Medela soft schild niet meer verkrijgbaar?

Discussion in 'Borstvoeding' started by 2schatjes, Aug 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2schatjes

2schatjes Lid

Dec 27, 2008
    75
    0
    0
    Hallo dames,

Gister heb ik met mijn medela PISA 1 kant gekolfd omdat mijn dochter genoeg had aan 1 borst. Dus maar 1 setje gebruikt. Mijn man heeft deze in de vaatwasser gezet samen met een lege pan tomatensoep. Nu is de softschild helemaal oranje geworden, en de andere is nog gewoon mooi.
    Ik wilde dan maar 1 nieuwe bestellen maar ik zie ze nergens meer online te koop. Waarom is dat?? En als ik een hard schildje moet kopen, welke maat is dan vergelijkbaar en zou ik er dan ook 2 moeten aanschaffen?? Aangezien die andere nog gewoon goed is.
    Die oranje-kleurige ziet er zo viezig uit nu!

Mmm, meteen maar uitgelegd waarom ik na mijn werkdagen zoveel sta af te wassen, ik doe dat en de flesjes ed allemaal met de hand wassen.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Die verkleuring kan op zichzelf geen kwaad, maar kan me voorstellen dat je het niet zo prettig vindt.

Mijn advies is om even contact op te nemen met het borstvoedingscentrum. Zij verkopen alles van Medela en weten ook wat er wel en niet nog verkrijgbaar is, én kunnen goed advies geven wat nu te doen.
    Toen ik 1,5 jaar geleden een nieuw setje soft shields ging kopen, zeiden zij overigens al dat die bijna niet meer verkocht werden omdat die hardere beter geschikt waren voor de meeste vrouwen. Dus het zou kunnen dat Medela ze uit de handel heeft genomen inmiddels.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mocht je ze echt niet meer kunnen krijgen: ik heb laatst een pump in style overgekocht van iemand die 'm nauwelijks gebruikt had en daar zaten die soft-shields ook bij, maar ik gebruikte altijd de harde schilden, (had zelf een medela swing), dus die softshields mag je voor een kleinigheidje wel overnemen van me dan :)

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    de softshields gaan er helaas uit..:(

5. sravia

sravia Lid

Jul 19, 2011
    63
    0
    0
    NULL
    Ik heb toevallig van de week ook een nieuw soft schild aangeschaft. Mij werd verteld dat ze ook uit de handel gaan, maar mijn kraamzorgbureau (met winkeltje) had er nog 1 liggen. Je kan het misschien bij een thuiszorgwinkel oid proberen, hopelijk hebben ze er nog 1 liggen.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb zo'n 8 maanden geleden nog een soft schild aangeschaft... Weet alleen niet meer waar ik hem gekocht heb...? Volgens mij bij de Prenatal, die hadden ze achter liggen, dus misschien hebben zij ook nog.

7. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh, dat is alvast goed om te weten :x Ik heb erg veel gekolfd (meer dan een jaar en deels als donor) en mijn schildjes zijn wel een beetje klaar. Als de TS ze niet van Rozemarijke overneemt, wil ik ze wel!!

En eh, verkleuren gaan ze na verloop van tijd toch - :) mijne zijn een beetje gelig :)

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik weet niet zeker of het ook voor Medela kolfsetjes geldt, maar ik heb zelf Avent zachte schilden toegepast op een Ardo kolfsetje, die gelijk zouden zijn aan die van Medela. Past perfect.

Overigens heb ik het Ardo kolfsetje dan weer aangesloten op de Philipskolf, die slangetjes zijn zo flexibel dat ze gewoon passen al is de maat wat anders :D. Oftewel misschien kun je ook nog andere kolfsetjes met zachte schilden kopen en aansluiten.

9. 2schatjes

2schatjes Lid

Dec 27, 2008
    75
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik had de thuiszorgwinkel gebeld en die hadden ze neit meer.
    Nu heb ik gister een hele tijd zitten zoeken op het internet en er nog gevonden bij mammaeshop. Heb er gelijk 2 besteld.

jammer dat ze eruit gaan. De thuiszorgwinkel gaf aan dat het om hygienische redenen was. Ze verkleuren snel, dat is ook wel zo, maar ik vind het veel fijner zitten.
    Nu hopen dat de webshop ze niet vergeten was van de site te halen en ze dus echt op voorraad zijn....

10. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik kan me dat wel voorstellen, ze lijken minder goed schoonmaakbaar zeg maar. Maarrr, ze zitten heel goed, en ik gooide ze elke dag gewoon bij de flesjes in de sterilisator :D Echt vies kunnen ze daar niet uitkomen lijkt me :)

11. 2schatjes

2schatjes Lid

Dec 27, 2008
    75
    0
    0
    Ik gooi ze ook iedere keer in de sterilisator met de flesjes enzo. Maar mijn man had het in de vaatwasser gezet :(

Share This Page