Hallo allemaal, Morgen hebben wij een picknick en wij zouden zorgen voor de taart. Nu wil ik iets origineels maken, dus niet standaard kwarktaart of appeltaart. Ingredienten maken niet uit want ik moet nog boodschappen doen. Heeft iemand een idee voor een taart en het liefst met recept? ( En liever niet al te moeilijk of lang werk) Groetjes!
Misschien is een monchoutaart of een chocoladetaart een idee?? Of van die kleine muffins,die kun je ook in allerlei smaken varieren. Van al deze taarten kun je kant en klare bakmixen kopen waar de gebruiksaanwijzing op staat.Handig en simpel toch?? Veel plezier morgen!
Mijn favoriet: chocolade cheesecake met caramel. Is wel iets meer werk dan een appeltaart, en niet bepaald geschikt voor als je aan het lijnen bent, maar o zo lekker. Recept. Of banoffee pie. Is vrij makkelijk en valt altijd in de smaak. Recept.
Rabarber taart. Ik hou echt van rabarbertaart (heb hem gisteren zelf nog gemaakt) Als je het recept wil, dan hoor ik het wel.
Chocolade taart bakken, besmeren met creme fraiche of sour cream (zelf kiezen naar smaak) en rijkelijk belegen met bosvruchten... Oh maak me gek
Rabarber vind ik echt heel smerig Maar wel bedankt voor het idee. Chocolade taart mt bosvruchten is ook wel een leuk en origineel idee...Denk dat ik daar maar eens aan bezig ga! Bedankt allemaalvoor de tips
Hoeveel tijd wil je eraan besteden? Moet hij ook geschikt zijn voor kinderen? Oh zie nu dat je al gepost hebt. Jame Oliver heeft een lekker recept hiervoor, even kijken of ik dat online kan vinden.
Klinkt interessant, maar ik kan uit het recept niet opmaken hoeveel je van alles nodig hebt. Weet jij dat toevallig?
Alle ideeen zijn nog welkom hoor En anders voor een volgende keer. Hoeft niet perse geschikt te zijn voor kinderen Qua tijd, max een uur
Recept Hartige Rijsttaart Met Gerookte Kip En Prei op Smulweb.nl Ik doe er altijd wel meer nootmuskaat e.d. op. Vaak nog tomaatjes. Echt even goed proeven of het naar je smaak is. Dit is altijd een topper op feestjes of als ik vrienden te eten krijg.
<LI class="first tag">Gebak <LI class=tag>Vegetarisch Frans Ingrediënten <LI class=ingredient>225 g bloem <LI class=ingredient>1 theelepel (5 ml) bakpoeder <LI class=ingredient>50 g fijne kristalsuiker <LI class=ingredient>25 g zachte, ongezouten boter <LI class=ingredient>1 ei <LI class=ingredient>3 eetlepels (45 ml) volle melk <LI class="ingr_head ingr_head_spaced">voor de vulling <LI class=ingredient>725 g kwark <LI class=ingredient>150 g fijne kristalsuiker <LI class=ingredient>4 eieren, gesplitst <LI class=ingredient>50 g maïzena (of aardappelmeel) <LI class=ingredient>3 eetlepels (45 ml) citroensap <LI class=ingredient>1 theelepel (5 ml) vanille-extract 250 ml slagroom, geklopt tot de room in zachte pieken blijft staan Bereiden Verhit de oven tot 170 °C / gasovenstand 3. Als je vormen van folie gebruikt, zet de ene dan in de andere - om wat meer stevigheid te hebben wanneer je later de ongebakken kwarktaart naar de oven moet overbrengen - en schuif een bakplaat in de oven om ze op te zetten. Doe voor de taartbodem bloem en bakpoeder in de kom van een keukenmachine, samen met de kristalsuiker, de zachte boter en het ei. Giet terwijl de machine loopt de melk door de vulopening en zet de machine stop wanneer het mengsel samen begint te klonteren. Als je dit met de hand wilt doen, strooi de bloem dan in een kom, wrijf de boter er met je vingertoppen door en klop er dan met een houten lepel de andere ingrediënten door. Doe het mengsel over in een folievorm of in de met folie beklede bakvorm. Gebruik de bolle kant van een lepel of druk het mengsel met je vingers in de vorm tot een zo gelijkmatig mogelijke laag. Zet de vorm 10 minuten in de oven. Laat het baksel iets afkoelen voordat je het kwarkmengsel erin doet. Doe voor de vulling de kwark in een kom en klop er eerst de suiker en dan de eidooiers door. Klop er de maïzena (of het aardappelmeel, dat is de meest ouderwetse en authentieke keus, maar qua smaak voegt het in wezen niets toe) door, gevolgd door het citroensap, vanille-extract en ½ theelepel zout. Spatel er ten slotte de geklopte slagroom door. Klop in een andere kom de eiwitten tot het schuim in zachte pieken blijft staan en roer een soepopscheplepel ervan door het kwarkmengsel. Spatel er dan de rest van het eiwit in 3-4 porties door. Schep de vulling in de bakvorm met de deegbodem en zet die dan voorzichtig in de oven. Na 1 uur moet de taart aan de bovenkant gestold zijn en hier en daar lichte schroeiplekken vertonen, al voelt het niet aan alsof de taart vanbinnen helemaal gaar is. Heerlijk. Zet de taart, in de vorm, op een metalen rek om af te koelen en wees erop voorbereid dat hij in die tijd waarschijnlijk barsten gaat vertonen. Beschouw dat maar als teken van authenticiteit. Dek de kwarktaart af en laat hem 24 uur in de koelkast staan voordat je hem serveert. Extra benodigd 2 foliebakvormen of 1 met folie beklede bakvorm van ongeveer 30x20x5 cm, keukenmachine
Heb even wat gecopieerd. Deze is ook heel lekker. Is een beetje een lap tekst maar heel goed te doen.
