Meat en meals (bij de slager)

Discussie in 'De lounge' gestart door Tupps, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik zit er heel hard aan te denken dit soort maaltijden te maken vanuit mijn bedrijfje. Gezonde en voedzame maaltijden voor bijvoorbeeld ouderen, bezorgd of afgehaald. Ik vind dit dus heel interessant om te lezen. Wist niet dat zoveel mensen dit deden.

Louise11110 en tuc vinden dit leuk.
  2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat vind ik dus ook. Voorheen als ik echt geen zin had om te koken ging EN het eten in de koelkast de prullenbak in omdat het niet bereid werd EN ik bestelde of haalde wat eten (vaak vettigheid) ben je met een gezin al snel tussen de 20 en 30 euro kwijt. Dat is een stuk minder lekker en vooral ongezond. Dan liever voor een euro of 12 vers bereid eten.

laurazoey vindt dit leuk.
  3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.195
    10.798
    113
    Als vegetariër heb ik geen ervaring met de maaltijden van een slager ;) maar ik kom maar zelden een afhaal/kant en klaar maaltijd tegen die lekkerder is dan wat ik zelf kan maken. En die ene keer dat ik laatst weer eens afhaalde... man in die tijd dat ik wachtte had ik het zelf ook al bijna op tafel.
    Maar goed, ik ben dan ook gek op koken. Mijn zen-momentje in de keuken :roflmao:
    Ik kan er ook heel slecht tegen om dagen achtereen uit eten te moeten. Bij mensen thuis eten gaat dan nog wat langer goed, maar ik wil liefst gewoon zelf bepalen en maken wat ik wil eten.

nizzie86 vindt dit leuk.
  4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hangt dat niet ook voor een deel af van je eigen kook kunsten:D

5. DastyQueen

Ik geloof ook echt dat dit het verschil kan maken voor een lekkere maaltijd. Dat geheime ingredient wat liefde en aandacht voor het gerecht heet! Dat mist bij mij altijd (behalve als ik iets maak wat ik maak waar ik echt goed in ben) waardoor mijn maaltijden het vaak net niet zijn. Ik weet altijd wel een onderdeel te verpesten.

6. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Haha ja dat klopt, ik kan goed koken, altijd vers maar op het moment pure tijds te kort

7. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ja maar als je het nooit doet, wordt het ook niet beter. Ik ken iemand die kooklessen geeft ;) Misschien krijg je dan plezier in de keuken en handvatten om er wat van te maken :)

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. DastyQueen

Dat is ook waar. De momenten dat ik wel lekker eten op tafel zet is als ik vroeg in de middag al kook of het grootste deel voorbereid. Tegen etenstijd ben ik moe, gaat dochter van 2 jengelen omdat die ook moe is en dan gaat het hier in de keuken mis :roflmao:
    Net bij de slager geweest, het is wel iets prijziger dan ik dacht. Prijs per stampot is verschillend (ik dacht dat alles hetzelfde was maar heb de bon nagekeken)

Spinazistampot voor 4 personen 7,45
    4 gehaktballen € 5,00
    bakje jus gratis

Rode bieten stampot voor 4 personen € 5,15
    4 slavinken (moet ik wel nog zelf bakken) € 4,75
    bakje jus gratis

En 2 kleine verschillende bakjes rauwkostsalade om te mixen samen € 8,90 (dit vind ik wel vrij prijzig).

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.280
    25.751
    113
    Dat is zo herkenbaar! En behalve moe ook vaak ‘hangry’ :roflmao: en dan na net eten weer zo mak als een lammetje met zijn autootjes spelen (zucht).
    Maar ik kook dus altijd gedurende de dag. Het meeste tijdens zijn middagdutje, of als hij lief speelt. Zo staat nu de kip in de karnemelk te marineren, aardappels en wortel zijn gesneden en hoef ik alleen nog maar in de oven te schuiven of op het vuur te zetten. Werkt zo veel fijner.

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dit! We hoeven zelf ook niet altijd op de centen te letten en als ik kon had ik een chef kok in huis of gingen we iedere dag uit eten. Wat een drama dat eten koken ... en ook het tijdsstip ... tussen 5 en 7 is het hier crisis altijd druk en moe ... geef mij dan maar een boterham met een ei dan ... We woonde in FR en daar eten ze dus tussen de middag warm. Hoe vaak ik daar wel niet heb gedacht hoppa boterham en wat fruit en yoghurt vanmiddag hebben ze al gezond gedaan.

Maar gemak dient vooral de mens ... bij mij dan :p

Deel Deze Pagina