In tegenstelling tot de meerderheid hier, maakt het mij wel uit of ik mijn eigen gyneacoloog heb tijdens de bevalling of opeens een wildvreemde, of hij/zij nou goed is of niet! Maar goed, het is maar wat je gewend bent. Kan je niet alvast nu een andere vk nemen, want tsja, je krijgt toch niet die zwangere . Zij was welliswaar niet verplicht haar nieuws aan jou te vertellen, maar jij bent toch ook niet verplicht om bij haar te blijven totdat zij verlof neemt? Tot die tijd ben je ook bijna uitgerekend. Succes!