Okidoki Benodigdheden: -200 gr roomboter -225 gr suiker -zakje vanillesuiker -400 gr rabarber -3 eieren -50 ml karnemelk -200 gr zelfrijzend bakmeel (gezeefd) Je doet de roomboter met 200 gr suiker, de vanillesuiker en een halve theeleper zout in een kom. Met een mixer klop je dit zacht/schuimig. Vervolgens voeg je een voor een de eieren toe (je moet pas het volgende ei toevoegen als het vorige ei helemaal in het beslag is opgenomen. Vervolgens voeg je de karnemelk toe (don't worry als je niet van karnemelk houdt, je proef het echt niet). Vervolgens spatel je het zelfrijzend bakmeel door het beslag en doe je het beslag in een ingevette taartvorm. Je maakt de rabarber schoon en halveer deze in de lengte. Vervolgens druk je de rabarber in het beslag (niet helemaal erin drukken). Daarna doe je de rest van de suiker over de taart heen. Je doet de taart in een voor verwarmde over van 160 graden 50-55 minuten lang. Mijn over kan niet op 160 graden, maar ik doe hem eigenlijk altijd op 150 graden en dan 55 minuten en dan komt hij er altijd goed uit. Officieel moet je hem voor het opeten nog bestrooien met poedersuiker, maar ik laat het altijd afhangen van de zuurte van de rabarber.
quesillo, heeeeeeeeerlijk, is niet echt een taart meer puddingachtig maar heeft de stevigheid van een kwarktaart en mieeeeeerzoet.(antilliaans) de bereiding is niet zo lang alleen het "bakken" duurt zon 4 uur
Variant op de appeltaart; appel-noten- stroopwafeltaart! Erg lekker en niet veel meer tijd dan een gewone appeltaart.
Of appeltaart met banketbakkersroom Erg lekker! Ingrediënten DEEG: 250 gram zelfrijzend bakmeel 250 gram witte basterdsuiker 100 gram boter 1 ei 1 zakje vanillesuiker snufje zout VULLING: 4 appels 100 gram rozijnen kaneel vanillesuiker BANKETBAKKERSROOM: 2 eierdooiers 2 zakjes vanillesuiker 40 gram kristalsuiker 25 gram bloem 1/4 liter melk Bereidingswijze Verwarm de oven voor op 200 graden. Wel de rozijnen in een schaaltje warm water. Schil de appels en snijd ze in kleine stukjes. Doe ze in een kom en strooi de vanillesuiker en kaneel erover. Laat dit even staan. Meng voor de room de 2 eierdooiers, 2 zakjes vanillesuiker, kristalsuiker en bloem met een klein scheutje melk. Roer dit goed door elkaar. Breng de rest van de melk aan de kook. Roer van het vuur af het mengsel van de eierdooiers erdoor. Roer dit goed en breng het weer aan de kook. Zorg dat het niet gaat klonteren. Laat het afkoelen. Meng het zelfrijzend bakmeel, de basterdsuiker, 1 zakje vanillesuiker, zout en ei in een grote beslagkom door elkaar. Voeg de boter toe en snijd de boter (in de beslagkom) met 2 messen in kleine stukjes, net zolang tot alle boter goed verdeeld is en er kleine brokjes meel ontstaan. Vet een taartvorm in met boter. Verdeel 2/3 van het deeg over de taartvorm. Verdeel het goed over de bodem en zorg dat er ook een randje ontstaat. Giet de room over het deeg. Strooi de appelvulling erover. Strooi als laatste het resterende deeg erover. Bak de taart in 1 uur gaar op stand 4-5, 200 graden, tot de taart bruin is.