mededonoren op dit Zwangerschapspagina?

Discussie in 'Donorschap' gestart door Happy91, 13 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik wil dus gaan starten hiermee, maar ik moet even kijken hoe zo’n traject gaat. Geen ervaring mee. Maar wil liefst ook aan een stel gerichte donatie doen ofzo, zo’n bank is dan toch minder ‘aantrekkelijk’ ofzo.
     
  2. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wat super goed zeg! Ik had het ook graag gewild, maar ik mag niet. Ik ben drager van het SMN1gen, ofwel SMA (progressieve spierziekte).
     
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Wat lief dat je dat wil gaan doen ♡.
    Ik ben zelf draagmoeder geweest met gebruik van mijn eigen eicel voor bekenden.
     
    Madelie, Fissie, zwaaistaart en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Wauw wat bijzonder. Misschien een erg persoonlijke vraag maar was dat niet ontzettend moeilijk?
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Dat mag je vragen hoor :). En nee, dat was niet moeilijk. Maar dat stukje heb je als t goed is ook al vantevoren overdacht en zo een bepaalde mindset gecreëerd. Ik ging dus de zwangerschap al volledig op die manier in.
    Voor mij voelde op het op deze manier goed, het kindje (inmiddels 4) en ik zijn ook nog in elkaars leven. Ik had het zelf juist weer niet zomaar gekunnen als ik wist dat er misschien ergens een kind van mij zou zijn en we niet van elkaar op de hoogte zijn, of althans niet in het opgroeiende leven bekend. En dat kunnen anderen dan weer wel :). Fijn dat er zo mensen ieder op hun eigen manier een ander kunnen helpen.
     
  6. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ik vind het echt super dat je dat gedaan heb voor die mensen. Echt respect
    Zelf zou ik denk ik alleen voor mijn zus draagmoeder/ eiceldonor kunnen zijn... Lijkt mij heel moeilijk voor een onbekend persoon inderdaad.
     
  7. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb altijd gezegd dit te willen doen. Wel een twijfel gehad achteraf omdat ik de punctie voor ons eigen traject als heel heftig heb ervaren.
    Hier bij tp ook weer even over gehad en tegenwoordig biedt ons zkh daar wel opties in dus als onze wens compleet is gaan we die stap zetten.
    Ook over draagmoederschap wel gesproken maar na mijn ks is dat lastiger geworden. Dat zou ik alleen nog doen als iemand dicht bij me dat nodig zou hebben. Misschien als mijn 2e bevalling beter mag verlopen dat ik daar nog anders over zou denken maar voor nu even niet.

    Overgebleven cryos doneren vind ik dan weer een stap te ver denk ik. Dat zijn dan weer echt onze kinderen.
     
  8. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Ik heb het gedaan, nadat mijn eigen gezin voltooid was. Er is een kindje uit geboren. Ontzettend mooi om te zien wat een geluk dat kleine celletje heeft gebracht.

    Aan de behandeling en begeleiding zelf heb ik een heel goed gevoel over gehouden. Via PM wil ik de gegevens over de arts best delen.
     
    Madelie en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb dankzij zo’n engel kinderen mogen krijgen :)
    Als je vragen hebt van de andere kant dus mag je ze altijd stellen.
     

Deel Deze Pagina