meander mc in Amersfoort?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mrs Smeerkaas, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Heeft iemand ervaring met bevallen in dit ziekenhuis? Ik loop hier vanwege mijn diabetes maar heb veel negatieve verhalen gehoord van vriendinnen en zus.. Omdat het makkelijker is internist en gynaecoloog onder 1 dak te hebben ligt dit ziekenhuis het meest voor de hand. Maar omdat ik dus zulke slechte verhalen heb gehoord ben ik een beetje huiverig geworden..

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,
    er zelf niet bevallen maar hoor ook wisselende verhalen. Ik denk dat het er héél erg aan ligt wie je er treft. Vooral veel slechte verhalen gehoord over begeleiding bij BV, maar ook daarvoor geldt: het is maar net wie je treft (en hoe goed je zelf bent voorbereid)

Een nicht van me heeft ooit bij het WKZ gewerkt en nu bij het Meander en zij was altijd erg anti-meander, maar het is haar 200% meegevallen daar. Volgens haar is de zorg er echt wel goed.

Ik denk dat het vooral belangrijk is of er een internist/gynaecoloog is die voldoende achtergrond heeft over jouw aandoeningen. Ik ben om die rede, met een andere aandoening overigens, naar het WKZ gegaan

Het is overigens net als met het consultatiebureau: als iets eenmaal een slechte naam heeft, is het moeilijk daar vanaf te komen.

Succes met je keuze! (en vooral met zwanger worden :D )

groetjes, Judith

3. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ik ga bevallen in het st. Jansdal in Harderwijk. Ik heb ook best veel negatieve verhalen gehoord over het Meander. Gelukkig liep ik al in Harderwijk, maar als ik zou mogen kiezen had ik alsnog harderwijk gekozen. Maar als je er niet goed bij voelt zou ik het niet doen, het is al zwaar genoeg en als je dan ook nog bang bent voor de zorg...

4. Mrs Smeerkaas

Mrs Smeerkaas Niet meer actief

Ja ik heb het al wel aangekaart in het ziekenhuis toen ik in januari aangaf we voor een kindje wilde gaan.. Mijn diabetesverpleegkundige snapte mij wel, maar de internist vond het totaal geen goed idee (logisch natuurlijk, voor haar veel meer gedoe) Ik wil deze ervaring zo prettig mogelijk maken voor mijzelf, kind en man. Met name omdat we gewoon geen keus hebben en minimaal 2 nachten in het ziekenhuis gaan verblijven..

Misschien vinden jullie het raar dat ik deze vraag stel vóórdat ik überhaupt zwanger ben, maar de begeleiding begint dus al voor de zwangerschap. Nog 1 cyclus te gaan en dan mogen we er voor gaan!

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik had ook negatieve verhalen gehoord en ben met mijn oudste bevallen in Hilversum. Nou dat was drama, met ontslag van gyn als gevolg. Daar wilde ik dus nooooooit meer bevallen.

Dit keer ben ik in Amersfoort bevallen en vond het super! Collega van me is er ook bevallen en heeft het ook prima gehad!

Deel Deze Pagina