Sinds 4 nachten is onze zoon zó onrustig s nachts! Rond 22 uur begint het en gaat tot een uur of 4 door. Vannacht ging het zo: 22 uur: drinken 24 uur: drinken 01.30: drinken 02:30: vieze poepluier, helemaal verschoont (wilde geen voeding) 03:30: drinken 06:00: huilen in zn slaap 07.30: drinken En met drinken bedoel ik s nachts de toeschietreflex 'wegdrinken' en dan sabbelen (10 keer zuigen, 1 keer slikje). Wat is dit? K Ben er best wel moe van eigenlijk Voorheen sliep hij beter, minimaal 5-6 uur achter elkaar en in de 12 uur dat hij op bed lag kwam hij 2 keer, een enkele keer 3 keer. Ik was er heel erg aan gewend, stond s morgens gewoon uitgerust op maar nu.... Van tandjes geen spoor, heb vakantie dus ben de hele dag bij hem, ga er niet elke dag op uit, geen koorts of andere ziekte verschijnselen, k weet het gewoon niet.... Iemand tips?
Ik denk dat het een fase is, het is hier hetzelfde, begon ook ongeveer met 5 maanden. Van doorslapen naar soms zelfs 4 of 5 keer per nacht drinken. Ik laat haar nu 's nachts vaak maar bij mij in bed liggen, kost minder energie dan steeds mijn bed maar weer uit. Het is nu een paar weken aan de gang, ik hoop dat het nu toch snel weer voorbij is..
Ben dus niet de enige k Dacht dat de 4 maanden sprong erg was, maar dat viel nog mee vergeleken met dit! Hoop niet dat het een paar weken duurt trouwens k Heb ook al gedacht om hem in bed te nemen maar wil dat eigenlijk niet. We hebben helemaal niet zo'n breed bed (1,40) en manlief is vaak nogal onrustig met draaien dus ben bang dat hij dan bovenop hem gaat liggen. Vooral ook omdat hij van zn gehuil en onrust niet eens wakker wordt... Hoe gaat het bij jullie overdag trouwens? Hier harstikke moe en dikke tranen gebruld. Nu ligt ie te kraaien in bed. Heeft vanaf 9 uur nog maar 3 kwartier geslapen tot nu toe
Hier duurt t al een maand echt vreselijk. Vannacht ga ik proberen niet steeds aan te leggen en dr maar even te laten mokken. De fles weigert ze dus ze heeft geen honger..
Ben je begonnen met bijvoeding? Bij mij begonnen daarna onrustige nachten. Dit gedrag sturen is moeilijk. Beter is om hierin mee te gaan en niet teveel erover piekeren. Het is een fase die weer voorbij gaat. Maar tis wel vermoeiend. Sterkte!
wat hier tijdens erg onrustige nachten nog wel eens werkt is man naar de logeerkamer en ik met zoontje in bed. slapen we allemaal rustiger omdat we ruimte hebben en zoontje geborgenheid. rest van de tijd gebruiken we een ikea-ledikant als cosleeper
Nee nog niet begonnen met bijvoeding, wat moet het dan wel niet worden t Is zeker vermoeiend, was juist zo blij dat ik me weer zo fit voelde, weer voor het eerst sinds ik zwanger raakte... Tweekids: Vannacht ging het redelijk (22 uur en 3 uur!) en toen hij om 3 uur goed gedronken had kwam hij om 5 uur weer. Wilde hem toen ook niet aanleggen maar bleef jengelen. Toen toch maar geprobeerd, en hij wilde niet eens drinken Als we even n aai over zn bol gaven begon hij te lachen en te kraaien. Om 6 uur toch nog eens geprobeerd, toen sliep hij na een paar slokken... Om 7 uur weer wakker, toen eruit met hem, om 8 uur gedronken en toen sliep hij tot half 11 (en ik ook) Madelein: ja ik heb hem ook ff in bed genomen, dat leek hij heerlijk te vinden, zoekt echt geborgenheid! Maar wij hebben geen logeerbed helaas. Hij ligt wel al vlak naast mij in zn eigen ledikant, zit een meter tussen. Maar dat is nog niet genoeg voor hem.
Ja dat is lekker maar 1 kind haha, de oudste stond om 6 uur weer paraat Hier 21:00 00:00 4:00 6:00 dus al beter als elke 1,5 uur. Ze weigert al een paar dagen overdag wel eten dan ook iniedergeval veel te weinig dus lijkt alsof ze t snachts in haalt ben bang dat dit het einde is vd bv periode Ach wel mooi 6 mnd volgehouden
Overdag lijken de voedingen hier soms ook wel op babyworstelen ; ik houd haar met mijn arm stevig tegen me aan en dan met mijn andere hand houd ik haar hoofd vast zodat ze haar hoofd niet kan draaien (doet ze nu graag: vastbijten en ineens omkijken, auw!). Het lijkt wel of de wereld ineens een heel stuk interessanter is dan mama's melk en inderdaad moet dat 's nachts ingehaald worden. Gelukkig zijn we de afgelopen nachten met 'maar' 1 voeding doorgekomen, dus ik hoop dat de fase binnenkort wel een beetje voorbij is. Als ik aan net werk ben gaat het met de fles niet veel beter overdag trouwens, dus dat is ook niet echt een oplossing.
