snachts water aanbieden ipv borst?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door baby001, 23 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Dl van 10.5 mnd slaapt nog niet door...opzich is dat oke maar ze slaapt alleen maar verder als ze bij mij aan de borst is geweest. Dat willen we eigenlijk een beetje doorbreken.

Wie heeft er ervaring met het aanbieden van water snachts? Wat was het resultaat?

Gr baby001

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Hier zorgde het alleen maar voor een gefrustreerd meisje, het was makkelijker om haar 5 minuutjes te laten drinken en weer terug te leggen. Als mijn man wat water gaf, wilde ze daarna toch niet slapen.
    Daarbij accepteerde ze van mij geen water en moest ik dus mijn man die de volgende dag weer aan het werk moest continu uit bed sturen.
    Lotte is rond 1 jaar vanzelf gaan doorslapen, heb me daar niet zo druk om gemaakt. Tijdje terug wilde ze 's nachts ineen weer voeding, dat duurde een weekje en sindsdien slaapt ze weer gewoon door.

3. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik gok er ook op dat dat gaat gebeuren.. van een speen word ze namelijk ook woedend. Zelf vind ik het lastig dat de dag nooit op dezelfde tijd begint (qua voeding zeg maar)

Ik merk dat de nachten me onderhand opbreken (soms komt ze elk 1.5/2 uur... en ik word er niet echt heel blij van.
    Eerder maakte ik me nooit druk of ze snel zou gaan doorslapen of niet...maar onderhand ga ik toch wel twijfelen

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ging dat toen niet en eerlijk gezegd vond ik het ook makkelijker om ze even aan te leggen, waarna ze zo weer verder gingen slapen.

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Slaap je trouwens samen of ligt ze op haar eigen kamer?

6. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef al een tijdje soms water 's nachts (ze is nu 14 maanden). Zeker op warme dagen heeft mijn dochter dan vaak echt dorst, dan klokt ze zo een halve (of zelfs hele) fles naar binnen. Soms is het ook geen dorst maar wil ze echt een slokje melk, ook prima. Ik kan niet zeggen dat het heel veel geholpen heeft met doorslapen, dat is de afgelopen maanden wel veel beter geworden maar ze wordt af en toe dus nog wel wakker. Wel is het zo dat ik gewoon minder melk paraat heb, dus als ze 's nachts echt dorst heeft is een fles water wel nodig. Ik heb een flesje klaarstaan op mijn nachtkastje, als ze wakker wordt hoef ik alleen even naar de kraan te lopen dus het is ook niet zoveel gedoe. Je kan natuurlijk altijd even proberen hoe ze erop reageert, als ze geen water wil, dan hoeft het natuurlijk ook niet.

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ze slaapt op haar eigen kamer. Ze slaapt daar veel beter dan bij ons (lichte slaapster)

Het verbaasd me dat er zoveel kindere om me heen doorslapen en ik regelmatig te horen krijg dat ik haar niet moet aanleggen... dat ze daaraan gaat wennen... aan de ene kant weet ik heel goed dat doorslapen met de tijd wel komt maar door zulke opmerkinge ga je dan toch twijfelen of het wel oke is wat je doet.

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Heeft je kindje een speen? Ik ben onze zoon rond 9 een speentje gaan geven en toen is hij gaan doorslapen. Hij nam toen nl vaak 3 slokken, dus veel honger had hij niet ;)

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Wat ik hier vooral lees is dat veel kindjes snachts nog drinken.
    En doorslapen meestal niet gebeurden het eerste jaar (op een enkeling na)
    Hier thuis is dat niet anders.hier nog regelmatig rond een uur of 5 nog een voeding en rond 2 uur word ze standaard wakker, dorst heeft ze dan niet meer maar troosten is altijd nodig.
    Ook de oudste (bijna 3 1/2) word nog wel eens wakker,is dan haar knuffel kwijt of heeft dorst,een nachtmerrie gehad ect.

Ik merk dat ouders vaak zeggen dat hun kind doorslaapt maar dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn.dat ze bijvoorbeeld geen fles of borst meer krijgen maar wel ff hun speen/knuffel nodig hebben of dat ze zelf snachts een beker/of fles kunnen pakken om te drinken.

10. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Mn dochter heeft geen speen...ziet dat dinh meer als een speelgoedje :) snachts word ze kwaad als we die geven.
    Vannacht sliep ze ineens van 20.00-03.00! Wist niet wat me overkwam! Dit zal vast niet nog een keer voorkomen dus heb er maar van genoten :)
    Dus om 0300 voeding gehad en om 0530..

11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik vond even aanleggen veel makkelijker, zo weer in slaap. Met water geven was dat lastiger.
    Zoveel kindjes slapen niet door. En dat je omgeving zegt dat ze eraan went. Tja dat herken ik, maar gaat ene oor in en andere uit. Daar geloof ik niet in. Iedere nacht een slok water kan ook een ritme worden denk ik dan maar.
    Succes!

12. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Mijn kids ook bv gegeven tot ongeveer 9 maanden sliepen niet door erna fles begonnen voor slapen en dan sliepen ze nog niet door heeft tot 3 jaar geduurd na 2 jaar deed ik er siroop met water in dat vonden ze ook prima

Me jongste os nu 5 maanden en slaapt ook maximaal 5 uurtjes aan een als ik geluk heb bou pech ik leg hem aan die 5 a 10 minuten slaapt die verder speentje werkt ook soms maar niet altijd hij ligt dan naast mi in ledikant ok pak hem meten als ik hem hoor dan word de rest ook niet wakker

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

's Nachts een fles met siroop en water :( Is dat niet ontzettend slecht voor de tandjes?

14. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Nou dat water is niks geworden haha :) nu proberen we eerst te troosten voordat ik haar aanleg..lukt dat niet, dan de borst. Vannacht heeft ze vijf uur achterelkaar geslapen :)

15. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Luister alsjeblieft naar je eigen gevoel! Anderen denken het altijd beter te weten.
    Gewoon de borst aanbieden als je dit zelf ook wil.

Deel Deze Pagina