Wat doe je aan?

Discussie in 'De bevalling' gestart door bezorgde, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Ben eigenlijk wel benieuwd wat iedereen klaar heeft liggen om te dragen tijdens de bevalling.
    Zelf had ik destijds twee katoenen dunne nachthempjes die aan de voorkant open geknoopt konden worden.
    Een was voor tijdens de bevalling en een was voor kort erna.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Toen ik naar het ziekenhuis ging had ik een joggingbroek aan en een groot T-shirt (het was augustus). In mijn tas had ik schone kleding bij me en een groot oud overhemd van mijn man (mocht ik langer moeten blijven / bv geven)

Deze keer zal het wel ongeveer hetzelfde worden ;)

3. Ik heb een nieuw paars nachthemd gekocht bij de Hunkemoller met een V-hals (makkelijk met voeden) en bijpassende warme fleece sokken.

4. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Een lang, wijd nachthemd, oud, zodat hij na die tijd gelijk de prullenbak in kon...

5. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Ik heb een heel groot ( en lelijk haha ) nachthemd gekocht. Kan ie na de bevalling meteen de prullenbak in :). Het maakt me niet zoveel uit eigenlijk, als het maar heel comfortabel zit!

6. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik had een roze pyjama aan met stipjes, die is na de bevalling uitgewassen en die bewaar ik:D

7. Anique

Anique Niet meer actief

Grappig dat jullie dat zo plannen, ik heb er nooit over nagedacht om dat te plannen haha :)
    Bij mijn eerste bevalling had ik overigens helemaal niets aan, want ik stond/lag/hing onder de douche toen de verloskundige kwam, en toen ben ik op bed gelegd, ik kon zelf nauwelijks lopen naar het bed want ik had een weeenstorm, en eenmaal op het bed had ik direct al volledige ontsluiting...

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    in het ziekenhuis ben ik aangekomen met een tshirt en een pyjamabroek.. eenmaal daar ging ik continu onder de douche, dus had ik niks meer aan..

9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

bij de eerste kreeg ik zon mooie ziekenhuisjapon (net open achterkant inderdaad), nu word het denk een tshirt van vriend. heb wel een nieuwe pyama voor als ik langer moet blijven, niet tijdens bevalling zelf.

10. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Had een trainingsbroek aan en een topje met daarover een trui. Door de weeen was ik ontzettend aan het zweten, en wilde direct mijn trui en broek uit zodra we op de verloskamer waren.
    Al die tijd in m'n topje gelegen en verder....................niets ;)

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Nou eh, dat is wel echt laatste waar ik over heb nagedacht. Het kan beginnen op een moment dat je het niet verwacht en het maakt me niets uit of ik er nu netje bij lig of niet. Je kind komt er zoiezo wel uit ;) Ik vind het een beetje raar om halverwege te moeten zeggen; nee wacht even, ik moet me nog omkleden ;)

Ik ben dus bevallen in het t-shirt wat ik op dat moment aanhad. :)

12. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Voordat wij naar het ziekenhuis gingen (toen had ik om de 2-3 minuten weeen) heb ik me snel gedoucht en heb ik de kleren aan gedaan die ik graag aan wilde tijdens de bevalling.
    Een mooi nachthemd die lekker zit, een fijne broek, een vest en daarover mijn jas en dikke sjaal.
    Ik ben dus bevallen in mijn vooraf geplande mooie nachthemd.

13. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik voelde 's middags dat de weeen begonnen, in eerste instantie heel rustig dus kon ik nog met gemak mij omkleden. Ik ben op een gegeven moment gaan douchen en toen heb ik daarna alleen een strak zwart hemd aangetrokken. Daarin ben ik uiteindelijk ook bevallen.

Wel moest ik op het laatst met spoed naar het ziekenhuis en er lagen geen kleren klaar voor dat moment. Ik had het gewoon niet verwacht:). Er lag wel een vluchttas klaar maar geen speciale kleren die ik snel kon aantrekken. Dat heeft de kraamhulp goed opgelost maar ik ben dus wel in een heel rare outfit het ziekenhuis binnengereden. De snowboots van mijn vriend, gebloemde pyjama broek met daartussen drie kraamverbanden, een hemd, een t-shirt, een vest, een jas (warm!!!) maar ik kon niets meer zelf regelen, dus het moest maar.

Mijn tip dus: leg toch kleren klaar (ook wanneer je eigenlijk thuis wilt bevallen) die je snel en makkelijk kunt aantrekken. Incl. schoenen/slippers.

Overigens: mijn vluchttas is in de gang blijven staan.... :)

14. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    wat hadden jullie aan toen je weer naar huis ging?? Ik heb nu een huispak liggen van hunkemoller of zitten gewone kleren ook prima?? Wilde ik eerst doen, maar had zoiets ik doe toch een jas erover dus zoveel maakt t niet uit als ik gewoon in een joggingbroek wegga? Niks voor mij eigenlijk aangezien ik nogal ijdel ben ;)

15. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik had een nachthemd met een zwangerschapsbroek van t-shirt stof aan. Het nachthemd lijkt net een jurkje dus dat viel niet op. En inderdaad je jas zit eroverheen... Ik had er zelf niet aan moeten denken een spijkerbroek ofzo aan te moeten. Ik wilde niet straks aan mijn lijf.

16. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Onderweg naar het ziekenhuis een joggingbroek en een shirtje (daaronder spaghettiebandtruitje en bh)

Ik had een big shirt gekocht voor de bevalling, maar op dat moment denk je daar echt niet aan.

Uiteindelijk tijdens de bevalling het shirt met spaghettibandjes en bh aangehad.

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Terug naar huis weer een joggingbroek en mijn bigshirt die ik voor de bevalling had gekocht :D
    Die draag ik nu nog als pyjama :p

18. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik kwam het ziekenhuis in in mijn eigen kleding, ben bevallen in een nachthemd, daarna een knoopjes pyama aangehad, en ik ben naar huis gegaan in wederom mijn eigen kleding.

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier had ik een Superwoman nachtpon aan toen ik naar het ZH ging. Vlak voor de KS heb ik een OKhemd gekregen.
    Mijn moeder heeft hem meegenomen en gewassen en ik heb hem bewaard.

20. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    had mijn spijkerbroek aan kreeg een ks dus had een mooi ok hempje aan....

Deel Deze Pagina