Hoge hcg waarde?!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Kiwi2013, Aug 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

Feb 8, 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Ik heb een vraag en hoop dat u mij kunt helpen...

Afgelopen 3 augustus ben ik gestopt met de pil met het idee om een maand te ontpillen. Op 5 augustus begon mijn "menstruatie"en op 10 augustus (toen was de menstruatie over) ben ik begonnen met foliumzuur (gravitamon).
    1x onveilige seks gehad in de eerste week zonder pil en daarna met condoom. Nu voelde ik me met vlagen misselijk, had wat last van een borst en ineens smaakte de koffie niet meer. Dit laatste herkende ik van mijn eerste zwangerschap (zoon is 1,5jaar)

Afgelopen maandag de zwangerschapstesten van kruidvat (2v5) gekocht en maandagavond getest met avondurine. De test was meteen duidelijk positief. Dinsdagavond weer getest (weer avondurine) en overduidelijk positief.
    Nu las ik hier op het forum dat de action ook zwangerschapstesten hadden. Omdat ik benieuwd was of deze ook zo snel positief was heb ik die gekocht en vanavond gedaan met weer avondurine. Dit was meteen een knaltest! (zie foto)

Natuurlijk zijn we er hartstikke blij mee, maar mijn vraag is eigenlijk een beetje hoe dit kan?
    Als ik kijk naar mijn cyclus zoals deze was na de bevalling en voordat ik weer begin met de pil zou ik pas aankomend weekend ongesteld moeten worden... Ik zou dan dus nog geen 4 weken zwanger zijn.
    Zouden het er misschien 2 kunnen zijn? Maak je dan meer hcg aan?

Ik hoop dat u mij antwoord kunt geven!
    Alvast bedankt!!
    Groetjes Kiwi2013

Attached Files:

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Vaak zie je wanneer vrouwen kort voor de zwangerschap gestopt zijn met de pil dat hierdoor de cyclus een beetje in de war is. Het kan daardoor zijn dat je eerder je eisprong gehad hebt. Je test in de regel echt pas positief als je vier weken zwanger bent. Een andere verklaring voor een hoog hCG gehalte is een tweeling maar daardoor hoeft de test niet per definitie eerder positief te zijn. Ik zou alvast contact op gaan nemen deze week met een verloskundige. Dan kunnen zij zonodig op tijd een echo voor je inplannen.
    Gebruik je foliumzuur?

Groetjes Gea

3. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

Feb 8, 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Gea,
    Dank je voor je antwoord. Ik had inderdaad ook gelezen dat je pas "echt"positief test als je 4 weken zwanger bent. Dat past dus niet bij de dag waarop ik een positieve test in mijn handen had en vervolgens kijkend naar de eerste dag van de laatste menstruatie... Heb inderdaad de verloskundige al gebeld en die snapt het ook niet helemaal.
    Ze wil niet te vroeg een echo maken, omdat er wellicht niets te zien is en dat voor onzekerheid zorgt. Dat begrijp ik, maar maakt de onzekerheid niet minder! Afwachten dus!
    Verder ben ik op de laatste dag van menstruatie wel met foliumzuur begonnen. Jammer genoeg niet een maand voor de conceptie, maar slik het dus al wel weer evne gelukkig!

Groetjes Marijke

Share This Page