Ik geef mijn zoontje van 16 maanden nog steeds borstvoeding (meestal 2x per dag, maar met enige regelmaat ook nog nachtvoedingen) en was heel blij weer zwanger te zijn. Tot vorige week zaterdag bij de eerste echo bleek dat het vruchtje met ongeveer 8w4d was overleden (ik zou toen ruim 10 weken zwanger zijn geweest). Nu zit ik met een aantal vragen. Kan het zijn dat de borstvoeding invloed heeft gehad op deze miskraam? Dat blijft maar door mijn hoofd spelen...met name de nachtvoedingen die soms een aantal dagen heel frequent kunnen zijn. Het liefst zou ik wachten tot de miskraam natuurlijk op gang komt. Het is nu echter al ruim 3 weken sinds het vruchtje niet meer leeft en nog geen teken dat het gaat komen. Het wachten valt me emotioneel best zwaar dus ik weet niet hoe lang ik dat nog ga volhouden. Als ik besluit in te grijpen kan dat op twee manieren: medicatief (tabletten vaginaal om enige ontsluiting op te wekken) of een curretage. Weet jij wat de consequenties van deze twee manieren zijn op de borstvoeding? Mag ik tijdelijk niet voeden bijvoorbeeld? bedankt alvast, Mir75
gisteren is de miskraam toch spontaan op gang gekomen en ben ik het vruchtje verloren. Mijn vragen over de borstvoeding in combinatie met de medicatie/narcose zijn dus niet meer van toepassing.
Wat een naar verhaal. Sorry dat ik niet eerder op je bericht kon reageren. Fijn dat de natuur het zelf heeft geregeld. Heel veel succes met het verwerken. Ilse