Meat en meals (bij de slager)

Discussie in 'De lounge' gestart door Tupps, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Wie heeft ervaring met meat en meals?

Is het lekker en z’n geld waard?

2. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.677
    770
    113
    Niet per se van meat en meals, maar onze keurslager heeft wel altijd verse maaltijden. Heel af en toe doe ik dat wel. Voornamelijk de stamppotten die de rest van het gezin niet lust, zoals hutspot of zuurkool. Lekker en makkelijk!

Vind het vooral een uitkomst voor ouderen. Zoals mijn oma. Mijn moeder haalt maandelijks een stuk of 15 maaltijden voor haar, gooit de vriezer vol. Zo hoeft mijn oma niet iedere dag meer te koken en krijgt ze toch voedzame maaltijden binnen. Kost dan meestal zo’n 5 euro per maaltijd..

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  3. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Ja voor oma ook ideaal!
    Maar lijkt me voor onszelf soms ook handig maar ben erg benieuwd naar de smaak en of de porties ook voldoende zijn voor actievere families dan oma ;)

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Bij de keurslager prima maaltijden als je eens geen zin hebt om te koken.

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.677
    770
    113
    Zie dat je verschillende groottes kan kiezen qua portie..

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kende het helemaal niet. Maar dat is echt ideaal idd.

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik eet 2 a 3x in de week een maaltijd van de keurslager. Meestal 1 of 2x een stampotje met gehaktbal of rookworst en 1x iets van bami/nasi of pasta met rauwkost salades erbij.
    Ik heb een hekel aan koken, hier in huis vind iedereen die verse maaltijden van de slager lekker dus win/win voor mij. Qua prijs vind ik het ook niet schrikbarend. Had donderdag andijvistampot voor 4 personen en 3 gehaktballen en een bak jus en was bij elkaar 12 euro kwijt. Als ik zelf alle ingredienten los moet kopen denk ik dat ik niet veel voordeliger uit ben.

edit lees hierboven dat iemand ze invriest. Volgens mijn keurslager kan ik dat beter niet doen omdat aardappelen te veel vocht verliezen/ of juist bevatten met ontdooien en is het dan niet meer lekker. Maar als jullie andere ervaringen hebben dan ga ik dat toch eens proberen. Ik haal nu meestal op dinsdag 2 of 3 van die verse maaltijden en en voor de woensdag ossenhaas (dat is onze biefstuk met brood dag) en dan blijft voor mij alleen de maandag over dag ik echt zelf moet koken. Op zaterdag uit eten en zondag afhaal/bestel.

8. DastyQueen

Haha ik heb nooit zin om te koken! Ook voor werkende mensen lijkt dit me ideaal. Thuis alleen opwarmen na een lange werkdag en dan heb je toch nog een snelle maar gezonde en verse maaltijd.

Madelie vindt dit leuk.
  9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ook ik heb een gruwelijke hekel aan koken :D Echt vre-se-lijk!

10. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Ik ga het toch maar eens proberen.

Hoeveel gram is normaal per persoon? Ik heb werkelijk geen idee..

11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Ik vind 12 euro voor 4 personen best veel :oops:. Ik kookte gisteren nog boerenkoolstampot voor 4 personen voor nog geen 5 euro. Boerenkool uit de vriezer (want die vinden we lekkerder dan verse) was 39 cent, xxl rookworst unox 2,50 (waren 2 stuks voor 5 euro), aardappelen (50/75 cent?) en 125 gram spekjes (1 euro).
    Maar het klinkt ook als een ander budget voor de warme maaltijd als ik zie dat er maar 1 keer zelf wordt gekookt :).
    Om die reden zal ik niet vaak dat soort maaltijden halen, ik vind het wel wat prijzig. Wanneer je budget genoeg hebt is het zeker wel een uitvinding! Makkelijk en gezond.

12. DastyQueen

Geen idee ik zeg altijd bij de slager dat ik een portie wil voor 2 grote en 2 kleine eters.

13. DastyQueen

Inschattingsfout van mij misschien dan :oops:

14. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Daarom zou ik graag willen weten wat de kwaliteit is.
    Er zit natuurlijk verschil tussen een supermarktrookworst/gehaktbal en die van de slager. Maar krijg je bij de slager echt goede kwaliteit en is het ook lekkerder dan wanneer je zelf kookt bijvoorbeeld?

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Stampotten vries ik gewoon in daarna bak ik het op. Dan is het vocht weg n opgebakken stampot smaakt ook lekker met jus. Vind ik dan..

En 12 euro voor 1 maaltijd vindt ik nog behoorlijk aan de prijs:oops:
    Voor dat bedrag kan ik meerdere maaltijden maken en invriezen. Pas 2 zakken wortelen gekocht a 1 euro per zak. Zak uien 1 euro en zak aardappelen 3 euro. Hier had ik zeker voor 3 a 4x een maaltijd voor ons voor in de vriezer.
    Hetzelfde met boerenkool. Voor 2 euro 2 grote zakken. Zak aardappelen a 3 euro en 2 bakjes spekjes. 1 maaltijd gegeten en er zijn er zeker 4 de vriezer in gegaan. Dan wel nog rookworst of gehakt erbij. Maar dat is hier gehakt van de AH en unox rookworst dus niet het duurste.

16. DastyQueen

Ja top kwaliteit! Mijn man vind tot nu toe alle stamppotten van de slager lekkerder dan die van mij zelf. (de verhouding verse groente/ aardappel is ook goed lekker veel groente). Ik vind zelf de nassi, bami en pasta van de slager minder lekker dan dat ik hem zelf maak maar voor het gemak vind ik dat niet zo heel erg. En inderdaad kwaliteit vlees van de keurslager is een wereld van verschil als je de rookworst vergelijkt met een rookworst van bijv. unox.

17. DastyQueen

Wat ik ook een voordeel vind, man vind bijv. hutspot heel lekker en de rest van het gezin niet. Dan krijgt hij hutspot en eten wij bijv. rode kool stamppot en iedereen eet lekker zijn groente zonder dat ik met 6 pannen in de weer ben.

18. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hier enorme fan van de stamppot wortelen van de keurslager. Ik kan dat zelf echt niet zo lekker maken als dat ik het daar koop en het gemak is ook niet onbelangrijk. Ik vind 10 euro per maaltijd die al voor je gemaakt ook niet duur maar misschien ben ik dan te gul qua strooien met geld. Vandaag bijvoorbeeld 3 pizzas besteld en was iets van 18 euro kwijt ofzo. Dat is veel duurder en ik vind het minder lekker. Dan heb ik toch liever die stamppot wortelen voor een 10tje

19. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ik eet alleen de eigengemaakte bami van een slager bij mij in de buurt. Zoooo lekker!

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben slager met traiteur alles is vers en zelf gekookt. Wij hebben in totaal 12 soorten Groentes 8 opties Aardappelen 8 soorten vlees en dan nog 6 stampotten 6 soepen en dan nasi bami macaroni etc etc etc....

Meestal kook ik aan de zaak en neem ik dat mee naar huis. Scheeld me kooktijd thuis vooral omdat ik kwart over 6 klaar ben word het al snel veel te laat voor een gezonde maaltijd en zo lukt het wel

Deel Deze Pagina