tepelcreme?

Discussion in 'Borstvoeding' started by moonmama, Aug 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moonmama

moonmama Actief lid

Aug 4, 2013
    469
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

ik krijg tips om me heen om alvast een tepelcreme aan te schaffen en zelfs alvast te smeren zodat mijn tepels eraan gaan wennen ofzoiets haha.

enkel heb ik nu 2 verschillende merken gehoord en weet zelf dus niet welke ik het beste kan halen.
    welke creme heeft bij jullie erg geholpen tegen kloven en dergelijke.

wil me zo goed mogelijk voorbereiden voor de kleine wanneer ze er is.

mvg

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    Hoi,

Je tepels voorbereiden hoeft echt niet hoor. Wanneer de kleine er is kun je het beste smeren met iets met lanoline, bijv. purelan van medela. Zelf heb ik Balsem van de Groene Vrouw, erg fijn spul en ook te gebruiken voor de babybilletjes. (Eigenwijs in Voeding en Gezondheid Balsem! Billetjes- & Tepelverzorging)

Ik heb geen ervaring met kloven, maar in het begin wel eens gesmeerd als het wat gevoelig was.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Voorbereiden is geloof ik niet nodig...maarre een kennis van me 'harde' haar tepels voor de bevalling met een schuurpapiertje.... omg

Ikzelf heb spruw en kloven gehad. Tepelcreme op basis van wolvet, lanoline is fijn. Bijvoorbeeld van medela. Het spul is wel erg stug en als je zeer pijnlijke tepels hebt vond ik t niet zo prettig smeren. Ik heb toen een potje nipplbutter van earth mama gekocht ( gewoon bij de dio drogist) dit is zachter en ik vond ditzelf prettiger. Je kunt deze butter ook voor schrale plekjes gebruiken, maar dat kan met de wolvet creme ook.....

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    Ik kreeg van mijn lk de tip om de tube tijdens het voeden vast een beetke op te warmen (onder je armen, tussen je benen, in je broekzak), dan smeert t veel makkelijker

5. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

Jan 23, 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik lanoshil ( schrijf het vast verkeerd, paarse tube) lanoline 100%. Hoeft tijdens bv ook niet afgeveegd te worden super tegen kloven.

Ik raad het nu iedereen aan want ben zo gelukkig met dat spul!
    Overigens hier te koop bij de DA, hele kleine tube is hier ongeveer 8 euro maar heb er wel 2 maand mee gedaan dus vind ik het erg meevallen, grote tube voor 15euro

een kleine erwt tussen vingers even opwarmen dan word het een soort van vloeibaar.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Ik heb nergens mee gesmeerd van te voren, maar toen ik in het begin wat kloofjes had heb ik bephanten gebruikt. Werkt erg goed en hoef je ook niet weg te vegen voor het voeden.

7. moonmama

moonmama Actief lid

Aug 4, 2013
    469
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de antwoorden dames.
    goed om te weten dat ik de creme ff moet opwarmen zodat het makkelijker smeerbaar is.

Share This Page