Meconium

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nephthys, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Hoop dat jullie dit weten.

Tot hoelang na de geboorte kan ons kleintje last hebben van meconiumluiers? De kleine had het de eerste dagen veel en daarna kwam er gewone borstvoedingspoep en plas. Toen met 10 dagen en daarna met 16 dagen ineens weer meconium (eerst zwart, toen groen).

Ze heeft zo'n last van d'r buikje maar nu weet ik niet meer of het gewone krampjes zijn of dat er meer meconium zit..

2. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, Misschien zit ik er helemaal naast, maar volgens mij kan meconium helemaal niet terugkeren! Meconium is eigenlijk wat in de darmpjes van je baby heeft gezeten toen zij nog in je buik zat (vruchtwater etc.) Dus als de poep van je baby na dagen BV poep opeens weer zwart is van kleur kan het zijn dat er bloed in zit! Ik zou absoluut een huisarts raadplegen!

3. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Wat hierboven gezegd is , volgens mij is meconium vruchtwater poep en kan dit niet terug keren .
    groen/zwarte ontlasting kan volgens mij ook duiden op een bacterie of infctie .
    Zou zeker de ha of ka raadplegen !

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd geen meconium meer. Bij borstvoeding is het niet ongewoon dat de kleur soms varieert. Zeker bij krampjes zie je vaak groene poep. Dit kan ook komen door overproductie, dus hoe dat goed in de gaten.

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt meiden!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zwart lijkt me niet goed. Groen is een teken dat de melk te zoet is en te weinig vet bevat. Meestal idd overproductie, waarbij het kind te veel 'voormelk' krijgt. Hier krijgen ze ook meer krampen van. Je kunt dit proberen te verhelpen door maar 1 borst per keer te geven. Echt goed leeg laten drinken dus.
    Maar nogmaals, zwart klinkt me niet goed. Heb ik zelf nooit bij de hand gehad. Overproductie helaas wel. Wat een ellende!!!

Deel Deze Pagina