'Me'

Discussie in 'De lounge' gestart door Suus86, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maar dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik erger me ook aan posts met lappen tekst zonder enige leestekens of alinea's .

Echter gaat dit topic alleen over het woordje "me". Ik denk dat veel mensen je dan echt een zeur vinden.

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik las het als me op z'n Engels en dacht dat het een topic was over jezelf..Oeps :p

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Spreektaal :p.

Maar er is NIKS mis mee hoor :p

4. Suus86

Suus86 Niet meer actief

De titel van het topic is 'me', in de openingspost haal ik zowel me, interpunctie en spelling aan.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Maar in de quote van DC, uit een eerder topic van jou. Valt ook op dat je zelf niet perfect bent als het gaat om bovenstaande punten.

Dus eigenlijk heb je weinig recht van spreken dan toch?

6. Suus86

Suus86 Niet meer actief

Ik wist overigens niet dat dit onderwerp vaker besproken is. Als er dus al meerdere topics over geweest zijn en het meerendeel zich aan dit topic ergert, dan mag dit topic wat mij betreft wel op slot.

7. Suus86

Suus86 Niet meer actief

Het hoeft niet perfect te zijn, maar leesbaar zou fijn zijn.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dan sla je die toch lekker over.... waar maak je je druk om....

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vraagje, bedoel je dat je het irritant vindt als iemand "Me man" zegt of bv "Ik erger me" ipv mij?

10. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    En wat wil je er aan veranderen dan TS? Ga je ze een lesje Nederlands leren? ;)

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Jij had het over ( me) En wie snapt me nou niet.

Snap jij mij nu wel! En ja dit topic is vaker geweest. En ja en eindigde net zo als nu. Met veel irritatie.

12. Suus86

Suus86 Niet meer actief

Dat ga ik in het vervolg ook doen :).

13. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja maar me als in. 'Je snapt me toch wel?' Mag wel bijvoorbeeld.
    Ik vind het eerder irritant als er echt voor alle me's, mij's worden gebruikt. Dat komt onnatuurlijk over. Alsof je overdreven formeel wilt blijven of zoiets.

14. Suus86

Suus86 Niet meer actief

Ik bedoelde het meer als bezittelijk voornaamwoord, dus 'me boek',
    'me vriend'.

Maar ik zal de onleesbare posts in het vervolg wel overslaan en over de rest heen lezen.

15. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Was ook niet aan jou gericht :)

16. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Here we go again. Altijd leuk, zulke topics :)
    Daar kan ik me dan weer aan ergeren.

17. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ze heeft het over het bezittelijk voornaamwoord. Dus in plaats 'mijn', 'me' gebruiken. Me man/mijn man, me kind/mijn kind.

Maar volgens mij schrijven veel mensen hier zoals ze spreken. Bijvoorbeeld hebt ipv heeft. Grammaticaal gezien vreselijk misschien maar ik denk dat de gemiddelde Den Haager daar niet opkijkt als iemand het zo zou uitspreken. (Ik zeg Den Haag maar er zullen vast andere plekken zijn waar het ook gangbaar is)

Heel eerlijk? Ik heb er niet echt problemen mee. ;)

18. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Er zijn erge dingen in de wereld om je eigen druk om temaken

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zolang het duidelijk is stoor ik me er niet echt aan.

Erger vind ik dan weer 'jou auto', ik weet niet, maar hoeveel moeite is het die w erachter te plakken? :D Of zeg dan gewoon 'je auto', ook correct en veel duidelijker.

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar wat is er onleesbaar aan als iemand me ipv mijn schrijft? Ik begrijp dan nog steeds wat mensen bedoelen hoor.

Weet je wat het is, op een forum komen meerdere mensen samen. Mensen uit diverse steden/dialecten maar ook uit diverse lagen van de bevolking met diverse achtergronden. Ik vind het zo naar dat er elke keer weer zo'n topic geopend wordt over zulke zaken.
    Ik denk nl dat de meeste mensen die op zo'n manier schrijven, dit niet expres doen of er uberhaubt iets aan kunnen doen en zo wel.....dan is het niet aan jou hierover te oordelen. In jouw andere bericht ben je zelf geen haar beter, dan vraag ik me echt af wat jou ertoe brengt zo'n topic te openen. Maargoed.... ik denk dat als je je er echt gigantisch aan stoort je zulke topics lekker moet overslaan.

Deel Deze Pagina