Ik sta op het punt een kolf aan te schaffen (spannend, weer een stap verder in borstvoedingsland ). Ik wil een handkolf en heb dan eigenlijk de keuze tussen de Medela Harmony of de Philips Avent Isis. Die kosten allebei rond de 50 euro dus dat is geen criterium. Hebben jullie goede of slechte ervaringen met een van deze kolven? bv op het gebied van gebruik, accesoires etc? ik weet dat op de avent kolf alleen avent flesen passen.
hey ik heb de medela swing, en ben er heel tevreden van, heb flesjes van avent dus die passen idd niet op elkaar... bijgevolg heb ik nu ook flesjes van medela... mijn dochtertjes maken geen verschil tss de 2 flessen maar goed hier heb je niet veel aan hé, want je wil een handkolf, knap van jou trouwens, dat wou ik nu net niet...
Als je de Isis wilt... ik heb nog eentje liggen, nog nooit gebruikt.. Wel zonder flesjes enzo. Het is namelijk de set van de dubbele elektrische kolf. Maar hier zit een handkolf bij en 2 borstschelpen etc. Mocht je interesse hebben... PB me maar. Ik heb nu de elektrische enkele, ben er erg blij mee!
Ik heb een avent isis en is op zich eeen prima ding, alleen erg lastig dat er alleen de dure (!) avent flesjes op passen.
Je kunt het toch over gieten? Zo doe ik dat altijd. Er passen trouwens ook van die VIA bekers op van Avent.
Hier ook de Avent en bevalt prima. Alleen is m'n elektrische stuk dus moet ik even achteraan. Momenteel kolf ik met de hand, ook op 't werk. Ik had er hier 5 van die bekers bij. Heb er altijd 2 mee naar het werk en er staan dan 3 voedingen in de koelkast. Ik gebruik hier toevallig ook de Avent flessen omdat ik die had gekregen maar giet altijd over.
Ik kolf ook met de avent isis handkolf. Prima ding. Heb hem ook tweedehands gekocht. De VIA bewaarbekers zijn ideaal. Die gebruik ik altijd. Alleen goed opletten dat je ze goed sluit, anders kunnen ze lekken. Ik giet nu ook meestal over in een andere fles als hij moet drinken of als ik bij het kolven meer produceer dan in het bekertje past. Waar ik soms wel last van heb, is dat hij niet altijd goed vacuüm zuigt en dan moet je een paar keer flink pompen tot hij goed zit. Geen idee hoe dat met andere handkolven is.