Mede HSP'ers gezocht!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaKitty, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja ik voel altijd meteen of er iets is met iemand en weet ook altijd gelijk of iemand me aardig vindt of niet.

2. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Dat heb ik idd ook.
    Vooral dat laatste is wel lastig hoor. Dat ik gelijk voel of iemand bij me past of niet. Is wel eens lastig uit leggen aan mijn man.
    Die heeft dan zo iets van maar we kennen ze helemaal niet....
    En dan voelt het voor mij al gewoon niet goed.

Froukje

3. mymiracle

ja precies! en achteraf blijk je dan toch gelijk te hebben (ik geef mensen die ik op 1e gezicht niet vertrouw vaak een kans voor mijn man maar hou ze goed in de gaten) het is nog nooit voorgekomen dat zo iemand wel te vertrouwen bleek en dat ik fout zat, maar hoe leg een een "gevoel" uit, dat vind ik het moeilijkst want ik kan het dan nergens op baseren.

4. mymiracle

en mensen met wie het meteen klikt zijn vaak ook HSP blijkt achteraf, hihi....

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ja alsof je onbewust een stuk herkenning ziet.

Ik ken bijv. een meisje van mijn studie die ook hsp is. Een goede vriendin van haar was weer mijn afstudeermaatje en eigenlijk werd ze in dat jaar ook een goede vriendin. Dat andere meisje leerde ik pas echt later in het 4e jaar kennen. Maar zij bleek ook een hsp te zijn. En nu spreek ik die afstudeervriendin nauwelijks meer maar op hyves reageer ik altijd op die blogjes van die andere hsp. Zo typisch. En ik voelde me er in het begin schuldig over maar nu heb ik zoiets van haar energie past beter bij die van mij.

Mijn vader is echt freaky, als die iemand ziet kan ie al in 1 oogopslag zien die past niet bij je of juist wel. Bij al mijn vriendinnetjes op de lagere school en later ook op de havo heeft hij voorspelt dat gaat neit goed, dat is geen vriendin voor je. Zo ook met vrienden van mijn broertje; hij voelt heel veel dingen aan, kan energie niet loslaten. Ik heb dan ook op de 1 of andere manier meer met mijn vader ookal is mijn moeder een schat van een mens en doen we heel veel samen.

Ik merk ook echt dat ik de laatste jaren op mijn pad de dingen heb gekregen die ik nodig had. Zoals mijn vriend; die is heel zacht van karakter en veroordeeld me niet. Net wat ik nodig had om uit die cirkel van onzekerheid en verlegenheid te komen. Hebben jullie dat ook, dat je op je pad tegenkomt wat je precies nodig hebt op dat moment? Als je achteraf zo terugkijkt?

6. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    haha ja eigenlijk wel. Ik ben heel voorzichtig en mijn vriend die is impulsief en durft alles, hij neemt mij daar wat in mee. Dus dat is wel goed.

Dat je stemmingen en de sfeer ergens zo goed oppikt vind ik soms ook wel een nadeel, omdat je je niet zo vanzelfsprekend ergens op je gemak voelt. Kan best vermoeiend zijn!

7. mymiracle

ja hier hetzelfde, ik heb een impulsieve man die wel van een adrenaline vakantie houdt en ik ben heel voorzichtig en te bewust van alles wat er fout kan gaan, we houden elkaar in evenwicht zeg maar ;)

en idd ook het nadeel dat je in een kamer vol mensen snel moe bent omdat je alles oppikt, ik zie altijd erg tegen verjaardagen en bruiloften op :(

8. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    het hangt er bij mij wel vanaf van wie de verjaardag is.,
    Maar een trouwerij waar we de hele dag voor zijn uitgenodid..... slopend... eerlijk waar, afschuwelijk.

verder ga ik eigenlijk nooit naar concenrten oid
    voel me er niet op mijn gemak.
    Bios gaat heel af en toe wel omdat ik daar in het donker zit en me meer kan afsluiten voor anderen of zo.

Froukje

9. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    wat heerlijk herkenbaar dit haha
    Ik zie ook altijd op tegen drukke verjaardagen, vreselijk! Ik zorg dan ook echt dat ik uitgerust ben van te voren, dat scheelt al.

@stresskippetje, biosje vind ik ook leuk! lekker rustig maar toch uit.
    Uitgaan vind ik wel leuk trouwens, maar het moet niet stampvol zijn. En ook niet te vaak, klinkt saai he hahah.

Misschien vinden wij dingen minder snel saai omdat je het anders beleeft? Intenser?
    Maar je moet een balans zien te vinden, en dat is wel lastig. snap soms echt niet waar mensen hun energie vandaan halen :confused:

10. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Ik snap ook echt niet hoe anderen het "allemaal" wel volhouden.
    40 uur werken, s'avond nog allerlei "verlpichtingen" elk weekend bomvol met van die "gezellige" dingen.

Ik trek dat dus echt niet.
    Meestal 1 avond door de week, 32 uur werken (vind ik eigenlijk al heel veel), zondag spreken wij nooit iets af, ik in elk geval niet en man heeft deze gewoonte overgenomen.

Utigaan vind ik ook wel leuk... soms.... maar dan alleen naar een kroeg en het liefst een kroeg waar de muziek niet al te hard staat.
    Uit eten vind ik ook vaak spannend.... en daardoor kan ik er soms ook gewoon niet van genieten.