Waarom zou dit het einde van de BV periode betekenen? Ze is nog maar 6 maanden, ze hoeft niet perse elke dag vast voedsel te eten. Zelfs maar 1 hapje fruit of groente per dag zou al prima zijn voor haar hoor Met kunstvoeding is het een ander verhaal, die kindjes moeten echt veel vast voedsel gaan eten omdat ze anders voedingsstoffen te kort komen. Borstvoeding blijft voor je dochtertje de vaste voedselbron, al het andere is alleen maar om te oefenen totdat ze 1 jaar oud is. Hier inmiddels ook een kindje (4,5 maand) dat van een prachtige 1 nachtvoeding naar 4-5 keer per nacht gaat. Vaak maar een paar slokjes, of gewoon verder slapen met de tepel in de mond zonder te drinken. Weer terug in haar bedje is het minimaal een uur kletsen, roepen, gilletjes oefenen, lachen om zichzelf, of toch nog even jengelen want tegen mama aan gedrukt was toch écht veel gezelliger Ik ga er gewoon in mee, heeft geen zin om mij er druk om te maken. Ze doet het toch wel, kan ik haar net zo goed geven wat ze wilt Het is een fase, het is een fase, het is een fase...
Er is meer ad hand. Dochtertje houdt vanaf dag 1 al geen vacuüm daardoor veel kramp. Al 7x een lactatiekundige gehad. Tongriem gekliefd en lipbandje gekliefd enzovoort. Ze gaat gewoon weigeren doordat ze buikpijn krijgt. Geloof me vanuit mn opleiding wel wat verstand van borstvoeding dus het is t beste . En ik ben trots op 6 maand borstvoeding inmiddels actief aan t afbouwen ook dmv saliethee.
En met weinig eten bedoelde ik weinig borstvoeding we zijn nog niet eens begonnen met hapjes en ook met flesvoeding kan je prima tot 6 mnd wachten met bijvoeden en is fv de hoofdvoeding tot 1 jaar
Ah okee, dan snap ik het Dan is het inderdaad heel knap dat je de 6 maanden hebt weten te halen! Je weet zeker dat het tongriempje en lipbandje voldoende ver is gekliefd? Bij ons was dat namelijk niet het geval en moest het een tweede keer gebeuren. De eerste keer veel verschil gemerkt, de tweede keer ging er een wereld voor ons open Ook ontzettend veel gehad aan bepaalde oefeningen die we moesten doen om ons meisje te helpen beter te zuigen, hebben jullie dat ook gehad? En de buikpijn komt ook niet door verborgen reflux ofzo? (hier ook namelijk). Echt jammer dat het je dochter niet goed lukt met de borstvoeding. Je zou er bijna full-time van gaan kolven Zeker nu ze 6 maanden is en niet veel voedingen per dag meer nodig heeft. Nog een extra 3-6 maanden en je kan de hele kunstvoeding omzeilen
Ik heb een periode fulltime gekolfd maar werd daar ook niet gelukkig van Nope geen verborgen reflux zelfs medicatie gebruikt. Aan de borst hoor je haar gewoon luchthappen. Tong en lip zinn geklievd door tineke de backer dus zeker goed gebeurd. Daarna nog 2 maal gecontroleerd en veel oefeningen gedaan t gaat gewoon echt niet . Ook is ze opgenomen als huilbaby. Inmiddels ben ik ook bijna droog dankzij de saliethee. T is goed zo wellicht bij een volgende meer geluk
O en ze dronk gerust nog 10 x op een dag ben t steeds uit gaan stellen iedereen zei na 3 mnd word t beter. Toen ja na 6 mnd wordt t beter nou echt niet gerust nog 3 nachtboedingen enkel vd borst niet vd voeding en overdag ook elke 2 / 3 uur drinken. ..
Ja, dan heb je inderdaad al heel veel geprobeerd. Hier ook gekliefd door Tineke, maar toen we onze vermoedens uitten dat het misschien niet goed zat zag ze bij controle ook meteen dat het inderdaad nog een keer moest. Hier word ook rustig 10x per dag gedronken, meerdere keren 's nachts en overdag elke 1,5-2 uur. Heb ook veel verhalen gehoord van kindjes die dat zelfs 2 jaar lang kunnen volhouden. Inmiddels gaat het voeden hier goed, dus zie ik het niet als een last, vind het wel gezellig. Maar kan me voorstellen dat het voor jou erg vermoeiend is, en dat is natuurlijk niet leuk. Niet voor jou, niet voor je dochtertje. Jammer dat fulltime kolven het niet was voor jou, was een mooie oplossing geweest. Ach, inderdaad, wie weet bij een volgende meer geluk