Meal preppen

Discussie in 'De lounge' gestart door Love21, 28 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Je bent niet dom hoor, het heet ook gewoon meal preppen ;)

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Er bestaan ook kant en klare zakjes met pastagroente he? ;)

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Nee hoor, niet zo vervelend Maar ik begrijp niet zo goed waarom voor zoiets simpels als maaltijd vooraf voorbereiden een Engelse term moet krijgen. Net of is het iets heel bijzonders terwijl er al jaren lang door mensen makkelijke maaltijden vooraf klaar gemaakt worden.
    Dertig jaar geleden had m'n moeder ook genoeg handigheidjes zodat tijdens haar avonddienst wij (vader en vier kids) thuis makkelijk en goed konden warm eten.

4. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Meal preppen wordt meestal zo genoemd door mensen in de fitness ;)
    Een maaltijd koken voor je kinderen ‘s avonds wordt daar vaak niet mee bedoeld. Tenminste, als ik meal prep zijn het bakjes met afgewogen spul die precies in mijn eetschema passen

flipflop en Lana1986 vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja:roflmao::roflmao: dat weet ik. Maar ik vind het fijner om zelf te doen en samen te stellen.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.663
    113
    Raar dat er gevallen word over dat ze het in het engels neer zet. Ik begreep gelijk wat ze bedoelde, ken het eigenlijk ook niet anders.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Blegh, dan betaal je het viervoudige voor vooral slecht gesneden ui en prei en een paar friemeltjes paprika en courgette, en alles lichtelijk verlept. Dat komt er hier niet in.

Hommeltje vindt dit leuk.
  8. Love21

Love21 Bekend lid

27 jun 2016
    511
    135
    43
    [QUOTE
    Tsjah, snap ik. En je zal het vast en zeker ook zo kunnen benoemen. Maar als ik eerlijk ben en dat is niet vervelend bedoelt, snap ik niet wat zo’n reactie plaatsen dan voor een nut heeft. Het komt niet heel aardig over.

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Niet echt wat jij bedoelt, ik wil niet vaker dan 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten en vind opwarmen niet zo lekker.
    Maar wij stellen op zaterdagochtend een weekmenu samen en maken een boodschappenlijst.

Op zaterdag zijn we thuis en kookt een van ons. Op zondag (is vriend thuis met de kids) kookt vriend iets makkelijks (avg oid).
    Maandag kook ik, dinsdag kook ik na mijn werk makkelijk (stamppot of rijst/groente/kip, wok)
    Woensdag ben ik vrij en kook ik voor 2 dagen (macaroni of ovenschotel oid) dat eten we donderdag ook (beiden werken, kids naar bso/opvang). Vrijdag eten onze jongsten restjes van doordeweeks en met de oudste hebben we dan pizza- en spelletjesavond. Die eet dan wat pizza met ons.
    Ik bereid het eten voor tijdens het middagslaapje van de tweeling, zodat het savonds alleen nog even gebakken/gekookt hoeft te worden. Als we iets lastigers willen eten op dagen dat we werken dan snij ik alles al de avond ervoor en zet dat gekoeld en afgedekt weg, of maak bijvoorbeeld alvast pastasaus en kook dan alleen de pasta nog erbij.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    De zakken van de Ah zijn anders prima hoor. Nog nooit droog ed slecht gesneden gehad. En vaak 1+1 gratis. Super handig, in de vriezer en pasta of bami oid snel klaar op drukke dagen.

Deel Deze Pagina