Hallo allemaal, Na een jaar op de wachtlijst te hebben gestaan voor KID in het AMC, zijn we dan zover. Geef ik eerlijk toe dat we na een jaar hebben gezegd dat we toch eerst wilden trouwen en er nog een half jaar wachttijd aan vast hebben geplakt zelf. Nu is de bruiloft geweest, alle voorgesprekken zijn we door (met een tang van een maatschappelijk werkster overigens!), de donor is gevonden en ik ben begonnen met de ovulatietesten. Die zijn tot nu toe negatief, maar ik verwacht dat die aankomende week positief zal zijn. Ik vind het onwijs spannend. Het traject, bedoel ik. Of ik teleurgesteld ga zijn wanneer het niet meteen lukt, of dat ik daar relaxed onder blijf. Vooralsnog stel ik me er op in dat het wel een aardig tijdje kan duren. Ik ben wel benieuwd hoe lang het bij anderen heeft geduurd die KID hebben gedaan?
Hoi! Hier begin ik woensdag met de ovulatietesten. Wanneer deze Pos is moet ik bellen naar rijnstate en dan kan ik de vlg dag komen. Super spannend ! Wij hebben vorige week onze selectie gemaakt en nu gaat het dan echt gebeuren. Verwacht zondag mijn positieve test maar hoop natuurlijk eerder. Gaan jullie ook voor het eerste kindje ??
Jaa, wat leuk! Zeker spannend. Wij moeten meteen dezelfde dag nog komen als de test positief is? Wat maakt dat verschil dan? De eerste inderdaad! Hebben ze bij jullie iets aangegeven hoe lang het gemiddeld duurt? Zat even je berichtjes te lezen Zie dat jullie al wel langer bezig zijn met testen etc.?
He !! Ik heb lichte vorm pco. Heb dus heel wat testen er doorheen versleten voor het hele medische traject maar ik dacht waarom wordt hij nooit knal maar hierdoor dus. We lopen al even in de mmm en na heel veel tegenslagen zie ik dit eindelijk als iets positiefs. Als de test positief is moet ik de vlg dag komen. Ze gaven aan dat de Lh piek nog ruim voor de eisprong is. Dus dan is een dag erna altijd goed. Wel vreemd dat jij dezelfde dag nog moet. Hoevaak moet je testen dan?! Ik moet 's morgens met de 2e urine en om 18:00 nog een keer. Ook verplicht met cb testen. Ze gaven niet aan hoelang het gemiddeld duurt. Maar het kan de eerste keer al raak zijn. Ik ga nu zonder hormonen. Proberen en anders ga ik aan de clomid. Hoe zit het bij jou? Hadden jullie veel keuze uit donoren??
Ik hoef alleen in de ochtend te testen. Maar bij mij gaan ze er vanuit dat het allemaal goed is. Dat ik normaal vruchtbaar ben. Maar ik heb een lesbische relatie, dus op de natuurlijke manier komt die kleine er sowieso niet hahaha. We hadden niets te kiezen aan donoren. We mochten alleen opgeven op wie van de moeders uiterlijk een donor gematched werd. Die uiterlijke kenmerken weten we alleen. We hebben er eentje en een reserve. En voor een eventueel tweede kindje krijgen we sowieso dezelfde donor. Mochten jullie kiezen dan?
Guin, veel succes! Wij hebben iui-d gedaan en moesten de dag na de positieve ovu-test gaan (voor mij zo'n 16 uur later). Dit omdat ingevroren zaad maar beperkte tijd overleefd in de baarmoeder en mijn eisprong de dag na de positieve test plaatsvond. Je hebt per cyclus 10-15% kans op een positieve zwangerschapstest. Ik zou jezelf dus een beetje beschermen met de hoop dat het in een keer raak is. Meestal lukt het bij 50% van de koppels binnen 6 cycli. Dat was ons uitgangspunt. Ook wij hebben zelf de keuze gemaakt van de donor. Voor ons is dat belangrijk. We wilden niet op een mening van een arts afgaan omdat er zo ontzettend veel verschillende keuzes zijn. Heel veel succes!
Spannend voor je Guin. Wij zijn een half jaar geleden begonnen met KID ook in het AMC. Helaas is vandaag duidelijk geworden dat ook de 6e keer niet is gelukt. Bij mij waren ze overigens de eerste keer te vroeg en de derde keer te laat met insemineren dus ik heb "maar" vier kansen gehad. Gezien mijn leeftijd gaan ze nu over op IUI-D. Ik hoop voor jullie dat het natuurlijk wel in één keer raak is.
@ Lotje: de hoeveelste keer was het raak? En hoe hebben jullie die donor dan gezocht, of is het een bekende? En lees ik nou dat bij jullie het wel raak was de eerste keer? @ Babs: he wat naar dat het weer niet is gelukt Wat ontzettend balen. En nu? zijn de kansen dan bij IUO-D groter? Ik hoop echt zo voor je dat het snel lukt! Ik ga er ook niet vanuit dat het bij ons in een keer raak is hoor. Mijn vrouw wel haha, al twijfelt ze nu wel, nu de inseminatie is gedaan. Ik voel nu wel het een en ander in mijn lijf, ook op momenten dat ik er totaal niet mee ben. Nu 6 dagen na de inseminatie heb ik lichte rugpijn (heb ik normaal alleen tijdens de menstruatie, nooit ervoor), heb ik wat roze en bruine afscheiding gehad, heb ik al vanaf de inseminatie krampen en vlagen van misselijkheid. Terwijl ik er gewoon echt niet op let ofzo. Soms op de meest vreemde momenten (tijdens externe gesprekken op het werk, waar ik echt mijn aandacht bij heb. Tijdens autorijden, terwijl ik met mijn gedachten bij mijn werk zit. Thuis op de bank, terwijl ik compleet in mijn boek zit). Maar ja, dat zegt natuurlijk allemaal niks. We zien volgende week wel wat de test zegt. En ook al is die positief; de kans dat het alsnog mis gaat is zo groot. Ik ga ervanuit dat we volgende maand gewoon weer een ritje naar het AMC maken.
Zat ik net ineens te huilen hij het nieuws, terwijl ik zooooo nuchter van mezelf ben. Het eerste deel is gelukt, weet ik zeker...
Ik begreep dat het iui zonder hormonen en inseminatie dezelfde kans op zwangerschap oplevert. Met hormonen, het traject wat wij nu in gaan, zorgt ervoor dat er meer eitjes rijpen dus dat levert volgens mij een iets grotere kans op. Wat ik wel balen vind is dat we niet meteen door gaan. We krijgen eerst weer een afspraak met een arts en er volgt een baarmoederfoto. Dus zeker twee maanden wachten Die signalen voelde ik ook iedere maand. Lette daarvoor helemaal niet op "klachtjes" dus alles was een eventueel teken van een eventuele zwangerschap. Maar dat zegt natuurlijk niets over jou! Ik denk ook altijd maar, waarom zou het de eerste keer niet raak kunnen zijn, dus ik hoop het voor jullie dat het al raak is. Wanneer is jouw nod?
Guin wij hebben gezocht via de door de kliniek aangeraden donorbanken en gevonden bij de esb. Het was in een keer raak. Heel onwerkelijk. Wel heel fijn natuurlijk, maar eigenlijk ook te onverwacht. Het begint nu langzaam te wennen...
hallo dames, ik ben hier nieuw, als het goed is ga ik rond november beginnen. In oktober heb ik intake voor KID in wolvenga ik hoop dat ik lkkr mee mag kletsen en ervaringen opdoe succes allemaal