Mechanische ventilatie in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door SophieW, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij hadden in ons vorige huis een warmte terugwin systeem. Je moet het natuurlijk wel goed schoon houden. Min 1x per maand schoonmaken en de roosters regelmatig vervangen. Ik ben zeer ontstekingsgevoelig maar heb nou niet het idee dat ik daar zieker was dan hier. Bij ons in de straat waren er wel heel veel mensen niet tevreden over. Vooral omdat het bij ons niet goed warm werd. Er zaten te weinig roosters. En het stofte ook nogal.

Nu hebben we gewoon mechanische afzuiging. Ik heb die kast ook nog niet schoon gemaakt. Die dingen aan de muur wel

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wij hebben ook een gewone mechanische ventilatie en ik laat hem 1 x per 2 jaar goed schoonmaken door iemand. Hij maakt de hele box schoon en zuigt ook met de stofzuiger alle kanalen schoon over alle verdiepingen. Ook maakt hij die rosetjes schoon voor mij. Denk dat het 60 euro per keer is. Wel belangrijk voor de ontluchting.

3. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Stand 1 is ook voor als je er niet bent.dus kan me voorstellen dat je er dan niets van merkt.

4. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL

Ligt het niet gewoon aan iets anders in de bouw? Schimmels lenen in te vochtige huizen.
    Snap het verband met de wtw niet

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het fijne weet ik er ook niet van :) ik woon inmiddels bijna 7 jaar niet meer thuis dus heb mij er ook niet in verdiept. er zijn gigantische veel onderzoeken geweest in al die jaren.
    Ze zijn jaren lang bezig geweest om alles voor elkaar te krijgen.
    Sinds een aantal jaar staat het systeem compleet uit en gaat het beter met iedereen, er zal vast een link wezen met wtw.

Toeval is wel dat alleen de huurhuizen in de woonwijk van mijn ouders met een wtw systeem zoveel ellende hebben.. De andere huizen niet.

Een wijk in Amersfoort heeft er ook zoveel elende mee gehad, is veel over te vinden.. Die zijn ook op tv geweest.

Deel Deze Pagina