Hallo, Wie is er bekend met de flesjes van Medela Calma? Ik wil straks borstvoeding gaan geven en ook gaan kolven, zodat mijn vriend ook kan voeden. Nu zijn de flesjes van Medela Calma zo ontworpen dat het voor het kindje heel erg op het krijgen van borstvoeding lijkt, maar ik vraag me af of ze ook geschikt zijn voor gewone flesvoeding? Ik wil er graag een paar kopen, maar voor het geval de borstvoeding niet wil lukken wil ik ze voor de flesvoeding kunnen gebruiken. Iemand hier ervaring mee? Groetjes, Minnie
Wij hebben de Medela flesjes ook gebruikt voor flesvoeding. De Calma is een speen die je op het flesje zet, maar Medela heeft ook normale kersspeentjes. Dus als je 1 Calma speen hebt en meerdere flesjes, kun je de flesjes sowieso nog gebruiken. Bij ons werkte de Calma speen niet, ze snapte hem niet, maar dat zal per kindje verschillen.
De Calma fles werkt alleen als een kindje helemaal gewend is aan borstvoeding. Bij een normale speen zuigt een kindje en komt er meteen drinken uit. Bij borstvoeding moet een kindje eerst aanhappen, een vacuum maken zodat de melk op gang komt en dan gaan ze rustig zuigen omdat ze dat vacuum hebben. Een flesvoedingskindje kan dat niet. De calma werkt precies op die manier ze moeten eerst dat vacuum pakken voordat er melk doo de speen komt. Zodra het kindje stopt met drinken en het vacuum los laat komt er geen druppel meer uit de fles. De fles wordt ook pas geadviseerd als een kindje gewend is aan de borst dus gemiddeld na 4 weken pas te gebruiken
Geen ervaring met de calma maar ik gebruik tommee tippee flesjes (oa bij kruidvat en babydump te verkrijgen). Die zijn ook speciaal ontwikkeld om de natuur zoveel mogelijk na te bootsen en hier gaat dat fantastisch. Nooit verwarring gehad en ze drinkt beide zonder problemen!
Als je de Calma gaat gebruiken om enkel fles te geven, schiet het zijn doel een beetje voorbij. Maar je gaat eerst uit van borstvoeding, vervolgens gekolfde flesjes geven, en dan is de Calma een goeie keuze wat mij betreft. Ik heb ze zelf in gebruik en ben er heel tevreden over. Door omstandigheden, moest dochterlief plots op 4w een voeding uit de fles drinken, en ze snapte het meteen. Zoals hierboven aangegeven, bestaan er ook gewone (overigens ook een stuk goedkopere) speentjes voor de flesjes van Medela. Wanneer je stopt met borst is dat nog een budgetvriendelijke oplossing, moest Calma en kunstvoeding niet samengaan. Specifiek met het drinken van kunstvoeding met de Calma heb ik geen ervaring. Het lijkt mij dat dat wel gaat, de catch zit hem meer in het techniekje dat een flessenkind vlug verleert (zelfs al dronk het eerst borst). Ik wil je vooral véél succes wensen met de borstvoeding, en ik hoop met je mee dat het gaat lukken!