babyproof "boodschappen"auto

Discussion in 'De babyuitzet' started by douglas84, Jul 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Mijn zusje is op zoek naar een compacte auto voor haar (toekomstige) baby en zoontje van 4. Moet dus een kinderwagen, MC en kinderzitje in passen. Jullie tips voor leuke kleine autootjes waar wel een kinderwagen in de achterbak past?
    Manlief hoeft niet mee er in want ze hebben ook een grote auto voor de lange trips!Is dus vooral een stadsautootje of voor max een uurtje rijden!

2. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

May 28, 2011
    1,008
    2
    0
    Ik zou haar laten kijken waar de kinderwagen in de achterklep past want een maxi cosi en kinderstoel past in elke auto, ook in kleine.
    Kleinere auto's hebben natuurlijk niet vaak een grote achterklep maar als het onderstel plus zitting van de kinderwagen erin past, dan ben je al klaar. Kinderwagenbak past in bijna geen enkele kleine auto erbij maar die zou dan evt op de bijrijderstoel passen of anders de maxi cosi op het onderstel plaatsen, kan de bak thuis blijven.
    Wij hadden een seat arosa toen zoon geboren werd, ging prima.
    Heeft geen achterdeuren maar wel " easy access" waardoor het toch heel makkelijk is een kind op de achterbank te plaatsen.
    De kleinste modellen van citroen en toyota hebben volgens mij wel een achterdeur, of zijn er in ieder geval mee leverbaar.

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    het wordt wel een 2e hands(ivm prijs) en het liefst wil ze wel 5 deurs

4. Annamij

Annamij Nieuw lid

Jun 27, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder en zusje hebben allebei een aygo 5deurs dus je kan makkelijk bij je kinderen. persoonlijk vindt ik het een fijn autotje en mochten wij een 2de nodig hebben zouden wij voor deze gaan. onderstel past ook wel achterin. maar je bak? dat wordt misschien wat lastiger. maar idd als je die op de bijrijders stoel zet of je mc gebruik ben je er ook. en anders een vw golf net iets groter ook 5deurs en volgens mij past daar wel een volledige wagen achter in. Peugot ook wel.
    Succes.

5. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    uhhm ik heb zelf een fiat stilo maar valt geloof ik niet echt onder kleine auto;)

Ik heb ook een Twingo gehad die zijn echt super handig want je kan de achterbank verstellen, is er geloof ik alleen 3 deurs:( verder misschien een clio zijn ook lekker ruim.

Ik vind het vooral met Renault dat je veeeel luxe krijgt voor niet heel veel geld:p (al vind ik geen enkele auto goedkoop;))

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Het ligt er ook net aan wat voor kinderwagen je hebt.
    Ik heb een chevrolet matiz, ook een 5 deurs autotje, en de bugaboo past perfect in de kofferbak.

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Misschien een opel Corsa 5-deurs (wel modellen vanaf 1996 of nieuwer nemen i.v.m. roestproblemen)..

8. judithvdc

judithvdc Bekend lid

Dec 1, 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik had voor mijn huidige auto ook een Opel Corsa. De achterbak daarvan is nog behoorlijk ruim. Ruimer dan de achterbak van een Renault Clio iig. Vond het ee hele fijne auto.

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    vw golf is in principe te groot voor haar, je zit dan met de wegenbelasting ook alweer duurder. maar er zitten idd al goede tips tussen!

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben het nieuwe model fiat panda. Past prima, overigens wel de kinderwagen (MC Mura 4) hier speciaal op uitgezocht. Ik weet niet hoe deze qua 2e hands prijs zit (nieuw gekocht 2 jaar geleden). Voor wegenbelasting zijn wij ongeveer 200 euro per jaar kwijt. Stel ze zou een hele nieuwe nu kopen, dan valt ie buiten de wegenbelasting.

11. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,625
    113
    Wij hebben een 5-deurs Toyota Aygo en een Peugeot 107 (is in principe dezelfde auto, van binnen identiek, alleen een iets ander jasje) en dat gaat prima. Onderstel past in de kofferbak, En de wandelwagenbak gaat op de (evt deels neergeklapte) achterbank. Maxi Cosi staat daarnaast, of op de passagiersstoel. 't is niet ruim, en aan een autovakantie naar Zuid-Spanje met het hele gezin zal ik me niet wagen, maar gewoon als vervoermiddel is het prima te doen.

12. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Hier een Citroen C1 en past met gemak een kinderwagen achterin, maar dan wel een waar de wielen vanaf kunnen. Wanneer wij de achterwielen eraf halen (en het voorwiel laten zitten) past het onderstel inclusief wagenbak achterin de kofferbak zonder dat het echt klemt. Verder de maxicosi met gemak op de achterbank, zitje durf ik niet te zeggen want die hebben we nog niet maar ik neem aan dat die er gewoon nog naast past :)

13. lenka

lenka Bekend lid

Aug 13, 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    in mijn mercedes A klasse past ook alles perfect in, en het voordeel is dat hij hoger is dus dat je je niet echt moet bukken om de gordels vast te doen. Ook kun je de airbag aan pasagierskant manueel aan en uit zetten zodat je eventueel je mc vooraan kunt zetten zodat je nog een beetje contact hebt met je kindje.

14. Soofje

Soofje Actief lid

Apr 6, 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    ik heb de kia picanto. hier past geen onderstel in (van de buzz) en dus kopen wij er een buggy bij, waar ik de maxicosi op kan klikken.

15. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier een fiat Panda, en dat past allemaal prima

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik rij een Toyota Aygo. Een iets luxere versie als de standaard (comfort navigator). Deze is wegenbelastingvrij en heeft op de achterbank 2 aansluitpunten voor een isofix zitje. Een onderstel past wel achterin en voor de wandelwagenbak kun je eventueel de bijrijdersstoel gebruiken. Of gewoon een maxicosi op je onderstel. Ik heb zelf (nog) geen kindjes, maar heb deze auto er wel op uitgezocht. Ook wij hebben een 2e grotere auto voor de lange ritten, dus de Aygo er bij is een prima oplossing! Volgens mij heb je nu een inruilactie op de Aygo. Misschien het informeren waard!

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou het altijd zelf proberen, voor ze besluit iets te kopen.
    Als je lange benen hebt, en de stoel dus vrij ver naar achter zet, kan het zomaar zijn dat de maxicosi er niet meer lekker achter past.

Ik heb zelf een tijdje Aygo gereden, fijn klein autootje wat meestal wel groot genoeg zal zijn (behalve met kinderwagen én uitgebreide weekendboodschappen, daarvoor zou ik dan toch een grotere kofferbak willen), maar moest de mc echt achter de bijrijdersstoel zetten omdat hij niet achter mijn stoel kon. zoonlief in z'n groep I/II/III stoel zat ook niet echt lekker achter mijn stoel, maar voor korte stukjes kon het wel.

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hmmm, toen ik de titel van het topic las dacht ik meteen aan onze auto, een Citroën Berlingo ;).

Maar het moet een compactje zijn, dus.. Al is de Berlingo nu ook weer niet zoooo enorm, maar wel heel erg handig met 2 kids.

Plaats zat voor kinderwagen en je boodschappen! Vanachter zijn het schuifdeuren, dus ook makkelijk in de stad en je moet je ook niet bukken.

Kleiner autotje, peugeot 206 of 207?

Succes in ieder geval!

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Niet heel klein, maar wel heel praktisch: Suzuki Swift.

20. Bika

Bika Niet meer actief

Hier ook een 107 gekocht voor dit doel. Past allemaal prima er in, airbag voor is uit te zetten. C1 en Aygo zijn idd hetzelfde, dus die passen ook prima.

(nog) geen wegenbelasting en 27 euro all risk verzekerd (inshared) en rij ongeveer 600 km op 1 tank a 50 euro.

Share This Page