Iemand hier ervaring mee? De vorige keer had ik lilypads, maar dat was ook niet altijd top. Zoek nu al vast een alternatief
Doordat z op je tepelhof drukken kreeg ik juist last van extra productie en liep de lekschaal bij mij dan ook zomaar over. Het ziet er trouwens ook niet uit. Hoorde van mijn kraamverzorgster iets over een gelpad, weet alleen zo niet welk merk. Maar het was iets anders als lillypads
ok, dankjewel voor je snelle reactie. Dan ga ik maar eens opzoek naar een bv forum. Vast wel iemand die weet hoe die gelpads heten.
Ik heb lekschalen van Medela. Ik gebruik ze trouwens alleen tijdens voeden (thuis) en tijdens het kolven bij de borst die m'n kindje of de kolf op dat moment ff niet gebruikt. Ik vind ze daar handig voor, maar niet voor tussen de voedingen door. Als je namelijk voorover bukt loopt alle melk uit het bakje je shirt in, heb je alsnog natte plekken (handig als je kindje aan de borst in slaap valt en je je kindje ff wilt wegleggen in box of bed zooooo vaak gehad dat ik dan die schalen ff vergat. ) Mijn persoonlijke mening is dus dat die dingen fijn zijn als je zulke enorme toeschieters tijdens het voeden/kolven hebt. Die melk vries ik ook altijd in. Lillypads heb ik ook, wat een miskoop. Ik gebruikte natusan zoogcompressen. Die vond ik erg fijn.
Hee wat raar, ik had ook een reactie geschreven, maar die zie ik niet? Ik vond het ideale dingen! Ik steriliseerde ze en gebruikte de melk die ik tijdens een voeding of het kolven opving voor mijn voorraad. Per kolfbeurt gaf het al snel minstens 40cc extra. Voor tussendoor zijn ze niet geschikt. Door de druk die ze op je tepel uitoefenen kolven ze je borst lichtjes, waardoor de lekkage juist in stand gehouden wordt. Heb je vlakke tepels, dan kan het wel zin hebben ze een kwartier voor aanleggen in te doen, omdat je tepel dan soms net iets meer naar buiten piept. Lekkage tussendoor kun je beter opvangen met een gewoon compres en je wijsvinger. Zodra je een tsr-kriebel voelt, meteen tepel stevig indrukken, dan lek je niet.