tepel vraagje...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door julia6, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ons guppie is bijna 2 weken oud en na elke voeding smeer ik trouw met Purelan. Feit is wel dat mijn tepels erg gevoelig/pijnlijk blijven. Ik ben even kwijt hoelang die pijn aanhield bij mijn 2 oudste kinderen, misschien best normaal dat ik nu nog met kromme tenen zit bij het aanhappen, maar ik vraag me af of het niet beter zou zijn om bijv. om de voeding met Purelan te smeren zodat de tepels ook de tijd krijgen om eraan te wennen. Ik heb het gevoel dat ik ze door veelvuldig Purelan gebruik misschien wel week hou en daardoor pijn blijf houden. Ze zijn echt onwijs gevoelig namelijk, doen al pijn als je er bij wijze van spreken naast wijst.

Wat is wijsheid?

Bedankt!

2. Beautybaby

14 jan 2011
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb bij mijn zoontje ook 5 weken lang pijn gehad met het aanhappen. En hoewel het ook pijn deed en ik vaak genoeg heb gedacht aan stoppen, heb ik toch doorgezet. Ik smeerde bij kloven (die had ik namelijk ook) bepanthen, dat hielp wel, al merkte ik ook, dat hier de kloven niet van over gingen. Na 5 weken heb ik er geen last meer van gehad en misschien is een beter advies, om verschillende voedingshoudingen te proberen. Ik heb ook vaak wat aan de rugbyhouding gehad (beentjes onder je arm door).

Maar zoals je wel al weet, het gaat over, en het is even doorbijten. Al denk ik dat het smeren gewoon niet helpt.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb ook lang (nu soms ook nog wel) pijnlijke gevoellige tepels gehad, zelfs de straaltjes water van de douche deden zeer! Door zowel purelan te smeren als slapen met ontbloot bovenlijf is het vanzelf beter gegaan.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier is het aanhappen ook erg pijnlijk, pijn zakt wel na een halve minuut. Ik ben sinds een paar dagen gestopt met de purelan, en sindsdien is de pijn wel minder. Lijkt wel of de purelan je tepels zacht/soepel houden en het daardoor juist meer pijn doet ( bij mij tenminste )

5. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik had ook last met aanhappen en tijdens drinken trekkende pijn gebruik nu purelan en heb van avent isis borstschelpen beschermt pijnlijke tepels ik vind ze goed heb eingelijk bijna geen last meer er komt meer lucht bij de tepels en met de gewone pads had ik het idee dat me tepels plat werden gedrukt...

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, ik vraag me ook af waarom je die purelan eigenlijk smeert? Ik heb alleen maar geleerd na de voeding je tepels te smeren wat wat melk (even knijpen :D) en dan aan de lucht te laten drogen. En zo weinig mogelijk compressen dragen zodat het niet gaat broeien.

Deel Deze Pagina