Ja maar dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik erger me ook aan posts met lappen tekst zonder enige leestekens of alinea's . Echter gaat dit topic alleen over het woordje "me". Ik denk dat veel mensen je dan echt een zeur vinden.
Maar in de quote van DC, uit een eerder topic van jou. Valt ook op dat je zelf niet perfect bent als het gaat om bovenstaande punten. Dus eigenlijk heb je weinig recht van spreken dan toch?
Ik wist overigens niet dat dit onderwerp vaker besproken is. Als er dus al meerdere topics over geweest zijn en het meerendeel zich aan dit topic ergert, dan mag dit topic wat mij betreft wel op slot.
Jij had het over ( me) En wie snapt me nou niet. Snap jij mij nu wel! En ja dit topic is vaker geweest. En ja en eindigde net zo als nu. Met veel irritatie.
Ja maar me als in. 'Je snapt me toch wel?' Mag wel bijvoorbeeld. Ik vind het eerder irritant als er echt voor alle me's, mij's worden gebruikt. Dat komt onnatuurlijk over. Alsof je overdreven formeel wilt blijven of zoiets.
Ik bedoelde het meer als bezittelijk voornaamwoord, dus 'me boek', 'me vriend'. Maar ik zal de onleesbare posts in het vervolg wel overslaan en over de rest heen lezen.
Ze heeft het over het bezittelijk voornaamwoord. Dus in plaats 'mijn', 'me' gebruiken. Me man/mijn man, me kind/mijn kind. Maar volgens mij schrijven veel mensen hier zoals ze spreken. Bijvoorbeeld hebt ipv heeft. Grammaticaal gezien vreselijk misschien maar ik denk dat de gemiddelde Den Haager daar niet opkijkt als iemand het zo zou uitspreken. (Ik zeg Den Haag maar er zullen vast andere plekken zijn waar het ook gangbaar is) Heel eerlijk? Ik heb er niet echt problemen mee.
Zolang het duidelijk is stoor ik me er niet echt aan. Erger vind ik dan weer 'jou auto', ik weet niet, maar hoeveel moeite is het die w erachter te plakken? Of zeg dan gewoon 'je auto', ook correct en veel duidelijker.
Maar wat is er onleesbaar aan als iemand me ipv mijn schrijft? Ik begrijp dan nog steeds wat mensen bedoelen hoor. Weet je wat het is, op een forum komen meerdere mensen samen. Mensen uit diverse steden/dialecten maar ook uit diverse lagen van de bevolking met diverse achtergronden. Ik vind het zo naar dat er elke keer weer zo'n topic geopend wordt over zulke zaken. Ik denk nl dat de meeste mensen die op zo'n manier schrijven, dit niet expres doen of er uberhaubt iets aan kunnen doen en zo wel.....dan is het niet aan jou hierover te oordelen. In jouw andere bericht ben je zelf geen haar beter, dan vraag ik me echt af wat jou ertoe brengt zo'n topic te openen. Maargoed.... ik denk dat als je je er echt gigantisch aan stoort je zulke topics lekker moet overslaan.