Helemaal nu ik zwanger ben merk ik dat de balans nog sneller weg is. en ik nog meer tijd voor mezelf moet nemen en sneller over prikkeld ben.

Froukje

11. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @stresskippetje
    nee idd, waar halen ze het vandaan haha
    Ik werk parttime , mede hierom. Gelukkig vind mijn vriend dat ok en laat me daar vrij in.
    Wat vervelend dat het nu juist erger is!
    Denk inderdaad dat het goed is om nu wat extra om jezelf te denken . Sinds ik zwanger ben doe ik ook rustiger aan hoor, lekker vroeg op bed enzo, niet teveel plannen.

12. melloncollie

@ Stresskippetje: Heel herkenbaar. Ook ik vroeg me dat altijd af. Ik wilde nooit meer dan 32 uur werken en soms voelde ik me daardoor een zwakkeling. Maar iedereen doet wat ie aankan nou en bij mij is dat net ietsje minder. Geeft niks! Maar ik begrijp je gevoel; ik zou helemaal gek worden als ik leef zoals de meeste jonge mensen.
    @ Emma21: stemmingen oppikken zie ik nog zo als iets vanzelfsprekends. Ik denk dat iedereen dat heeft. Daarom vind ik het zo moeilijk om te zeggen of ik dat nou extreem veel meer heb dan anderen. Toch kan ik er heel erg door beinvloed worden als een sfeer me niet aanspreekt. Stel ik moet iets doen wat ik eng vind en er is ook nog eens ontzettend veel licht in die ruimte, dan klap ik echt helemaal dicht. Dim je het licht, dan voel ik me al een stuk prettiger.

Soms als ik in een restaurant zit en het is druk, voel ik me bijna letterlijk lichter en opgelucht als er mensen weggaan. Voelt zoveel beter. Dus misschien dat ik dan toch energien aanvoel van bepaalde mensen die negatief in het leven staan op de 1 of andere manier.

13. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    of in een kroeg of een festival oid waar het heel druk is en er mensen zo dichtbij je staan dat ze in je ruimte komen, dat voelt ZO ontzettend onveilig

voel me inderdaad vaak een vreemde eend in de bijt. maar wel een bijzonder eendje :D

14. melloncollie

Nou hehe, bij festivals duw ik ze gewoon weg, das het voordeel van een festival :) Meestal zijn ze toch te lam om op hun benen te blijven staan.
    Ik ga wel vaak naar grote concerten, maar ik word er wel moe van en vind het ook vreselijk om van tevoren te moeten wachten. Ik ga ook naar meerdaagse festivals, het is erg druk, maar ook heel erg leuk. De week erna lekker bijslapen en dan red ik het wel weer.

15. mymiracle

vraagje voor degene die al een kindje heeft, of meer, had je meer tijd nodig na de bevalling om bij te komen? ik bedoel, meer rust, of kon je de kraamdrukte goed verdragen? ik zie er nogal tegenop namelijk, al die visite ;)

16. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Om precies die reden heb ik besloten straks een kraamfeest te geven. Dan zit ik niet iedere dag met de visite, maar heb ik alles gewoon in één keer gehad. Het zal best effe zoeken zijn naar een nieuw evenwicht als ons kindje straks geboren is, en ik heb geen zin om iedere dag rekening te moeten houden met anderen. Ik houd liever rekening met mezelf, mijn man en ons nieuwe kindje. Dat lijkt me spannend genoeg. ;)

Natuurlijk, onze ouders, broers en zussen mogen best thuis langskomen, maar de rest van de familie, vrienden en collega's wachten maar lekker totdat baby en ik weer een beetje zijn bijgekomen van de bevalling. We huren een zaaltje, we regelen van tevoren hapjes, drankjes en spelletjes voor de kinderen en voor de dag zelf vragen we onze ouders, broers en zussen om champagne te schenken, beschuit met muisjes uit te delen en te zorgen dat iedereen een gezellig feestje heeft. Dan hebben man, baby en ik lekker de tijd om met de gasten te praten en felicitaties in ontvangst te nemen. En om 17.00 uur mag iedereen weer richting huis. Hopla! Easy does it.

Dat zal best een onmogelijk drukke dag zijn, maar liever één zo'n dag dan vijf, zes van zulke weken. :D

Wie niet prikkelproof is, moet vooruit denken. ;)

17. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Wahahahahhaha !

18. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Ik heb nooit een kraamperiode mee gemaakt maar ik probeer ook dan dicht bij mezelf te blijven.

NIet 3 dag delen bezoek niet iedere dag.
    Maar ja hangt er ook vanaf hoe ik me voel
    Probeer het denk ik dan een beetje over me heen te laten komen.... en ja ik mag lekker zitten want ik ben net bevallen :)

Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet.
    Froukje

19. mymiracle

kraamfeest heb ik al aan gedacht maar gaat voor ons niet werken, er zijn altijd mensen (veel mensen) die niet kunnen en toch een andere keer willen komen, dat gaat met verjaardagen ook zo hier en dan zeggen we vaak, kun je niet, jammer dan, dan gaat het over maar bij een kraamfeest kan dat niet vind ik, dan moet je iedereen de gelegenheid geven om te komen kijken, wij hebben helaas nogal een zeurfamilie als het om plannen gaat, beide kanten :(

20. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik doe ook geen kraamfeest. Ik zie het wel laat het wel over me heen komen. Mn vriend mag het regelen de eerste paar dagen, ga ik lekker liggen bij te komen haha

Deel Deze Pagina