Wij hebben een stuk gras in de tuin van 2,5x2,5 m. Wij hebben krielkippen die het gras binnen no time slopen, dus er staat een hekje om het grasveld heen. Nu heb ik altijd graag twee konijntjes in de tuin willen hebben en het stuk grasveld lijkt mij wel geschikt voor twee kleine konijntjes. Maar ik ben bang dat de konijntjes ook het gras slopen, dus mijn vraag is, wie heeft er ook konijntjes loslopen in de tuin en laten zij het gras een beetje heel?
Konijnen eten gras, en graven gaten... Heel natuurlijk gedrag, maar als je je stukje gras mooi wilt houden zou ik er dus geen konijnen neerzetten...
Nee, mijn konijnen lieten het gras niet mooi. Ten eerste eten ze ervan. Ten tweede graven ze gaten, soms zelfs zoveel dat je ook gaas onder de grond moet doen omdat ze anders een tunnel graven onder de ren door en ontsnappen. Ten derde is al die natuurlijke mest die konijnen produceren soms niet goed voor het gras, kan teveel worden.
Mijn konijnen gedroegen zich als mollen - franse hangoren btw - en lieten van het gras geen spaan heel Ze aten, graven en deden hun behoefte erop. Dus nee, wanneer je het gras mooi wilt houden, vooral géén dieren erop zetten.
Ik heb 2 konijnen in de tuin maar ze zitten op tegels mede ook vanwege het graven want dat doen ze heel erg .. Verder vind ik t erg gezellig maar wel 2en niet 1 zijn echt groepsdieren..
Wij hadden vroeger ook konijnen,en ze graafde gaten in het gras. Dus als jij je gras wilt behouden zou ik ze er niet op zetten