Mede pleegouders?

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door mamiek, 3 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Het onderzoek wordt gestart.
    Pleegzorg werker bleef maar door zeuren over dat het kind niet zal veranderen door een eventuele diagnose.
    Nee, dat snap ik maar ik heb uitgelegd dat als er geen diagnose is, er ook geen "deuren open gaan".
    Wat voor deuren ik dan bedoelde..
    Eeeehh.... Wat dacht je van ontlasting voor ons als pleegouders????
    Ik heb geopperd dat ik aan een dag of dagdeel aan een zorgboerderij dacht.
    Een zorgboerderij vond hij niet zo'n goed idee , daar had hij heel wisselende ervaringen mee..
    Zucht...
     
    Treez vindt dit leuk.
  2. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Alleen al fijn om het gedrag een naam te kunnen geven wat misschien ook een beetje rust geeft voor jezelf dat je weet dat het echt niet aan jullie opvoeding ligt. Hoop dat het onderzoek snel kan plaatsvinden en dat er hulp kan komen die voor jullie passend is en voor de pleegzorgvergoeding acceptabel.
     
  3. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Ik zag toevallig jullie topic te lezen. Beetje uit nieuwsgierigheid. En uit dichtbij meegemaakt.
    Ik vind het rond uit belachelijk dat de pleegzorg werker gewoon blunt zeg dat eigen lijk geen nut heeft. Een kind laten diagnoseren betekend idd dat ze niet ineens zal veranderen maar voor jullie om er leren mee om te gaan. En de juiste handvaten krijgen zodat jullie en zei de juiste hulp gaat krijgeb. Zolang je niet weet wat er "mankeert" waarom ze dit verdrag vertoon. Dan word hdt uiteindelijk 1 grote puinhoop. Ik heb rond uit respect voor jullie. En ik hoop echt dat het snel de goeie kant op gaat Ik weet niet precies hoe het werkt in pleegzorg maar ik neem aan dat je wel ergens terecht kan bij iemand hoger op. En misschien een raar idee maar als je het nou eens opneemt haar gedrag? En dat laat zien aan hun? Misschien denken ze dat het allemaal wel mee valt. En dit spreek ik uit ervaring.
    Nogmaals sorry voor het inbreken.
     
    Manolito vindt dit leuk.
  4. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Ze is in 2017 diagnostisch onderzocht.
    Daar kwam een lijst aan diagnoses uit.
    We kregen aansluitende therapie en dat werkt goed.
    Die handvatten gebeuren we ook dagelijks.
    Wij willen ook graag dat zij onderzocht wordt op FAS.
    Haar zus heeft dit ook.
    En wij roepen dit al jaren.
    Dit is echter steeds afgeketst door pleegzorg.
    Heel frustrerend.
    Wij willen graag ontlasting in de vorm van professionele opvang 1 middag in de week en 1 weekend per maand.
    Puur om onszelf weer op te kunnen laden.
    Zoals je wellicht gelezen hebt kunnen wij ook niet met haar op vakantie.
    Gisteren is ze bij mn schoonvader weggelopen omdat ze haar zin niet kreeg en 2 uren zoek geweest.
    Het is echt niet zomaar een kind met lastig gedrag, helaas.
    En daar willen wij passende, professionele hulp bij.
    Ik ben wel pleegouder maar geen psycholoog..
     
  5. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113

    Deze diagnoses vind pleegzorg trouwens niet voldoende ernstig om een aanvullende vergoeding oid toe te kennen..
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het echt belachelijk. Ik ken een pleegkindje met ook veel issues en de pleegouders krijgen nu ook extra vergoeding, zodat ze meer kunnen bieden.
     
  7. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Niet voldoende genoeg. Wat een was lijst meid. Ik heb er geen woorden voor dat pleegzorg zo met jullie omgaat. Je zou toch verwachten dat pleegzorg de aller beste zorg aan de kinderen wil geven en aan de pleegouders. En het idee van de zorgboerderij afketsen. Mijn neefje heeft een aangeboren hersenletsel. Is nu 16 kan zeer agressief zijn. Gedrag redelijk onvoorspelbaar noem maar op. Heeft het verstand van een 6 jarige ongeveer en nu met de hormonen van een 16 jarige. Hij ging 1x in de maand een weekend naar zo'n zorgboerderij. En dat was echt geweldig hij groeide en me tante had rust. Snap niet waarom ze dat geen goed idee vinden. Wat willen ze uiteindelijk dat jullie breken? Ik zou proberen het nogmaals aan te kaarten. Ik wil je toch even een dikke knuffel geven
     
    Manolito vindt dit leuk.
  8. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Thnx
     

Deel Deze Pagina