Hoi, A.s. Vrijdag ga ik een avondje weg zonder de kleine,het is de eerste avond sinds zijn geboorte (4 weken geleden.Nu vraag ik me af:hoe kan ik het beste kolven,wil vandaag beginnen met kolven voor die avond.dus ik heb vandaag,morgen en vrijdag overdag nog. Moet ik bijv. tussen elke voeding door kolven? Hoopm dat iemand me kan adviseren.. Liefs
Ik las op voedingscentrum dat je het beste kan kolven direct na de ochtendvoeding. Dan zit er vaak nog redelijk wat melk in. Als je te kort op de volgende voeding kolft heb je kans dat je te weinig aan kan bieden. Succes!
Naast wat hierboven staat (kiezen om na 1 voeding te kolven) er ook voor kiezen om die dagen die je nu hebt na elke voeding even te kolven. Verder zou je er ook voor kunnen kiezen om ong 1 uur na een voeding te gaan kolven. Denk dat je even moet kijken naar wat voor jou handig is. Overigens kan het best zijn dat je bijv 20-30cc kolft, dat is niet weinig, dat is erg goed juist! Je voeding is immers afgesteld op de vraag van je kindje, dus is het heel normaal dat je borsten meteen na een voeding soort van 'leeg' zijn, dat wat je nog kolft is enkel goed voor je voorraadje. Succes, hoop dat je me snapt want geloof dat ik wat in mn hoofd zit niet goed hier krijg...haha. Liefs, Hanneke!
Ik denk dat het dan handig is om morgen en vrijdag na de ochtendvoeding te. Kolven,want dan neemt ie niet altijd beide borsten,en dus tussendoor dan een uur na elke voeding,en idd alle beetjes helpen..het gaat om ongeveer 6 uurtjes dat ik weg ben,dus moet wel lukken dan denk ik, dat houdt in ongeveer 3,misschien 4 voedingen..