Vanaf wanneer ervaarden jullie trapjes als pijnlijk?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sallie, Jun 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi allemaal!

Al vanaf 15 weken voel ik hier de baby bewegen. Eerst heel weinig en toen steeds meer, van geborrel en plopjes tot de laatste week echt schopjes/duwtjes waar mijn buik door beweegt.

Alleen op één plekje doet het nu echt al best zeer! Net boven mijn linkerlies voelt het net of het heel beurs is. Vind het niet ernstig hoor (al vraag ik me af wat dat moet worden :p) maar ben benieuwd of meer meiden dat (hebben) ervaren!

2. vanaf deze week :) Ze kon eerder ook al flink trappen uitdelen, maar nu pas heeft ze geen ruimte meer en zit ze de hele tijd met haar knie en voet op dezelfde plek in mijn zij te porren (en dan bij voorkeur haar rug zo hard mogelijk in mijn andere zij duwen waardoor mijn buik 3x z breed wordt), dus dat voelt helemaal beurs aan :(

Dus sterkte alvast ;)

3. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

Sep 4, 2008
    253
    0
    0
    Hier sinds week a 2 wkn af en toe wat pijnlijk, met name bij de ribben als de kleine daar hard tegenaan duwt.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mijn dochter vond ik het rond 32 weken niet meer zo grappig lees ik net terug in mn zwangerschapsdagboek :D

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Een paar weken terug, lag de baby steeds heel vervelend met haar billen boven m'n navel. Deed me echt zeer met lopen etc.
    Nu doet het geen pijn meer, maar het voelt vaak ook niet zo heel erg prettig meer, als ze beweegt (tenminste grote bewegingen).

6. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ja dat dacht ik dus al. Zie mijn banner... ;).

Ik hoop maar dat het niet veel erger wordt dan, als ik jullie moet geloven is het tegen de 30 weken dan ongeveer onhoudbaar ;).

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Hier vanaf week 30 ongeveer....

Sterkte iedereen met de pijnlijke moves van jullie beebjes...

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb ook 1 beurse plek. Overigens vind ik het schoppen niet pijnlijk, maar het woelen!

9. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hmm, jullie zijn toch allemaal wel een stuk verder. Ik merk ook dat de baby erg laag ligt, het is daar gewoon heel hard. Weet niet of dat normaal is... Het voelt meer alsof er alleen bij mijn onderbuik zegmaar, een heel dun velletje overzit en verder niks. Net of hij erin hangt ;).

Herkennen jullie dat?

10. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb nooit pijn ervaren en toch een erg drukke meid. Al lag ze wel vanaf week 35 in kleermakerszit0/stuit wellicht voelt dat anders ;)

11. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik had een paar weken geleden dat als ik ging wandelen dat ze tegen me milt aan ging liggen. dat was echt niet grappig. dan moest ik echt gaan zitten en der een beetje weg duwen. nu doet ze dat gelukkig niet meer. ik ervaar de schopjes niet als pijnlijk maar misschien komt dat nog

12. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

Sep 4, 2008
    253
    0
    0
    Als het kindje indaalt kan het ook minder pijnlijk worden. Bij mij in elk geval wel. Vanaf toen was het trappen tegen de ribben afgelopen :) .

13. mimada

mimada Lid

Oct 13, 2009
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn kleine jongen vindt het (denk ik) fijn om zich uit te rekken waardoor het voelt alsof mn buik uit elkaar getrokken wordt...
    Soms duw ik zn voetje dan ook terug...tenminste ik denk dat ik dan tegen een voetje aan duw, zo voelt het wel...
    Ik ben nu 34 weken zwanger trouwens.

14. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

May 21, 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Bij mij heeft het nog nooit pijn gedaan,bij de vorige zwangerschap ook niet. Had wel beide keren de placenta aan de voorkant denk dat dat ook wel meespeelt!

15. Assje

Assje Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,440
    1
    0
    Ik heb nog geen echte pijn gevoeld door schoppen, wel vorige week een keer dat ik even dubbel klapte omdat ik tegen een rib gepord werd waar waarschijnlijk net een zenuw tussen zat. Wel heb ik af en toe het idee dat er bij draaien tegen de baarmoedermond of in die buurt gedrukt wordt en dat doet echt wel pijn, geeft een heftige steek, menstruatiekramp x100 zeg maar! Ook porren in de blaas vind ik minder plezant, maar dat is nog wel te verhelpen door gewoon op tijd naar de wc te gaan voor ie zo vol is dat er in geprikt kan worden ;)

16. Delta

Delta Niet meer actief

ik ben zelf nog niet zwanger, maar vond dit wel erg grappig om te lezen allemaal (al is dat soms niet grappig voor jullie!)

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ik heb maar twee keer gehad dat ik dacht: joo, doe eens even rustig, dat doet pijn man! Verder niet, maar ik had dan ook geen druk meisje in de buik.
    Op het laatst, dan praat ik over de laatst 2, 3 weken, maakte ze weleens van die buikschuivers, zo noemde ik ze. Dan draaide ze van links naar rechts of andersom en dan zag je m'n hele buik mee bewegen, echt dat ik soms met open mond er naar zat te kijken. Dat was niet het fijnste gevoel, maar ik heb het niet echt als pijnlijk ervaren.

18. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste trapte veel tegen mijn ribben, ik denk zo tussen de 25-30 weken dat ik dat echt al vervelend ervaarde.
    Nu de tweede (ben nu bijna 35 wkn) voel ik soms wat pijnlijke bewegingen sinds deze week. Echter dit keer niet in mijn ribben.

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb een pijnlijke plek bij mijn ribben sinds 2 weken ofzo. Dus met 31 weken ongeveer.

20. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Heb ik eigenlijk nooit echt last van gehad dat de trappen echt zeer deden..Ik vond mijn zoontje dan ook erg rustig...

Share This Page