hallo, ik heb misschien een hele rare vraag. in mijn zwangerschap 2 jaar geleden ben ik ontslagen geworden (was toen 5 weken zwanger) ik heb toen geen uitkering aangevraagd (dacht dat ik die niet kreeg vanwege zwangerschap) nu ben ik al een geruime tijd bezig via het uwv dat ik wil werken en leren maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd. niemand kan me een duidelijk antwoord geven of wil me helpen. het is zo erg dat er niet meer gereageerd word op mijn mails. weten jullie wat ik hier aan kan doen want wil wel heel graag werken. groetjes magda24
Beste Magda24, Je geeft aan dat je via UWV wilt leren en werken. Uit je bericht kan ik niet opmaken wat je huidige situatie is. Heb je op dit moment een uitkering van UWV? Als dit het geval is dan kom je misschien in aanmerking voor een leer-werktraject. Actuele informatie over Leren en Werken vind je hier http://bit.ly/1eJaWK4 Met vriendelijke groet, Doménique UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
hallo domenique, nee ik krijg helemaal niks geen uitkering niks. ook niet van de gemeente we moeten het gewoon doen van de loon van mijn man. mvg magda24
Beste Magda24, Je geeft aan dat je geen uitkering ontvangt van UWV of je gemeente. UWV kan je in deze situatie geen financiele ondersteuning bieden bij een leer- werktraject. Via de link die Doménique je gaf in het eerdere antwoord kun je meer informatie vinden over leer- werktrajecten. Klik daarvoor even op het woord leerwerkloketten. Het is bij dit soort trajecten niet altijd nodig dat je een uitkering ontvangt. Dan ga je vanaf het begin een leerlingensalaris ontvangen en de werkgever de betaalt de opleiding. Ik wens je veel succes bij het vinden van een leer- werkbaan. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare