Mijn ervaring als trainer voor een hulphonden organisatie is om dit alleen te doen als je ervaring hebt met meerdere herders. Ik persoonlijk zou nooit een asiel-Mechelaar bij een kind zetten. Het gedrag dat deze hond nu laat zien tijdens de wandeling geeft geen garantie op zelfde gedrag in de toekomst. Ik lees ook veel goedbedoelde adviezen van hard aanpakken. Hierbij wel de kanttekening mee nemen dat je hiervoor het vertrouwen moet hebben van de herder. Anders zullen zij er niet voor terugdeinzen om jou daarna te corrigeren. Tevens weet je bij een asiel nooit de achtergrond van de hond. Alleen de ervaring van het personeel en het opgegeven verhaal van de vorige eigenaar. Dat hoeft niet de waarheid te zijn. Ik kan ook makkelijk zeggen, mijn herder heeft geen negatieve ervaringen met kinderen en ze nooit wat gedaan. (Makkelijk gezegd als ik mijn herder nooit bij kinderen in de buurt heb gelaten) Het kan zeker ook goed gaan. Maar als je kiest voor dit mooie ras, reken ook op de hondenschool die je het beste kan volgen om de band en vertrouwen te versterken. Ik wens jullie veel succes met de definitieve keuze en de heropvoeding.
ik hebeen mechel gehad... ut zijn idd werkhondjes... ik heb er ook mee gewerkt in de beveiliging.. maar het zijn top honden ! ooit wil ik er weer 1 moet ik eerst verhuizen haha.. wat een droppie
Mijn vriendin nam een mechelaar over van iemand, hij was al een jaar of 8, geen ervaring met kids en nerveuze hond maaarrr dat was een schat! Hij deed niks alleen grommen naar andere honden en kattenjager. Op een dag nam ze een pup in huis en 3 kittens en dat is super gegaan. Helaas is hij verleden afgelopen jaar. Echt een oude bikkel, en mee naast de fiets tot het eind
We hebben nog eens erover gehad en besloten om toch verder te kijken naar een andere (kleinere gezelschaps) hond. We steken graag tijd in een hond, maar ben bang dat we voor een mechelse, die zo veel beweging en stimulans nodig zal hebben, niet genoeg tijd zullen hebben. Alhoewel ze erg lief lijkt en ik haar graag in huis zou hebben, denk ik dat ze beter af is bij mensen met meer ervaring met dit ras. Daarbij is het geen garantie dat ze lief is voor onze zoon, en ik wil wat dat betreft geen risico nemen. Iedereen bedankt voor de reacties in elk geval!
Ik denk dat dit een hele verstandige keus is. Een mechelaar heeft echt een consequente baas nodig en ik ken een 2 mechelaars die toch 'uit het niets' gebeten hebben. Mijn beste vriendin is 3 weken geleden gebeten door de mechelaar van de bevriende overbuurvrouw. De hond kan alles met hun, in huis een dikke lieverd, hun peuter kan alles met het beest doen (gevaarlijk vind ik dat altijd..) en hij heeft mijn vriendin vol in haar arm gebeten en flink ook Ze stond te praten met de overbuurman die de hond aan de lijn had en zo ineens greep hij haar.. Ze hebben stukken vlees moeten wegsnijden en er zitten mega veel hechtingen in. Ook moet nu nog elke dag de wond spoelen en de vraag is of de wond ooit goed geneest en ze er niet een hele lelijke plek aan over houdt. Nouja, dat is allemaal wel ontopic maar ik vond het echt heftig. En een mechelse herder is nou eenmaal een pittige hond, erg waaks en een echte werkhond waar ontzettend veel tijd in gaat zitten. Helemaal met jonge kinderen en als onervaren hondeneigenaar zou ik op zoek naar een ras wat bij je situatie past. Wij hebben sinds een week een australian labradoodle. Zo'n ontzettend fijn beestje.. Karakter is super, ze zijn ooit gefokt om te gebruiken als hulphond of therapiehond voor mensen met een allergie. Heel zachtaardig karakter, voelen alles aan, dol op kinderen, rustig in huis en heel fijn.. ze haren niet uit! Dit is onze dikke poeperd Bekijk bijlage 328853
Ik heb 1 keer in mijn leven voor een hond moeten rennen en dat was precies zo hond. Mijn hele jas was aan gort en kon voordat hij weer kon aanvallen, kon ik een wc induiken. (camping). Mijn hemel dat was wat, maar goed. Hier heb je niks aan. Hij ziet er lief uit, mooie hond hoor. Veel succes met je keuze!!