Ts, ik erger me er ook wel een beetje aan, maar heb geleerd om er overheen te lezen. Soms reageer ik zelfs niet op topics in gebrekkig Nederlands of zonder punten, komma's en uitroeptekens. Inderdaad komen dit soort topics vaker voorbij. Maar het heeft niet zoveel zin om er een topic over te openen. Er zijn zoveel verschillende mensen hier. En er bestaan ook nog mensen met dyslexie.
Whahaa dat is precies wat ik ook dacht!! Mij valt het dus ook wel op maar ik erger me er verder niet echt aan.
Nee, dat zijn er ook vast niet zoveel. Misschien heeft het ook te maken met luiheid om 2 letter minder te typen. ("Me" ipv "Mijn")
Ik stoor me aan spelfouten als ik ze zelf maak. Bij anderen lees ik daar overheen (net het omgekeerde van wat ts heeft blijkbaar?) Er zijn wel leden waar ik bij voorbaat al niks van lees. Al lees ik het drie keer, dan snap ik het gewoon nog niet. Ennuh ts dt, merknamen met hoofdletter en geen komma achter 'en' IS basisschoolniveau!
Toch is het een leuk topic, ik heb gewoon 7 pagina's gelezen En nu gaat ik effe me kind in bed zitten te leggen.
Mss al aangehaald, maar "me" ipv "mijn" kan ik nog inkomen, maar dat er zo vaak "na" en "naar" door elkaar gehaald wordt Ik weet dat er in het NL die laatste "r" gesproken vaak niet doorkomt, maar er is toch wel degelijke een verschil... Maar ik ga er in ieder geval geen post minder om lezen
Ik kan er ook slecht over heen lezen. Wat ik doe, is dat ik de fout hardop corrigeer en soms met mijn vinger in de lucht het correct 'schrijf'. Dan ben ik mijn frustratie kwijt, hoop ik dat ik niet teveel gewend raak aan fouten en kan ik weer verder lezen. Wat ik wel lastig vind, is dat ik soms een post typ met alinea's, maar die vallen bij het plaatsen dan weg. Net alsof het internet mijn enters niet accepteert . Gevolg: een dicht woud van letters. Iemand anders daar ook last van?
Ja maar niet hier. Eens netjes mijn cv gemaakt zonder schrijffouten. Wil ik het uitprinten plakte alles aan elkaar :x op de pc stond het netjes zoals het hoorde. Gelukkig had ik het nog naar niemand gemaild
Ik kan me daar ook aan irriteren (zeker nu ik zwanger ben ), maar ik probeer er overheen te lezen en over het algemeen gaat dat prima. Ieder zijn eigen, nietwaar? Maar eerlijk is eerlijk, soms klik ik wel eens een topic weg. En hele lange verhalen zonder punten of komma's, daar begin ik niet eens aan, die sla ik over.
Nou, sorry, maar ik vind het ook bijzonder ergelijk. Ik schrijf ook heus niet oerfect, maar "me" ipv mijn, "jou" ipv jouw en "na" ipv naar, ja dat vind ik wel storend en ik denk zelf dat social media een grote factor in de taalverloedering is. Maar goed, ik lees eroverheen en maak me niet druk. Ik vraag me alleen wel af of die mensen dat ook bij sollicitaties, officiele mails en rapportages doen.
Ik erger me vooral aan topics waarbij de interpunctie totaal ontbreekt. Dat het zo'n wirwar verhaal wordt... En het valt me op dat 'sowieso' hier heeeeeel vaak verkeerd wordt geschreven. Het is geen zoiezo of sowiezo of zowieso
Of überhaupt Dat is niet met een letter b!!! En er moeten puntjes op de letter U! Maar ach, je kan wel op alle slakken zout leggen Als het mij te gek wordt, lees ik niet verder. Klaar. En nee; ik ben zelf ook niet 100% zuiver. Ik probeer het echter wel