Oh nee, ik hoop toch niet dat ze nu ineens stopt met drinken. Ik geef nu 1,5 jaar bv en ben nu 10 weken in verwachting van onze tweede. Mijn dochter dronk tot gisteravond nog heerlijk bij me en ik verheug me al stiekem op het voeden van mijn beide kinderen. Maar...... nu vandaag weigert ze ineens de borst, ze probeert het niet eens. Vanmiddag niet en vanavond weer niet, dikke tranen maar niet drinken. Ze is huilend in slaap gevallen en dat gebeurt dus eigenlijk nooit ze valt altijd bij mij in slaap. Ik kon wel mee huilen, ik vind het zo erg!!!! Hebben jullie dit ook gehad en zal het misschien een periode zijn, ik heb nog zat voeding maar wat kan ik doen?????
Yup ik herken het helemaal! Simone is nu 10 maanden en heeft een week geweigerd. Wegdraaien met haar hoofd, bijten, duwen, ik dacht echt dat ze niet eens meer wist hoe het moest. Vanmorgen iets meer tijd gegeven (ik werd steeds banger want met die scherpe ondertandjes kan ze hard bijten) en met mijn ogen dicht toch maar weer een paar keer achter elkaar aangeboden (zonder binnen 5 minuten de fles te pakken) en phew ze dronk een paar slokjes. Vandaag thuisgewerkt om het een paar keer te proberen en ze heeft vandaag 4 keer kort gedronken en ik heb er geen flesjes bij gegeven. Wat het nou was? Ik denk hier een samenloop van het krijgen van tandjes, mijn allereerste ongesteldheid, en wie weet nog iets van een sprongetje, wie zal het zeggen. Nu weet ik niet of er een verschil is tussen 1,5 jaar en 10 maanden maar hier is het dus een fase geweest (hoop ik want morgen kan ze zo weer weigeren). Succes!
Wat schrikken zo plotseling. Heb je al in haar mondje gevoeld of er tandjes en/of kiesjes doorkomen? Daar kunnen ze flink last van hebben. Hopelijk is het een fase en wil ze snel weer uit de borst drinken!
Hmm, ik heb wel eens gelezen dat als je zwanger bent (gefeliciteerd trouwens) je melk zoutig gaat smaken en sommige kindjes het dan niet meer lusten.... Misschien is dat het?
gefeliciteerd! zat idd ook te denken of het van de nieuwe zws zou kunnen komen..? geen idee hoor! maar hoop voor je dat ze snel weer gaat drinken bij je
Het is idd schrikken ben er ook erg verdrietig van. Ze proeft niet eens, weigert van het ene op het andere moment. Wil absoluut niet bij me liggen in de drink houding en duwt me gewoon met haar handje weg. Ze raakt er helemaal overstuur door en huilt hartverscheurend. Voel me er enorm rot door en het voelt alsof het mijn schuld is. Zoooo zielig en ondertussen vind ik het zelf ook heel erg dus ik kan wel mee huilen met haar. Het zou natuurlijk kunnen dat het anders smaakt maar ze probeert het niet eens meer. Tanden zou ook kunnen want ze krijgt er ineens heel veel en ze eet ook slecht. Ik hoop niet dat dit het einde is maar het lijkt er wel op.. Hoe lang trekken mijn borsten dit eigenlijk of loopt de productie niet zo snel terug na 1,5 jaar?
Danique is op haar verjaardag gaan weigeren en na 5 dagen wilde ze gelukkig weer. Kun je niet kolven om je productie op peil te houden? Kan me voorstellen dat je erom kunt huilen!
Ja dacht er ook overna om te gaan kolven, maar ja ze drinkt het sowiezo niet uit een fles (ze heeft nog nooit uit een fles gedronken vanaf dag tien een echte flesweigeraar), dan kan het dus zijn dat ik voor niets kolf en hoe lang moet ik dat dan gaan doen??? Weet het niet meer hoor!! Baal hier zo van. Misschien toch maar kolven dan.....
Misschien lust ze het uit een bekertje? Je kunt het invriezen maar als je denkt dat ze het niet wil drinken, kun je het altijd nog weggooien. Maar ik zou dan bijv. een week kolven, misschien 2x per dag? Dan heb je in elk geval nog productie als ze misschien wel weer wil. Door de zwangerschapshormonen loopt het waarschijnlijk al sneller terug.
Ze wilde het niet uit een bekertje en wil helemaal niets meer van de borst weten. Volgens mij is ze er echt klaar mee!!! Ik heb dus 1,5 jaar heel trots bv gegeven en mijn dochter alles gegeven wat ze nodig had maar nu is het over. ik heb me er bij neergelegd hoe moeilijk ik het ook vond. We hebben nu een beetje een ander ritueel 's avonds maar dat gaat ook goed. In plaats van de borst lezen we nu samen een boekje. Ik kolf niet meer, ben er niet echt verdrietig meer om, het is niet anders. Ze heeft het zelf bepaald en dat is prima!
Je kan er dan pannenkoeken van maken ZOey heeft ook toen ze ong 1 was geweigerd maar na 2 weken wou ze gelukkig weer alleen nu drinkt ze echt weinig bij me . Dus kolfen zit er voor mij echt niet meer in krijg er geen druppel uit. Maar mijn schoonzusje maakte dus pannenkoeken van haar BV En zo blijft jou BV op peil