Spruw?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Yvonne02, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Mijn dochter van ruim 1 week oud krijgt borstvoeding. Nou zijn de binnenkant van haar lipjes wit en in het midden van haar bovenlipje zit een soort van blaartje. Komt dit doordat haar mondje moet wennen aan het vele voeden of is dit spruw ofzo?
    T is een beetje moeilijk uit te leggen, maar er lijkt een beetje een hard laagje op haar lipjes te zitten.
    M'n rechter borst is pijnlijk bij het aanleggen en steekt soms. Rondom de tepel lijkt de huid heel iets te vervellen.
    Het mondje van mijn dochter is niet wit van binnen. En aan de andere borst is niets te zien.

Kan iemand me vertellen of dit spruw is of dat ik haar misschien gewoon niet goed aan leg?
    Ik gebruik momenteel een kuur tegen een borstontsteking die nu gelukkig weg lijkt te zijn.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ons dochtertje heeft ook zo'n soort van blaartje op haar bovenlipje, maar dat is al vanaf de geboorte en verder heeft zowel zij als ik nergens last van. Ik wilde zelf bij de eerste controle bij het cb vragen wat dat is, maar volgens mij is dat op zich geen teken van spruw?

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij is dat gewoon een zuig'blaartje', heeft volgens mij elke baby. Hier is haar tong altijd wit (melkaanslag). Binnenkant van haar lipjes zou ik niet weten.

4. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Dat blaartje had mijn zontje ook in het begin gaat vanzelf weg. En kan zelf een paar keer weer terug komen.

Ik en mijn zoontje hebben ook spruw gehad. Tekenen zijn. Witte aanslag in het mondje die je niet weg kunt vegen, soms steken in je borsten en meestal laten ze onder het drinken vaak los. Naar mijn weten mond er wel een witte aanslag in het mondje aanwezig zijn mocht het spruw zijn.
    Als je het niet vertrouwd gewoon even bij cb of ha aan kloppen. Wacht er niet te lang mee bij mij heeft het zes weken geduurd voodat het weg was.
    Heb je nog vragen mag je me altijd een pbtje sturen. :)

5. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    De huisarts is gisteren aan huis geweest. M'n dochter heeft geen spruw gelukkig, maar hij vond het wel nodig om een zalfje voor te schrijven voor mijn tepels. De tepelhof lijkt wat te vervellen, wat schilferig.
    Nou heb ik dus een zalfje gekregen, ketoconazol, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat je het niet op je borsten mag gebruiken tijdens borstvoeding. Bij de apotheek zeiden ze dat je voor het voeden je borsten moet wassen zodat de zalf er dan af is.
    Welke zalf kregen jullie voorgeschreven en moesten jullie voor het voeden ook je borsten weer schoon maken?

Deel Deze Pagina